Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Stel een vraag over dit product lijd naar categorie pagina.

Stel een vraag over dit product lijd naar categorie pagina.

19 dec 2012 21:13 - 19 dec 2012 21:14
#1
Ik heb een vraag over de "Stel een vraag over dit product" knop.
Als ik op deze knop druk komt er een pop-up met de categorieën naar voren. (Zie bijlage)

Waar kan ik dit aanpassen zodat de vraag wel gesteld kan worden. Is dit een kwestie van instellingen of moet dit via override gebeuren?

Ik werk met Joomla 2.5.8 en virtuemart 2.0.14

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 19 dec 2012 21:14 door scorpio_33. Reden: typfout
Discussie gesloten.
  • scorpio_33
  • scorpio_33's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 15

Stel een vraag over dit product lijd naar categorie pagina.

19 dec 2012 21:40 - 19 dec 2012 21:48
#2
Ik heb net je site getest ( www.extraviergeolijfolie.nl ) en als ik op de knop druk, werkt het gewoon en word ik doorgestuurd naar het contactformulier.

Edit Peter: Ik denk dat ik op een oude 1.5 site heb gekeken. Kun je een link posten naar de "nieuwe" site? Dan kunnen de forumleden meekijken.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 19 dec 2012 21:48 door Peter.
Discussie gesloten.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Stel een vraag over dit product lijd naar categorie pagina.

19 dec 2012 22:15 - 20 dec 2012 18:57
#3
Dag Peter,

Ik heb net je site getest ( www.extraviergeolijfolie.nl ) en als ik op de knop druk, werkt het gewoon en word ik doorgestuurd naar het contactformulier.

is inderdaad de oude site.

De nieuwe site is officieel nog niet online maar ik heb hem even open gezet. Het adres is www.extravergineolijfolie.eu

Alvast bedankt voor het kijken
Laatst bewerkt 20 dec 2012 18:57 door Jelle. Reden: tags even aangepast.
Discussie gesloten.
  • scorpio_33
  • scorpio_33's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 15

Stel een vraag over dit product lijd naar categorie pagina.

20 dec 2012 00:46
#4
Er is iets mis met de producten in de diverse categorieën waardoor de popup niet goed werkt.

Ik dacht eerst een jQuery of JS conflict. Maar het product test werkt wel perfect zoals het hoort.

Om de popup Stel een vraag goed te laten werken wordt de laatst bezochte categorie opgezocht en hierin het laatst bezochte product.
Op de een of andere manier raakt VM de weg kwijt.

Zegt je dit iets? Heb je de indeling van de categorieën gewijzigd?
Sinds wanneer heb je het probleem?
Wat heb je als laatste ge-installeerd (ivm jQuery van een andere extensie).

Als het een jQuery conflict is kan je ook proberen via VM BE Configuratie het vinkje bij jQuery uit te zetten. Dan weet je het zeker.

Anders zoeken in de indeling van de categorieën
Database tabellen repareren?
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Stel een vraag over dit product lijd naar categorie pagina.

20 dec 2012 06:20
#5
Ik ben nog even wezen zoeken en het ligt inderdaad, waarschijnlijk aan de database.

Als ik de Engelse vertaling uitschakel krijg ik wel het juiste formulier naar voren.

Ik had in eerste instantie een aparte webshop voor het Engels aangemaakt waardoor de voorraad niet goed werd bij gehouden. Dat heb ik nu veranderd waardoor de knop "stel een vraag over dit product" nu niet meer goed werkt.
Discussie gesloten.
  • scorpio_33
  • scorpio_33's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 15

Stel een vraag over dit product lijd naar categorie pagina.

20 dec 2012 09:49
#6
Ik had dus hetzelde gedaan als Ernestine in deze post
Ik heb dit nu wel aangepast maar er zijn een aantal "oude" categorien achter gebleven in de database. Nu heb ik deze wel verwijderd uit de database jos_virtuemart_categories_en_gb en jos_virtuemart_categories_nl_nl maar dit heeft nog niet het gewenste resultaat. Zou er nog meer uit de database gehaald worden volgens jullie?
Discussie gesloten.
  • scorpio_33
  • scorpio_33's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 15

Stel een vraag over dit product lijd naar categorie pagina.

20 dec 2012 10:11
#7
Ik begrijp je url niet. Wat doet dat RVS_vaten in je url? Staat je site in een submap? Zit er een vreemde redirect in? Zou dat eerst oplossen.
Weet niet wat er precies fout gaat, maar deze (die je volgens mij later toegevoegd hebt) gaat wel goed. Misschien dat je daar een aanknopingspunt vindt?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37150

Stel een vraag over dit product lijd naar categorie pagina.

20 dec 2012 10:49
#8
De site staat inderdaad in een submap daardoor de RVS_vaten in de url.

Het is niet dat het test product later is toegevoegd. Dit product is alleen niet gekoppeld aan de engelse site. Hierin zit dus ook het probleem. Als ik de meer talen van VM afhaal (hou dan alleen Nederlands over) dan werkt het wel. Het probleem zit hem dus in de meertaligheid. Maar waar precies is de vraag.

Zoals eerder vermeld ik heb een aantal oude database die achter waren gebleven handmatig verwijderd. maar dat is alleen in jos_virtuemart_categories_en_gb en jos_virtuemart_categories_nl_nl Staan de categorieën met nog meer in verbinding waar ik eventueel overtollige data moet weghalen?
Discussie gesloten.
  • scorpio_33
  • scorpio_33's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 15

Stel een vraag over dit product lijd naar categorie pagina.

20 dec 2012 11:21
#9
De tabellen die in meerdere taalversies bestaan zijn deze:

categories
manufacturercategories
manufacturers
paymentmethods
products
vendors

Maar wat gebeurt er als je dat product test dat nu wel werkt vertaalt in het Engels en Duits. Gaat het dan weer fout?

Dit product is alleen niet gekoppeld aan de engelse site.

Wat bedoel je hiermee? VM werkt gewoon met vertalingen en niet met aparte sites.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37150

Stel een vraag over dit product lijd naar categorie pagina.

20 dec 2012 11:44
#10

Dit product is alleen niet gekoppeld aan de engelse site.

Hiermee bedoel ik natuurlijk he Engelstalige gedeelte van de site.

De rest van de tabellen die je hebt aangegeven zijn allemaal leeg. Daar kan het dus niet aan liggen.

Ik heb de Test_en in het engelse gedeelte aan gemaakt en nu werkt de knop ook niet meer.
Discussie gesloten.
  • scorpio_33
  • scorpio_33's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 15

Stel een vraag over dit product lijd naar categorie pagina.

20 dec 2012 17:24
#11

Hiermee bedoel ik natuurlijk he Engelstalige gedeelte van de site.

Ik begrijp nog steeds niet wat je bedoelt met het Engelstalig gedeelte van de site. Maar dit is de werkwijze:
Op het moment dat je bij de configuratie meertaligheid instelt en je talen toevoegt, worden automatisch de extra tabellen die benodigd zijn voor een taal aangemaakt.
Je maakt maar 1 product aan en dat product bewerk je per taal met de dropdown die bovenin bij het product staat.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37150

Stel een vraag over dit product lijd naar categorie pagina.

20 dec 2012 18:04
#12
Aanvulling:

De meertaligheid van VM 2.0x gebruikt de Joomla 2.5x meertaligheid:
dus ook de Plugin Systeem - Taalfilter en Systeem - Taalcode
Tevens de module Taalselector
En je moet voor iedere taal een menu aanmaken en publiceren

Afijn: volg de uitleg hier
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.111 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie