Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

17 feb 2015 21:11
#13
Ik bedoel echt op de site zelf en niet in de editor. Dus kan je als je inlogt als super user alles zien dat zichtbaar moet zijn voor publiek?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37148

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

17 feb 2015 21:22
#14
Ik heb het!!!

Blijkbaar had ik de menu-items die publiek toegankelijk zijn niet op "public" staan maar op "zichtbaar voor bezoekers website". Als ik de menu-items op public zet kan ik ze wel linken. Hoe dat dan kan is voor mij niet helder, maar dat het werkt is wel duidelijk.
Wat het verschil tussen die twee is weet ik ook niet goed maar volgens mij kunnen ze gewoon op public staan.

Bedankt voor jullie geduldige uitleg!
Niemand wilde het doen dus vroegen ze mij (digibeet) om een website te bouwen en beheren. Elke dag leer ik wat bij, met heel veel plezier. Het valt niet mee, maar met een beetje hulp lukt jet wel!
Discussie gesloten.
  • Corrine
  • Corrine's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

17 feb 2015 21:46
#15
Beetje off-topic, maar kan het zijn dat er ooit een gebruikersgroep

zichtbaar voor bezoekers website

is aangemaakt? Beetje vreemde naam, maar ik herken het niet als standaard Joomla. Dus dat lijkt me de enige logische verklaring.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37148

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

17 feb 2015 22:49
#16
Dat zou best kunnen. Ik ga het in elk geval niet meer gebruiken. Degene die de site in de grondverf heeft gezet had er niet heel veel verstand van. daardoor zijn er best wat dingen mis gegaan die zogenaamd aan de template zouden liggen. Die ben ik nu allemaal aan het oplossen. Met jullie hulp lukt dat nu ook.
thanx!
Niemand wilde het doen dus vroegen ze mij (digibeet) om een website te bouwen en beheren. Elke dag leer ik wat bij, met heel veel plezier. Het valt niet mee, maar met een beetje hulp lukt jet wel!
Discussie gesloten.
  • Corrine
  • Corrine's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

17 feb 2015 23:42 - 17 feb 2015 23:44
#17
Oeps! De groep "zichtbaar voor bezoekers website" is Een soort gastgebruiker die in de hoofdgroep public zit. De gebruikersgroep "gast" zie ik trouwens nergens. Als ik die naar public zet zijn al mn verborgen menu-items zichtbaar na het inloggen. Geen optie dus om alles op public te zetten. Alles terug gezet naar de oude gebruikersgroep en nu dus terug bij het probleem.
Ligt het soms hieraan

Niemand wilde het doen dus vroegen ze mij (digibeet) om een website te bouwen en beheren. Elke dag leer ik wat bij, met heel veel plezier. Het valt niet mee, maar met een beetje hulp lukt jet wel!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 17 feb 2015 23:44 door Corrine.
Discussie gesloten.
  • Corrine
  • Corrine's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

Niet alle pagina's te linken in JCE editor

18 feb 2015 09:03
#18
Fijn dat je zo duidelijk terugkoppelt. We komen er wel uit, maar zal even een puzzeltje worden. Altijd lastig om te doorgronden waarom iemand een bepaalde werkwijze heeft gehanteerd.
De gebruikersgroep "gast" hebben ze in jouw geval denk ik deze lange naam gegeven. Doel van zo'n gebruikersgroep is om bepaalde items onzichtbaar te maken voor geregistreerde gebruikers. Als je alleen publiek gebruikt, dan ziet een geregistreerde gebruiker alles dat voor publiek zichtbaar is en alles dat toegewezen is aan geregistreerd. Door bijvoorbeeld een menu-item Inloggen toe te wijzen aan "gast" en een menu-item uitloggen aan geregistreerde gebruiker, ziet de geregistreerde gebruiker de knop inloggen niet meer als hij/zij ingelogd is. Zou je dat menu-item inloggen toewijzen aan publiek, dan ziet de geregistreerde gebruiker na het inloggen dus nog steeds een knop inloggen en dat is natuurlijk niet zo netjes. Dus het feit dat die groep is aangemaakt, is op zich wel logisch.

En dit:

Als ik die naar public zet zijn al mn verborgen menu-items zichtbaar na het inloggen

zou dus te verklaren zijn als dit items zijn voor publiek, die je niet wilt tonen aan geregistreerde gebruikers. Ik neem tenminste aan dat je met verborgen menu-items, die items bedoelt die alleen zichtbaar zijn voor geregistreerden.

Het feit dat jij de menu-items niet kunt zien in JCE is ook te verklaren, doordat bij de getoonde instellingen, Super User geen toegang tot de weergave heeft. Dus dat is eenvoudig op te lossen door daar Super User aan te vinken. Publiek moet natuurlijk uit staan. Dus alleen "gast" en "Super User" en eventueel andere groepen die met JCE moeten kunnen werken om links te maken.

:off:
Je moet ook nog even updaten naar Joomla 3.3.6 voor de veiligheid van je site!
:back:
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37148
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.343 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie