Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Virtuemart 2.6.6 naar 3.0.3 - Back- en Frontend foutmelding

Virtuemart 2.6.6 naar 3.0.3 - Back- en Frontend foutmelding

29 jan 2015 14:37 - 29 jan 2015 18:22
#1
Hallo allemaal!

Aangezien ik van Joomla 2.5.27 wil gaan updaten naar joomla 3.0, ben ik al mijn extensies aan het updaten. Alles gaat goed, behalve bij de update van Virtuemart niet. Hieronder wat ik heb gedaan:

1. Backups maken
2. Testomgeving opzetten (test.skischoolblueyellow.com/online-shop) en daar heb ik hetvolgende gedaan:
3. Update VM 2.6.6 naar 2.6.14 (Deze update ging zonder foutmeldingen)
4. Update VM 2.6.14 naar VM 3.0.3

Nu ontstaan er de volgende foutmeldingen op de frontend:

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /storage/web/public/sites/test.skischoolblueyellow.com/administrator/components/com_virtuemart/models/customfields.php on line 145

Warning: array_merge(): Argument #2 is not an array in /storage/web/public/sites/test.skischoolblueyellow.com/administrator/components/com_virtuemart/models/customfields.php on line 149


Waarbij als ik customfields.php kijk op regel 145 tot en met 149 staat er hetvolgende:
Code:
foreach($productCustoms as $customfield){ $hkey = (int)$customfield->virtuemart_product_id.$hashCwAttribute; $_customFieldByProductId[$hkey][] = $customfield; } $productCustoms = array_merge($productCustomsCached,$productCustoms);

Geen idee wat ik hier zou aan moeten passen/weghalen?

En op de backend krijg ik de volgende foutmelding, welke er i.i.g. komt te staan als ik van template verwissel. Zowel van mijn eigen template naar standaard van Joomla als omgekeerd:

Taking config from file

Ik hoop dat iemand me zou kunnen helpen, zodat ik het ook op de officiele website kan gaan updaten :).
Alvast bedankt!

Gr. Nicole
Edit Astrid: Ik heb de code en melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 29 jan 2015 18:22 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Linnic
  • Linnic's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 9

Virtuemart 2.6.6 naar 3.0.3 - Back- en Frontend foutmelding

29 jan 2015 18:36
#2
De laatste melding is normaal als je iets wijzigt in Configuratie van VM en het dan opslaat. Dat is ook geen foutmelding, anders zou je een rood vlak met rode tekst zien.
Ik kom de melding m.b.t. custom fields op heel veel sites tegen, maar vreemd genoeg nergens op het VM forum. Lijkt me het handigste om de vraag daar even te stellen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

Virtuemart 2.6.6 naar 3.0.3 - Back- en Frontend foutmelding

22 feb 2015 07:06
#3
De eerste twee meldingen zijn Warnings. Door in de back-end bij server settings de foutmeldingen en warnings uit te schakelen, zullen de meldingen weg zijn en de webshop werkt.

'Taking config from file' hoeft geen foutmelding te zijn. Het is na de update een standaard melding. Als de webshop werkt, dan zou ik deze melding negeren.

Als VirtueMart niet werkt, dan is in de VirtueMart backend is een optie 'Reset tables and do a fresh install'. je kan de functie vinden in VirtueMart -> Tools -> Tools & migration. Voer deze functie alleen uit als je een goede back-up hebt van je testomgeving.

Success,

Dutch-HTML.nl
Dutch-HTML.nl
Joomla templates, componenten en upgrade naar Joomla 3.4
K.v.K. Amsterdam 33303476
Discussie gesloten.
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.026 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie