Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Laatste stap migratie VM joomla 1.5/VM1.1.9 naar 2.5/VM2.6.x

Laatste stap migratie VM joomla 1.5/VM1.1.9 naar 2.5/VM2.6.x

06 jun 2014 10:11 - 06 jun 2014 13:04
#1
Hallo,

Ik had het een beetje gehad met de migratie maar enkele weken geleden toch weer opgepakt en nu ben ik dan zover dat ik het kan gaan testen met betalingen ed.
Echter ik zit nog met één ding: de historie van orders en nieuwe gebruikers?
Ik heb een aantal weken geleden de joomla 1.5/vm1.1.9 --> naar joomla 2.5/vm2.0 gemigreerd. In de tussenliggende periode zijn er nieuwe orders geplaatst en er hebben zich nieuwe klanten geregistreerd.
Hoe migreer je die nu nog? Ik bedoel ik wil de site even op onderhoud zetten en enkele uren later wil ik de nieuwe site in de lucht hebben. Wanneer ik eerst dan weer een de hele migratie moet doorlopen ben ik misschien wel een dag verder.

Ik heb ook gezocht naar een data model van virtuemart zodat ik precies weet welke tabellen van virtuemart betrokken zijn bij de orders en de virtuemart users. (De joomla users tabel opnieuw migreren lijkt mij niet zo'n probleem).
Ik denk overigens dat de volgende tabellen betrokken zijn bij vm orders/users:

- joomla_users
- joomla usergroup_map
- Joomla_user_notes and joomla_user_profiles are empty.
- virtuemart_vmusers
- virtuemart_orders
- virtuemart_orders_histories
- virtuemart_orders_items
- virtuemart_orders_userinfos.

Zeker weten doe ik dat niet.

Met virtuemart 'configuration tools --> task migration orders cq users', werkt ook alleen maar als je eerst joomla 1.5/vm1.1.9 upgrade naar vm 2.0 volgens mij. Dit werkt niet als spUpgrade.

Alternatief is misschien de historie weggooien en enkel de joomla users tabel migreert (bv. spupgrade), dan kan elke klant weer gewoon inloggen met zijn account dat hij ooit aangemaakt heeft. Ik vind het zo klant onvriendelijk dat ze terug komen en eerst weer een account moeten aanmaken etc.

Nico

Edit Jelle.D: Ik heb de quote tussen tags geplaatst.
Laatst bewerkt 06 jun 2014 13:04 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Laatste stap migratie VM joomla 1.5/VM1.1.9 naar 2.5/VM2.6.x

06 jun 2014 10:18
#2
Die users is nog niet zo eenvoudig. Zou daarvoor even kijken naar j2xml. En ik denk dat je met csvi je orders wel moet kunnen importeren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.264 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie