Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Foutmelding bij taalpakket door andere gebruikersnaam/rechte

Foutmelding bij taalpakket door andere gebruikersnaam/rechte

23 mei 2012 14:57 - 23 mei 2012 15:02
#1
Bij het installeren van het nederlandse taalpakket van Virtuemart 2.0 krijg ik de melding dat het kopieren naar languages/nl-NL mislukt is. Het valt mij op dat alle talen UID/GID op apache/apache staat behalve die van nl-NL want die staat op username/username (username is de loginnaam van DirectAdmin).

Lijkt mij dus een logische oorzaak voor de foutmelding...

Maar... hoe los ik dat op?

Rechten staan op 755.

En hoe ontstaat dit? Er zijn meer bestanden en mappen met username/username... merendeel echter apache/apache.

Edit Jelle.D: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 23 mei 2012 15:02 door Hasse.
Discussie gesloten.
  • Hasse
  • Hasse's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 60

Foutmelding bij taalpakket door andere gebruikersnaam/rechte

23 mei 2012 15:06
#2
Je kunt toch een reset owner doen via DirectAdmin? Maar waarschijnlijk wordt het veroorzaakt door een foute instelling.
Controleer het volgende:
  1. Je ftp laag staat aan terwijl hij bij je hoster uit moet staan of andersom
  2. Als je ftp laag aan moet staan, kijk dan of alle gegevens kloppen. Vooral FTP root controleren.
  3. Je bent geen eigenaar van bepaalde mappen en/of bestanden
  4. Het pad naar je tmp en logs map staat niet goed. Te controleren met path.php . Uitpakken, in de root zetten en path.php achter je url typen.
  5. Niet alle mappen en bestanden zijn schrijfbaar (afhankelijk ook van de instellingen bij 1)
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37128

Foutmelding bij taalpakket door andere gebruikersnaam/rechte

23 mei 2012 15:13
#3
Deze Joomla installatie is gedaan door installatron, het mooie daaraan is dat alles out of the box werkt met de goede instellingen volgens mij.

M.a.w. geen ftp ingeschakeld. Uploaden van extensies gaat met andere extensies prima. Dus tmp path etc. zou goed moeten zijn. Rechten zijn 755.

Owner resetten in DA maakt er username/username van en niet apache/apache...
Discussie gesloten.
  • Hasse
  • Hasse's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 60

Foutmelding bij taalpakket door andere gebruikersnaam/rechte

23 mei 2012 15:15
#4
Ik vertrouw persoonlijk Installatron voor geen meter. Mijn hoster heeft het ook, maar ik gebruik het echt niet!
En jij moet eigenaar zijn en niet Apache!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37128

Foutmelding bij taalpakket door andere gebruikersnaam/rechte

23 mei 2012 15:26 - 23 mei 2012 15:36
#5
Dat ik eigenaar moet zijn en apache is een zinvolle tip. Dus het is vreemd dat andere talen eigenaar apache hebben en het verklaard niet waarom het NL taalpakket installeren mislukt.

Ik krijg deze foutmelding:
Kopiëren mislukt
JInstaller: :Installeren: Kopiëren bestand /home/username/domains/username.nl/public_html/tmp/install_4fbce3ef4ec8a/install_4fbce3ef66755/nl-NL/nl-NL.com_virtuemart.ini naar /home/username/domains/username.nl/public_html/administrator/language/nl-NL/nl-NL.com_virtuemart.ini mislukt
Pakket Installeren: Er deed zich een fout voor tijdens het installeren van een extensie: Virtuemart_admin_nl-NL.zip


De bewuste install map bestaat niet meer na de foutmelding, kan dus niet de gebruikersnaam controleren. Wel valt op dat ik van tmp zelf eigenaar ben maar dat van de meeste bestanden in de tmp map apache de eigenaar is (behalve van index.html). M.a.w. het lijkt er op dat Joomla overal apache als gebruikersnaam aan hangt.


Note: ben wel fan van Installatron. Maakt installeren heel erg eenvoudig zonder lastige problemen en instellingen. Op dezelfde host krijg ik het anders alleen voor elkaar dat ik met een speciaal aangemaakt ftp account joomla werkend kan krijgen. Een hoop extra werk en aangezien ik het iemand anders probeer uit te leggen.... Maar aub geen Installatron discussie hier.

Edit: Ik snap onderhand dat FTP inschakelen dit probleem zeer waarschijnlijk zal verhelpen. Ik vind het echter wel de moeite waard nog even verder te kijken of het ook zonder FTP inschakelen kan. Hoe zorg ik er voor dat Joomla met de juiste gebruikersnaam werkt? Is dat een fout van de hoster? Moet die dan iets veranderen?
Laatst bewerkt 23 mei 2012 15:36 door Hasse.
Discussie gesloten.
  • Hasse
  • Hasse's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 60

Foutmelding bij taalpakket door andere gebruikersnaam/rechte

23 mei 2012 15:53
#6
Wil die discussie hier ook niet aangaan hoor. Maar kwam dezelfde problemen tegen, vandaar.
Het handigste is denk ik om even contact met je hoster op te nemen en met name het probleem van de foutieve eigenaar bij hem neer te leggen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37128

Foutmelding bij taalpakket door andere gebruikersnaam/rechte

23 mei 2012 18:52 - 23 mei 2012 19:39
#7
Inmiddels alle rechten maar gereset en FTP laag ingeschakeld om toch verder te kunnen in afwachting van actie vd hoster.


Reactie van de hoster:
U kunt uw website in php-5.3 modus draaien. Op deze manier krijgt u geen problemen met rechten. Voeg het volgende toe aan uw .htaccess file:
Code:
<FilesMatch "\.php$"> AddHandler x-httpd-php53 .php </FilesMatch>

Als u nu een error krijgt dan kunt u deze error opzoeken via directadmin onder "Statistics and logs". Hier kunt u de apache errors inzien. Als het een rechten probleem is kunt u deze rechten resetten via de filemanager van directadmin. Is de error u niet bekend dan kunt u deze naar ons doorsturen.

Edit Jelle.D: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 23 mei 2012 19:39 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Hasse
  • Hasse's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 60
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.205 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie