Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost datasheet inlezen met afbeelding met externe link

datasheet inlezen met afbeelding met externe link

04 jun 2012 19:33
#1
Hallo,

Voor mij broer ben ik een webshop aan het bouwen met Joomla 2.54 en Virtuemart 2.06
Nu heb ik een datasheet van een dropshipper waarin de artikelen staan (printercardridges) met een externe link naar de afbeeldingen.

Nu zou het gemakkelijk zijn om de datasheet in te lezen met csvi. Moet de datasheet nog wel aanpassen aan virtuemart. Hoe kan ik de plaatjes gemakkelijk inlezen?
Handmatig heb ik de link ingevoerd, maar virtuemart accepteert alleen plaatjes op zijn eigen site.

Even voor uw beeldvorming er zitten ongeveer 4500 regels in de datasheet.

Heeft iemand tips of handigheid hoe ik dit op de meest gemakkelijk manier kan doen?

Groetjes,
Janet Pannekoek
Discussie gesloten.
  • panne003
  • panne003's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 147

datasheet inlezen met afbeelding met externe link

04 jun 2012 21:18
#2
Hallo Janet,

Je kunt twee soorten bestanden inlezen met CSV improved. Dit zijn csv bestanden en XML bestanden.
Voor beiden zul je een import filter moeten aanmaken in CSV Improved.

In de handleiding van de extensie wordt dit uitstekend uitgelegd, bovendien geeft Ronald een uitstekende support op zijn extensie.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

datasheet inlezen met afbeelding met externe link

21 jun 2012 17:00
#3
Hallo Otto,

Ik heb CSVI en het lukt mij om van de datasheet de producten er in te krijgen. Alleen de afbeelding lukt mij niet. Heb de documentatie van Rolandd er al op nageslagen maar kan niet de juiste info vinden.

Ik heb een datasheet als voorbeeld meegestuurd in een bijlage.
De link van de afbeelding staat dus op de server van de dropshipper, daar moet ik dan de afbeelding vanaf halen. Als ik de link aanklik zie ik inderdaad de afbeelding, maar ik krijg hem niet in virtuemart geimporteerd. Om nou alle 4500 plaatjes handmatig te downloaden is ook zo wat :blink:
Weet jij of iemand anders een manier om dit op een makkelijke weg te doen?

Groetjes,
Janet Pannekoek

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • panne003
  • panne003's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 147

datasheet inlezen met afbeelding met externe link

23 jun 2012 22:18 - 23 jun 2012 22:44
#4
Hallo Janet,

Als het niet werkt, dan kan dat verschillende oorzaken hebben. Je zult ze stuk voor stuk moeten elimineren.
Als het pad in je import klopt, dan kan het ook zijn dat er op je host iets in de weg zit.

Persoonlijk importeer ik alleen voorraden en prijzen in mijn webshop omdat unieke content de site onderscheidend maakt.
Laatst bewerkt 23 jun 2012 22:44 door Otto.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

datasheet inlezen met afbeelding met externe link

23 jun 2012 22:35
#5
Hallo Otto,

Bedankt, heb inderdaad stap voor stap een import bestand gemaakt. Ben er al wel achter dat je niet te veel velden tegelijker tijd moet gebruiken. Heb inderdaad een aantal plaatjes er in gekregen, hoe en wat ik precies heb gedaan weet ik zelf niet meer (heb zoveel actie's gedaan), maar zodra ik weet hoe het is gelukt zal ik het hier melden.

Bedankt voor het meedenken.
Groetjes,
Janet
Discussie gesloten.
  • panne003
  • panne003's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 147
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.861 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie