Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Nu VM2.0.12f (of 2.0.26b) migreren naar J3.2 of J2.5

Nu VM2.0.12f (of 2.0.26b) migreren naar J3.2 of J2.5

07 feb 2014 22:44
#1
Hallo,

Ik had een onderwerp migratie VM1.1.9/J1.5.26 naar VM2.0.12. Dit is mij met veel moeite en inspanning gelukt. Ik heb nu joomla 1.5 versie + VM2.0.12f. Ik heb voor 2.0.12f gekozen omdat bij VM staat dat dit laatste versie is die nog ondersteuning bied aan joomla 1.5 ( end of life )

Maar nu moet ik nog de volgende stap en ik had verwacht dat die eenvoudig zou zijn. Ik heb sp-ugrade aangeschaft. Daarmee ging het overzetten van de core eenvoudig. Daar kun je ook eenvoudig bij aangeven welke component je wilt overzetten.

Het valt toch weer tegen. Het liefst wil ik gelijk naar Joomla 3.2 zodat ik niet over een klein jaar weer met een migratie zit. Volgens mij is VM2.0.12 en hoger toch geschikt voor joomla 3.2. Of heb ik dat fout?

Ik dacht ik installeer VM2.0.12f in joomla 3.2, zonder voorbeeld data. Nou dat werkt al niet. Wel kan ik deze versie installeren onder joomla 2.5!? Dus begin ik toch te twijfelen of VM2 wel in combinatie kan met joomla 3.2.

Heb ik Astrid haar aanbeveling opgevolgd door redmigrator van deze site te downloaden en te installeren onder joomla 2.5. Echter daad kun je volgens mij niet virtuemart mee migreren van joomla 1.5 naar joomla 2.5 of toch wel.

Mijn verwachting is trouwens dat als ik dezelfde versie's VM op joomla 1.5 en joomla 3.2/joomla2.5 installeer gaat de migratie het meest eenvoudig. Ik zou er niet voor kiezen op joomla 3.2/2.5 VM2.0.26b te installeren. Wanneer ik eenmaal de migratie uitgevoerd heb verhoog de versie van VM van 2.0.12f naar 2.0.26b.

Ik weet ook niet wat ik fout doe, want volgens mij is niet iedereen zo aan het worstelen.

Nico
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Nu VM2.0.12f (of 2.0.26b) migreren naar J3.2 of J2.5

07 feb 2014 22:52 - 07 feb 2014 22:53
#2

Het valt toch weer tegen. Het liefst wil ik gelijk naar Joomla 3.2 zodat ik niet over een klein jaar weer met een migratie zit. Volgens mij is VM2.0.12 en hoger toch geschikt voor joomla 3.2. Of heb ik dat fout?

Hallo,

VM is nog niet toepasbaar voor joomla 3.x
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 07 feb 2014 22:53 door Jelle.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13598

Nu VM2.0.12f (of 2.0.26b) migreren naar J3.2 of J2.5

07 feb 2014 22:59
#3
Ik wou mijn bericht nog bewerken maar dat kon al niet meer. Ik leest het nu ook. VM2.1 beta versie zou misschien geschikt kunnen zijn voor joomla 3. Moet ik eerst naar joomla 2.5 dus en dan naar 3.x
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Nu VM2.0.12f (of 2.0.26b) migreren naar J3.2 of J2.5

08 feb 2014 09:04
#4
Hallo Nico,

Als je via migraties dit wilt doen, dan zul je inderdaad eerst naar Joomla 2.5 moeten migreren.
VirtueMart voor Joomla 3 is nog in ontwikkeling en niet geschikt voor productie sites.

Je kunt jezelf ook afvragen of het misschien niet handiger is om volledig opnieuw te beginnen.
Is het belangrijk dat de historie meegaat of niet?
Er zijn vele mogelijkheden en keuzes, bovendien is er de afgelopen jaren ook veel in de techniek gewijzigd.
Dat is huiswerk, dat je zelf zult moeten maken.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Nu VM2.0.12f (of 2.0.26b) migreren naar J3.2 of J2.5

08 feb 2014 10:39
#5
Waar ik het voor doe is dat ik niet alle artikelen opnieuw moet opvoeren, met kans op fouten etc. Maar vanochtend ben ik mij inderdaad gaan afvragen of het inderdaad niet verstandiger is om gewoon de webwinkel opnieuw te vullen, al vind ik dat nog wel een moeilijk te accepteren idee. Vooral omdat ik al zoveel energie gestoken heb in het joomla 1.5.26+ migratie van VM1 --> VM2, in de veronderstelling dat ik dan eenvoudig kan door migreren naar joomla 2.5.

Mocht iemand nog ideeën hebben of mij kunnen helpen graag. Maar ik zie bijna geen andere mogelijkheid meer dan het handmatig te doen.

Nico
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Nu VM2.0.12f (of 2.0.26b) migreren naar J3.2 of J2.5

08 feb 2014 12:02
#6
Hallo Nico,

Vergeet niet dat je met phpMyAdmin (gratis) en CSV improved (Betaalde extensie) al je producten over kunt zetten.
Aan jou de keuze welk pad te kiezen.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Nu VM2.0.12f (of 2.0.26b) migreren naar J3.2 of J2.5

08 feb 2014 14:18
#7
Ik begrijp je probleem niet. Je hebt een VM 2 versie draaien. Dus diezelfde versie installeren in je Joomla 2.5 site. VM tabellen via phpmyadmin overzetten naar je 2.5 site en afbeeldingen via ftp overzetten. Dan VM verder updaten in je 2.5 site.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37166

Nu VM2.0.12f (of 2.0.26b) migreren naar J3.2 of J2.5

09 feb 2014 10:55
#8
Astrid, wat een smart antwoordt alweer!! Natuurlijk ik VM2 in joomla 1.5 draaien en van die tabellen kan ik een dump maken. om vervolgens die weer te importeren in joomla 2.5! Ik heb er niet aan gedacht omdat ik zo gefocused om het component te doen, 'dan heb ik het vertrouwen' dat het zeker goed is.
Het gewone joomla deel kan ik gewoon migreren!

Maar ik zit/zat zo in een mindset van zo moet het via migratie toool! Ik hoop niet dat je dit al eerder geschreven heb, want dan lees ook nog eens niet goed.

Nogmaals bedankt!
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Nu VM2.0.12f (of 2.0.26b) migreren naar J3.2 of J2.5

11 feb 2014 13:19
#9
Is dit al opgelost?
Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37166

Nu VM2.0.12f (of 2.0.26b) migreren naar J3.2 of J2.5

11 feb 2014 21:57
#10
Ik lees nu nog eens mijn vorige bericht na, ik zie dat er nog wel eens een woord ontbreekt. Maar wat ik bedoel is dat ik zo gefocussed was om het via een component uit te voeren (bv. sp-upgrade) omdat ik dan denk dat het goed gaat en niks vergeten wordt, want daar ben ik beetje bang voor als ik het handmatig ga doen.
Maar de content overzetten van tabellen is vrij overzichtelijk en moet te doen zijn. Ik ben er nog niet aan toegekomen maar ik verwacht dat dit wel moet lukken. Voor nu is het opgelost
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.281 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie