Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Maten in Virtuemart.

Maten in Virtuemart.

28 dec 2012 21:43
#1
Sinds 2010 ben ik opzoek naar een eenvoudige toch doeltreffende oplossing om binnen Virtue Mart te werken met kleding maten. Waarbij ik gebruik wil kunnen maken van kindermaat XS-XXL en volwassenen maat S-XXXL bij voorkeur binnen één artikel. Waarbij alleen de maten beschikbaar zijn waarvan de voorraad groter is dan 0.
Gezien de levertijden die kunnen oplopen tot 3 maanden wil ik alleen artikelen aanbieden die ik ook echt snel kan leveren.

In VM 1.5 maak ik hiervoor gebruik van subartikelen en het is me nooit echt gelukt dit handig in te richten. En ik merk ook dat klanten er lang niet altijd uitkomen. Ik heb een uitstapje gemaakt naar Joomshopping echter vind ik hiervoor de beschikbaarheid van informatie en plug-ins zeer beperkt. Wel bied deze webshop een out of de box veel doordachtere oplossing. Je kan heel eenvoudig extra artikel velden toevoegen gekoppeld aan op te geven beschikbare voorraad. En in de shop verschijnt dit als een lijstje die je kunt selecteren doormiddel van bullets. Dit wil ik in VM ook.

Ik heb in VM 2.0 geëxperimenteerd met de speciale velden.
Waarbij ik mogelijkheid Plugin - Stockable en Algemene variant subartikel heb geprobeerd.

Plugin - Stockable
Hier kan je een lijstje opgeven die je koppelt aan de subartikelen dit werkt wel maar gaat niet helemaal goed bij het bestellen. Je kan prima kiezen voor maar XL en Subartikel XL wordt ook toegevoegd aan het winkelwagentje echter kan je 'per ongeluk' meerdere malen kiezen voor het zelfde artikel ook al is er minder beschikbaar. Na het bevestigen van de winkelwagen wordt de voorraad wel correct bijgewerkt waardoor het artikel van die maat niet meer te bestellen is.

Algemene variant subartikel
Met deze mogelijkheid worden subartikelen selecteerbaar bij het hoofdartikel en lijkt het meest op de methode subartikel in VM1.5.

Helaas beide methode werken met een selectie lijst terwijl ik gewoon alle mogelijkheden tegelijk zichtbaar wil hebben. (Goed ik kan de betreffende PHP/HTML codes aanpassen.)
Echter blijft ook het hoofdartikel een gewoon artikel terwijl het slechts een 'raamwerk' is om de subartikelen (de echte) aan te bieden.

Ik wil dus gewoon alle subartikelen dan wel maat opties aanbieden inclusief voorraad afhandeling van het betreffende artikel/optie. Waarbij het hoofdartikel als niet verkoopbaar product beschikbaar is.

Mijn vraag is wat voor een oplossing gebruiken jullie of zijn er tips uitbreidingen die ik nog niet ken.

In tussen ga ik verder met zoeken en als ik oplossingen vindt zal ik ze delen.

Wat betreft de versies dit zijn de laatst beschikbare Joomla 2.0.xx en VM 2.0.xx stable versies.
Discussie gesloten.
  • AVerkroost
  • AVerkroost's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20

Maten in Virtuemart.

29 dec 2012 00:08
#2
Zoals altijd als je vraagt vind je de oplossing.

Na wat fanatiek zoeken vond ik de volgende plugin voor speciale velden.

Catproduct - Virtuemart 2 plugin for showing child products
www.dkpictures.si/index.php?option=com_c...d=5:plugin&Itemid=18

Voor 19,99 heb ik de oplossing gevonden nu alleen even de NL teksten toevoegen :P

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • AVerkroost
  • AVerkroost's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20

Maten in Virtuemart.

29 dec 2012 00:15
#3
Hoi AVerkroost,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.286 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie