Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Hikashop Gast gebruiker kan maar een product in winkelwagen

Hikashop Gast gebruiker kan maar een product in winkelwagen

05 okt 2016 11:47
#1
Hallo Allemaal,

Gisteren werd ik gewezen op een vreemde situatie in onze webshop. Ik weet ook daarom niet precies wanneer het volgende is ontstaan.

Normaal gesproken konden gast gebruikers meerder producten in hun winkelwagen doen uit verschillende categoriën.
Maar nu blijkt dat de gast gebruiker maar maximaal 1 product in zijn winkelwagen kan doen en zodra hij/zij het volgende product wil toevoegen (zelf als het in dezelfde categorie is) dan wordt het oude product verwijdert.
Wat ook gebeurt is als je een product in je winkelwagen hebt en je gaat dan bijvoorbeeld naar een andere categorie (of je vernieuwd de pagina) dan is je winkelwagen weer leeg.
Ga je als je een product in je winkelwagen hebt direct afrekenen dan blijft dat product weer wel gewoon in je wagentje.

Als je inlogt (of een account aanmaakt) dan blijven de producten wel gewoon staan in je wagentje.

Als ik server/foutregistratie op eenvoudig zet krijg ik geen meldingen te zien.

Joomla 3.6.2
HikaShop Business: 2.6.4 (is als laatste geüpdatet een paar weken geleden)
PHP 7.0 actief (en PHP 5.6 ook getest met hetzelfde resultaat)
Varnisch actief
Joomla versie, 3.8.1
PHP versie 7.0
HikaShop Business: 3.2.0
Discussie gesloten.
  • Tap
  • Tap's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 36

Hikashop Gast gebruiker kan maar een product in winkelwagen

05 okt 2016 19:55
#2
Als aanvulling op mijn voorgaande melding van het probleem heb ik het volgende ontdekt.
Als ik ben ingelogd in de backend in het ene tabblad en in een ander tabblad (zelfde browser) heb ik de website open staan zonder daar (aan de voorkant dus) ingelogd te zijn.
Dan kan ik als "gast" gebruiker wel gewoon mijn winkelwagen vullen zoals dat zou moeten.
Heb ik een combinatie van browsers open staan dus bv de frontend in Firefox en de backend in Chrome dan werkt de winkelwagen weer niet.
Ik heb het nu op 3 verschillende adressen getest (werk, vrienden en thuis) en overal hetzelfde probleem.

In Hikashop heb ik geen bijzondere meldingen in de database controle gezien. (alles "ok")
Joomla versie, 3.8.1
PHP versie 7.0
HikaShop Business: 3.2.0
Discussie gesloten.
  • Tap
  • Tap's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 36

Hikashop Gast gebruiker kan maar een product in winkelwagen

10 okt 2016 09:59
#3
Goedemorgen,

Het probleem is inmiddels opgelost.
Op het forum van Hikashop kreeg ik snel reactie dat het te maken zou kunnen hebben met de instellingen van de bewaar/ververs tijd van mijn winkelwagen periode.
Dit was niet direct de oplossing maar hierdoor ben ik een voor een alle mogelijkheden met "caching" gaan controleren.
In de plugin van de "Varnisch drive" heb ik alle menu items van mijn webshop opnieuw toegevoegd in het veld " Excluded Menu-Items"
Ik vermoed dat het te maken heeft gehad met een update, maar 100% zeker kan ik niet zeggen.
Deze kan dus op "opgelost"

Groet Tap
Joomla versie, 3.8.1
PHP versie 7.0
HikaShop Business: 3.2.0
Discussie gesloten.
  • Tap
  • Tap's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 36
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.798 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie