Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Virtuemart artikelomschrijving naast de foto

Virtuemart artikelomschrijving naast de foto

02 dec 2015 23:30 - 04 dec 2015 10:24
#1
Mogelijk zal het al wel ergens beschreven staan, maar ik kom er met googlen en eigen initiatief niet meer uit, dus ik hoop dat jullie mij verder op gang kunt helpen.

Ik heb een website gebouwd met onze verzameling. Joomla 3.4.5 en Virtuemart 3.0.12 als catalogus. Die staat inmiddels hier online.

[strike]Mijn programmeerkennis is tot nog toe 0, maar ik wil het graag leren en heb met behulp van google en Firebug al best een aantal dingen in de template kunnen aanpassen. Waar ik momenteel geen raad mee weet, is dat ik de categorie beschrijving (die nu boven de producten staat) naar onder wil verplaatsen, en als eerste de producten wil laten zien.
Zie bijvoorbeeld deze link [/strike]

Verder ben ik ook niet helemaal content met de weergave in het artikel zelf.
Als voorbeeld
De technische details van het apparaat staan hier onder de foto. Ik zou ze graag naast de foto zien. Misschien in een kader of in een tabel. Ook mogen ze van mij een lettertype groter.
Verder staan de details nu onder elkaar, zie:

Production year:
1973
New price:
Unknown
Manufacturer:
Artec Kortrijk Belgium

Ik zie ze liever achter elkaar, dus:
Production year: 1973
New price: Unknown
Manufacturer: Artec Kortrijk Belgium

[strike]Een laatste vraag voor nu van mijn kant:
Ik heb gebruik gemaakt van speciale velden (production year) / (new price) etc. Heeft dat nog voordelen of kan ik beter gewoon een tekst tabel gebruiken. [/strike]

Meerdere vragen komen vanzelf. Bij voorbaat hartelijk bedankt voor de moeite
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic aangepast.
Laatst bewerkt 04 dec 2015 10:24 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • p.lankhaar
  • p.lankhaar's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

Virtuemart artikelomschrijving naast de foto

03 dec 2015 10:05
#2
Graag 1 onderwerp per topic. Zou houden we het forum overzichtelijk en heb je ook meer kans op een antwoord.
Om de omschrijving naast de foto te tonen zou je mogelijk een override van de view kunnen maken, maar kijk eerst even of je het al beter vindt als je dit toevoegt aan je template.css:
Code:
.product-fields .product-field, .product-related-categories .product-field { display: inline-flex; } .product-fields-title-wrapper { padding: 0px; }
Je kunt daar eventueel nog een font-size toevoegen als je het lettertype groter wilt hebben.

Nog wel even een tip: Je werkt met de standaard Protostar template. De kans is heel groot dat al je wijzigingen overschreven worden bij een Joomla!-update. Dus maak eerst een kopie van je template en zet die standaard en voeg daar je wijzigingen aan toe.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Virtuemart artikelomschrijving naast de foto

04 dec 2015 00:16 - 04 dec 2015 08:10
#3
Astrid, hartellijk bedankt voor je duidelijke antwoord! Mijn excuses, je hebt gelijk. Ik ga er rekening mee houden :)

Ik heb de template aangepast, en nu staan de zaken inderdaad al naast elkaar en niet meer onder elkaar. Dat ziet er al een stuk beter uit! Ik heb ook de font-size aangepast naar 120% en dat oogt ook nog wat duidelijker. Nu de volgende stap: de zaken naast de foto zetten in plaats van eronder. Je hebt het over een override van de view?! Kun je me daar een beetje mee op weg helpen?

Aan de website is een hoop werk te besteden. Het gaat alleen al om 226 merken uit eigen collectie. Ik ben van plan me eerst verder op de inhoud te focussen, maar ik wil te zijner tijd ook zeer zeker de template aanpassen. Tot die tijd heb ik echter het Protostar type even gekopieerd en nu draai ik op de kopie, zodat de wijzigingen gewaarborgd blijven! :P

Fantastisch forum!!
Edit Astrid: Ik heb je quotes verwijderd, omdat het quoten van een direct voorafgaande reactie niets toevoegt.
Laatst bewerkt 04 dec 2015 08:10 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • p.lankhaar
  • p.lankhaar's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

Virtuemart artikelomschrijving naast de foto

04 dec 2015 09:06
#4
Hier staat een korte instructie voor het maken van overrides. En hier nog een algemene Joomla handleiding (principe is namelijk voor elke extensie hetzelfde).
Omdat jij VM als catalogus gebruikt zou je denk ik de inhoud van de
Code:
<div class="spacer-buy-area">
kunnen vervangen door die van de description.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Virtuemart artikelomschrijving naast de foto

09 dec 2015 22:00 - 09 dec 2015 22:24
#5
Ik kom er helaas maar niet aan uit :dry:

[strike]Even een andere vraag, uiteraard gerelateerd aan dit onderwerp.
Ik maak nu gebruik van "Speciale velden". Heeft dit voordelen of juist nadelen en kan ik beter een gewone product omschrijving gebruiken? Ik kan het nu nog makkelijk aanpassen.

Zat eraan te denken om later volgens speciale velden artikelen te laten zien. Bijvoorbeeld alles wat is uitgebracht vanaf 1971 - 1980. Kan ik dan een selectie maken en in de speciale velden naar de jaartallen laten kijken bijv.?[/strike]

Wat is me wel gelukt:
Ik heb de default page gevonden voor de product details (components\com_virtuemart\views\productdetails\tmpl). Deze heb ik genoemd, default - aangepast, en de configuratie van virtuemart hier naartoe verwezen.

Ook heb ik de <div class="product-short-description"> en de <div class="spacer-buy-area"> gevonden.
Maar het lukt me niet om de zaak zo aan te passen dat alle details naast het plaatje komen, ipv. onder het plaatje.
Edit Astrid: Graag 1 onderwerp per vraag.
Laatst bewerkt 09 dec 2015 22:24 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • p.lankhaar
  • p.lankhaar's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

Virtuemart artikelomschrijving naast de foto

09 dec 2015 22:44
#6
Heb je wel goed gekeken waar de eind div's staan van beide "blokken" en de juiste stukken verwijderd/verplaatst?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Virtuemart artikelomschrijving naast de foto

10 dec 2015 02:06
#7
Beste ,
Ik denk dat het aan mijn grote kennis van PHP ligt, of liever het gebrek daaraan ;)

Regel 105 - 116:
Code:
<?php // Product Short Description if (!empty($this->product->product_s_desc)) { ?> <div class="product-short-description"> <?php /** @todo Test if content plugins modify the product description */ echo nl2br($this->product->product_s_desc); ?> </div> <?php } // Product Short Description END
Ik denk dat deze er sowieso mee te maken heeft?

En deze in regel 123:
Code:
<div class="spacer-buy-area">

Maar als ik de informatie uit regel 105 - 116 in regel 123 zet, gebeurt er niets.

Maar nogmaals, ik doe het puur op gevoel, want technisch heb ik geen idee wat ik aan het sjouwen ben!
Discussie gesloten.
  • p.lankhaar
  • p.lankhaar's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

Virtuemart artikelomschrijving naast de foto

10 dec 2015 09:37
#8
Dan hoop ik dat je voldoende backups maakt tussentijds ;)
Met Firebug kan je precies zien welke divs je nodig hebt. En je moet in ieder geval de
Code:
<div class="product-description">
in de
Code:
<div class="spacer-buy-area">
zetten, zoals ik ook al eerder aangaf.

Ik heb de default page gevonden voor de product details (components\com_virtuemart\views\productdetails\tmpl). Deze heb ik genoemd, default - aangepast, en de configuratie van virtuemart hier naartoe verwezen.

Daarnaast wil ik je adviseren om de standaard Joomla methode voor overrides te volgen. Hierdoor blijft e.e.a. een stuk overzichtelijker voor jezelf.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Virtuemart artikelomschrijving naast de foto

11 dec 2015 00:00
#9

Dan hoop ik dat je voldoende backups maakt tussentijds

Ik probeer zo voorzichtig mogelijk te werken, maar desondanks gaat er nog weleens wat mis. Gisteravond heb ik de back-up van online maar weer even gedownload om daarmee weer verder te werken.
Maar een jaar geleden wist ik eigenlijk nog helemaal niets van Joomla, dus als ik kijk waar ik nu al sta, heb ik toch wel stappen voorwaarts gemaakt.

Met Firebug kan je precies zien welke divs je nodig hebt. En je moet in ieder geval de

Code:
<div class="product-description">

in de
Code:
<div class="spacer-buy-area">

zetten, zoals ik ook al eerder aangaf.


Dat heb ik dus gedaan, maar dat maakt geen enkel verschil.
Met Firebug heb ik gezien dat de div class wordt aangeroepen door special-fields.
Op de plek van spacer-buy-area heb ik dus ook special-fields ingevuld om te proberen, maar dat maakt geen enkel verschil.
Discussie gesloten.
  • p.lankhaar
  • p.lankhaar's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

Virtuemart artikelomschrijving naast de foto

11 dec 2015 10:49 - 11 dec 2015 10:52
#10

Ik probeer zo voorzichtig mogelijk te werken,

Regelmatig backups maken is beter dan zo voorzichtig mogelijk werken.
Alleen door te doen leer je het ;) En zo zijn we allemaal begonnen.
Ik zou eens beginnen met een normale view override te maken in de html map van je template. Het kan sowieso niet dat er niets gebeurt als je iets verandert. En als er dan iets fout gaat met dit systeem, dan hernoem je de override gewoon naar default_fout.php en wordt de originele weer gebruikt.

Edit: Je link werkt niet meer!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 11 dec 2015 10:52 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Virtuemart artikelomschrijving naast de foto

12 dec 2015 00:50
#11
Ik heb in ieder geval nog een lange weg te gaan. Maar bedankt voor de input zover!
Heb gisteravond nog maar even een back-up gedraaid.

Ik heb in ieder geval een override gemaakt, maar ook daarmee loop ik vast.

Wat heb ik gedaan...
Met de optie die standaard in Joomla 3 zit:
1. Extensies - Templates
2. Maak overrides

En dan Virtuemart. Ik heb nu twee extra mapjes in \templates\soundtapewereld-protostar\html\com_virtuemart
Category en Productdetails. Daar staan alle PHP bestanden in. Maar ik neem aan dat ik nu naar dat nieuwe mapje moet verwijzen?

Overigens heb ik zojuist nog geprobeerd om de product-short-description helemaal weg te gooien, maar ook dan gebeurt er niets.
Het lijkt erop dat die product-short-description er helemaal niets mee te maken heeft.
Mogelijk omdat ik gebruik maak van special fields?
Discussie gesloten.
  • p.lankhaar
  • p.lankhaar's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

Virtuemart artikelomschrijving naast de foto

12 dec 2015 08:45
#12
Je hoeft nergens naar te verwijzen. Joomla is zo "slim" dat als er een bestand met dezelfde naam als override wordt aangemaakt, er automatisch gebruik wordt gemaakt van het override bestand. En er gebeurt niets omdat jij bezig bent met de short description (die je waarschijnlijk niet gebruikt) en niet met de description.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.899 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie