Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Meerdere review-criteria bij een product.

Meerdere review-criteria bij een product.

10 mrt 2012 17:22
#1
Voor het uitwerken van een idee van mij, totaal niet commercieel, ben ik op zoek naar de mogelijkheid om meerdere review-criteria bij een product te krijgen.

Wat is mijn idee: ik ben docent techniek in het voortgezet onderwijs. Op veel sites zie ik ontzettend leuke werkstukken staan zonder dat er een beoordeling bij staat. Ik wil deze werkstukken verzamelen zodat ik een grote database krijg waar collega's uit kunnen putten. Een enkel review-criterium, of een enkele beoordeling, is te weinig. Zo wil ik bijvoorbeeld op uitdaging van de leerling, uitdaging voor de docent, hoeveelheid tijd, moeilijkheid enz. kunnen beoordelen. Deze beoordelingen kan ik natuurlijk met een plaatje bij het artikel neerzetten maar het is veel handiger/beter om dit op te slaan in de database. Op deze manier kan er ook naar gezocht worden.

Ik weet dat Virtuemart kan zoeken naar reviewscores en ik weet dat deze dus in de database worden opgeslagen. Ik heb alleen niet de kennis om dit aan te kunnen passen. Ik heb gezocht of er plugins of modifications zijn voor Virtuemart die dit mogelijk maken maar helaas.

In mijn Virtuemart wordt niks verkocht, enkel verzameld met een leuk verhaaltje en de beoordelingscriteria. De verkoopdingen kan ik zo instellen dat die niet worden getoond, dat is dus geen enkel probleem.

Wie weet een oplossing hiervoor?
Discussie gesloten.
  • sypie
  • sypie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Meerdere review-criteria bij een product.

10 mrt 2012 18:20 - 10 mrt 2012 18:20
#2
Hallo sypie,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Wel een oplossing maar weet niet of die met virtuemart werkt. Maar misschien krijg je hierdoor een idee voor een andere oplossing. Kijk even naar de extravote plugin.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 10 mrt 2012 18:20 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

Meerdere review-criteria bij een product.

11 mrt 2012 16:29
#3
Ik heb de door jou aangegeven plugin bekeken. Er worden inderdaad meerdere criteria toegestaan, deze zijn voor de bezoekers.

Ik wil iets maken wat ik, als beheerder, ga beoordelen en waar bezoekers in eerste instantie niks kunnen doen aan mijn beoordeling, behalve bekritiseren.

Ik heb even verder gekeken op het net en ik had werkelijk geen idee waar ik op moest zoeken. Maar na een paar uren zoeken weet je veel meer dan je zou denken. Zo kwam ik ergens Open Review Script tegen. Dit is een compleet pakketje waar alles in zit om een site op te zetten waar je zelf je beoordelingspunten op kunt geven, waar je zelf makkelijk de producten toe kunt voegen en dat soort dingetjes. De beoordelingen door bezoekers kun je makkelijk uit zetten.

Als zoiets er is voor Joomla dan blijf ik bij Joomla, anders ga ik waarschijnlijk dit ombouwen tot iets waar ik mee kan leven.

Toch dank ik je voor je input.
Discussie gesloten.
  • sypie
  • sypie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.231 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie