Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

17 feb 2015 13:04
#1
Ik heb een vraagje over een link dmv JCE editor. Ik ben echt een leek hoor, vergeef me als ik niet alle antwoorden snap :blush:

Als ik in een artikel een link wil opnemen naar een andere pagina (menu item) dan lukt me dat prima. Alleen....ik zie alleen de registrated pagina's in het rijtje staan. De public pagina's zie ik niet.
Ik wil bijvoobeeld een link opnemen om direct naar de contacpagina te gaan. Het is me voorheen wel gelukt maar nu staat het er niet meer. Ik kopieer nu de link vanuit de frontend maar dit moet niet nodig zijn.

Doe ik iets verkeerd, staat er iets verkeerd ingesteld?

Alvast bedankt!
Niemand wilde het doen dus vroegen ze mij (digibeet) om een website te bouwen en beheren. Elke dag leer ik wat bij, met heel veel plezier. Het valt niet mee, maar met een beetje hulp lukt jet wel!
Discussie gesloten.
  • Corrine
  • Corrine's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

17 feb 2015 13:26
#2
Is je contactpagina een menu-item in je hoofdmenu? Of is je contactpagina een artikel?
Als het geen artikel betreft
- maak dan de link in JCE via Menu > Hoofdmenu > Contactpagina
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

17 feb 2015 13:43
#3
De manier waarop jij beschrijft AnneM, is hoe ik dat ook altijd doe. Het rare is dus dat een aantal menu-items niet zichtbaar zijn in deze lijst. Echt alles uitgeklapt en dergelijke. De menu items van de public pagina's zijn niet zichtbaar in dit lijstje. Op een na, dat is het menu-item die ik het laatst toegevoegd heb. Volgens mij niets anders dan anders mee gedaan. Voorheen zag ik wel gewoon alles.

Alle actieve pagina's hebben trouwens een artikel of een contactformulier er aan gekoppeld.
Niemand wilde het doen dus vroegen ze mij (digibeet) om een website te bouwen en beheren. Elke dag leer ik wat bij, met heel veel plezier. Het valt niet mee, maar met een beetje hulp lukt jet wel!
Discussie gesloten.
  • Corrine
  • Corrine's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

17 feb 2015 14:46
#4
Dat is idd vreemd...
wat bedoel je precies met:

Voorheen zag ik wel gewoon alles


Wat is er sindsdien gewijzigd? Wanneer is dit fenomeen voor het eerst opgetreden?
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

17 feb 2015 15:00
#5
Als ik dat nou eens wist...maar dat weet ik dus niet. Ik heb artikelen waarbij ik wel op die manier een link heb gemaakt. Hoe het kan dat het nu niet werkt snap ik echt niet.
Er zijn geen updates geweest. Ik voeg wekelijks linkjes in op de geregistreerde pagina's. Op de publieke niet zo vaak dus sinds wanneer precies weet ik niet.

Kan het met rechten te maken hebben? Ik ben daar wel heel erg mee bezig geweest, hoewel alleen voor de registreerde artikelen. de rest heb ik niets aan gedaan.
Niemand wilde het doen dus vroegen ze mij (digibeet) om een website te bouwen en beheren. Elke dag leer ik wat bij, met heel veel plezier. Het valt niet mee, maar met een beetje hulp lukt jet wel!
Discussie gesloten.
  • Corrine
  • Corrine's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

17 feb 2015 15:15
#6
Dat zal alles te maken hebben met de gewijzigde toegangsrechten!
Hopelijk weet je nog wat je hier gewijizgd hebt! Wees voorzichtig want je kunt je helemaal uitsluiten! :woohoo:

Check in de instellingen van JCE editor of je groep mag linken naar artikelen en dan met name toegangsrechten "public"
Vermoedelijk ben jij of je groep uitgesloten omdat je de artikelen "public" niet te zien krijgt.
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

17 feb 2015 16:48
#7
O wat zou ik meer willen weten van dit alles. Ik bots frontaal tegen mijn beperkingen op dit gebied aan. Waar ben ik aan begonnen. Iemand met vrij weinig ervaring heeft dit ding opgebouwd en me aan mn lot overgelaten. :ohmy: :(

Ik kan het dus niet vinden. Overal waar ik iets met rechten kan vinden staat de superuser op toegestaan. Ik vind op verschillende plaatsen iets over JCE. Sorry voor mijn onwetendheid maar waar moet ik zoeken? Systeem, extensies, componenten? Overal staat wel iets maar niet wat hier op lijkt.

Ik kan trouwens wel de artikelen linken via "content". Menu dus nog niet.
Niemand wilde het doen dus vroegen ze mij (digibeet) om een website te bouwen en beheren. Elke dag leer ik wat bij, met heel veel plezier. Het valt niet mee, maar met een beetje hulp lukt jet wel!
Discussie gesloten.
  • Corrine
  • Corrine's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

17 feb 2015 17:27
#8
Wil je het volgende checken in Componenten > JCE editor > Profielen
Vermoedelijk heb je maar het Default profiel geactiveerd?
Open dat profiel op tabblad Septup en scroll naar onderen tot Usergroups


Is de groep SuperUsers ook aangevinkt?

Op tabblad Plugin Parameters ga naar beneden tot Link en klik erop om dat onderdeel te openen. Scroll naar Joomla Links en check of Menulist is toegestaan



---
Ik bedenk plotseling iets:
Hoe wil je een link plaatsen in een artikel? via frontend = website of via backend = beheersgedeelte
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

17 feb 2015 20:43
#9
Ik vind het echt super dat je me zo wilt helpen!!

Ik heb het allebei gechecked en het staat goed. Dat is het dus blijkbaar niet.
Op dit moment doe ik dit alleen aan de backend van de site, hoewel ik het ook aan de frontend een enkele keer aanpassingen doe.
Niemand wilde het doen dus vroegen ze mij (digibeet) om een website te bouwen en beheren. Elke dag leer ik wat bij, met heel veel plezier. Het valt niet mee, maar met een beetje hulp lukt jet wel!
Discussie gesloten.
  • Corrine
  • Corrine's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

17 feb 2015 20:52
#10
...en je gebruikt de laatste versie van JCE editor? Momenteel is dat 2.4.6. (updated 19 januari 2015)

Dan weet ik het helaas ook niet meer!
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

17 feb 2015 20:59
#11
Zie je die menu-items wel als je als super user inlogt op de voorkant van de site?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37148

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

17 feb 2015 21:06
#12
Ook aan de frontend zie ik de menu-items niet.
Ik heb niet de laatste versie van JCE editor. Updates doe ik niet, durf ik niet zo goed omdat ik er zo weinig van weet.

Ik ga nog eens bij de menu-items zelf kijken wat er eventueel mis gaat.
Niemand wilde het doen dus vroegen ze mij (digibeet) om een website te bouwen en beheren. Elke dag leer ik wat bij, met heel veel plezier. Het valt niet mee, maar met een beetje hulp lukt jet wel!
Discussie gesloten.
  • Corrine
  • Corrine's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.973 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie