Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Thumbnails uitlijnen

Thumbnails uitlijnen

18 jun 2012 15:51 - 19 jun 2012 11:43
#1
Ik heb een probleem dat de thumbnails niet mooi op 1 rij staan. Aan de thumbnails zie je dat niet direct (witte achtergrond op witte achtergrond) maar de tekst er onder (verkoopprijs en knop voor artikelgegevens) staat dan wel hoger of lager dan bij de thumbnail er naast.

Oorzaak is natuurlijk verschil in de aspectratio's van de bronfoto's...

Bij VM -> Configuratie -> Templates heb ik:
Dynamische formaat wijzigen: aan
Breedte miniatuurafbeelding: 200
Hoogte miniatuurafbeelding: 200

Als hij nou de hoogte altijd 200 zou maken en de breedte variabel dan zou het ook goed zijn... maar zou niet weten hoe ik dat in kan stellen.

Idealiter zouden homogene bronfoto's natuurlijk de beste oplossing zijn maar de wereld is helaas niet ideaal... Alles in fotoshop aanpassen is een laatste oplossing (vanwege de grote hoeveelheid foto's die al op de site staan ook). Dus ik hoop dat iemand me hier een simpeler oplossing kan geven (bijvoorbeeld: thumbnails met hoogte als leidende maat)

Edit George V.: Ik heb je postbump weggehaald omdat wij postbumping hier niet op prijs stellen. Zie forumregels: forum.joomlanl.nl/forum/regels.html .
Laatst bewerkt 19 jun 2012 11:43 door GeorgeV..
Discussie gesloten.
  • Hasse
  • Hasse's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 60

Thumbnails uitlijnen

19 jun 2012 18:12
#2
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Je moet een breedte en hoogte invullen anders werkt het niet. Misschien dat er nog ooit een extensie voor ontwikkeld wordt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37150

Thumbnails uitlijnen

19 jun 2012 18:19
#3
Als ik een foto van 1000x800 resize naar 200x200 via de thumnail instelling dan wordt die 200x160. Als ik een foto van 800x1000 resize naar 200x200 dan wordt die 160x200. M.a.w. verschil in hoogte. De layout kan daar niet mee om gaan... want de tekst er onder verspringt dan tov de foto er naast. Kennelijk kan ik dat resizen niet aanpassen. Kan ik dan ergens de layout aanpassen zodat het wel mooi op 1 lijn komt te staan?
Discussie gesloten.
  • Hasse
  • Hasse's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 60

Thumbnails uitlijnen

19 jun 2012 19:06
#4
Misschien dat je het één en ander nog kan proberen in het CSS gebeuren.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597

Thumbnails uitlijnen

23 jun 2012 13:49 - 23 jun 2012 13:53
#5
Je zou kunnen proberen de thumbnails via de CSS een vaste hoogte mee te geven en de width op auto zetten. De hoogte van alle foto's zou dan het zelfde moeten zijn en daarmee zou de tekst goed uitgelijnd moeten zijn. Mischien is het dan nodig om in VM configuratie wat te spelen met de instellingen van de thumbnails

Paul
Laatst bewerkt 23 jun 2012 13:53 door paulus67.
Discussie gesloten.
  • paulus67
  • paulus67's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 88
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.848 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie