Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

VM2 Bestellijst m.b.v. childlist

VM2 Bestellijst m.b.v. childlist

22 mrt 2012 11:22 - 22 mrt 2012 11:27
#1
In een prehistorisch VM (1.0.13) had ik destijds een soort bestellijst gemaakt (zoals ik het noem), m.b.v. childlist. Ik ben nu lokaal deze site opnieuw aan het opbouwen in VM2 en J2.5, maar ik snap niet hoe ik dit in de nieuwe VM moet doen.


Voor de duidelijkheid, wat ik wil:

Omschrijving *** Prijs *** Aantal
Produkt 1 *** vermelding prijs *** Vakje voor invullen gewenste aantal
Produkt 2 *** vermelding prijs *** Vakje voor invullen gewenste aantal
Produkt 3 *** vermelding prijs *** Vakje voor invullen gewenste aantal
Produkt 4 *** vermelding prijs *** Vakje voor invullen gewenste aantal
bestelknop (onderaan, waarmee alles in 1x besteld kon worden)


In de oude VM had ik de volgende kolomheaders erboven staan: Omschrijving, Verpakking, Inhoud, Prijs, Aantal.

Ik heb al zitten puzzelen met VM2 menu Aangepaste Velden, maar dat aan het resultaat te zien niet wat ik zoek. Waarschijnlijk moet ik wat doen met "Product is onderliggend ten opzichte van" en "Heeft het Product onderliggende producten?", maar hiermee is het me nog niet gelukt om het gewenste bestellijstje te krijgen.

Ik moest vroeger werken met menuknop Item. Ik maakte een (hoofd)produkt aan, en in dat produkt zijnde kon ik dan subprodukten aanmaken m.b.v. de menuknop Item. Zo kreeg ik uiteindelijk een soort bestellijst in de shop waardoor websitebezoekers in 1x in 1 scherm de gewenste produkten en aantallen konden invullen in een soort bestellijstje.

Maar ik kom er dus niet uit hoe dat na te maken in VM2. Waarschijnlijk is het weer niet moeilijk als je maar weet where to go?! :-)

Alvast heel erg bedankt voor aanwijzingen in de goede richting!
Laatst bewerkt 22 mrt 2012 11:27 door Jelly.
Discussie gesloten.
  • Jelly
  • Jelly's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 109

VM2 Bestellijst m.b.v. childlist

22 mrt 2012 14:13
#2
Een oplossing zou zijn om een template override te maken voor de default.php van de category.
Ik heb er wel mee gespeeld, maar weer voor een iets andere weergave dan wat jij wilt.
Maar misschien heb je er iets aan als voorzetje.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37140

VM2 Bestellijst m.b.v. childlist

29 mrt 2012 13:14
#3
Hoi Astrid, bedankt voor je reactie, ik ga je bestandje onderzoeken.

Ja, het was voorheen iets wat standaard in VM zat, elke keer als ik het gebruikte moest ik er wel weer even induiken hoe het ook alweer zat, maar het lukte altijd. Als je in een product zat, dan kwam er bovenin een knop ITEM bij en daarmee kon je dat aanmaken en het volgens mij moest ik iets aanvinken bij ChildProducts. Het lijkt er echter op dat die functie eruit is...

Ik zal de vraag ook eens op het forum virtuemart.net stellen.
Discussie gesloten.
  • Jelly
  • Jelly's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 109
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.177 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie