Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Verzendmethode (en -kosten) koppelen aan één categorie

Verzendmethode (en -kosten) koppelen aan één categorie

12 apr 2017 12:35 - 12 apr 2017 12:35
#1
Goedemiddag allemaal,

Vraag: is het ook mogelijk om een verzendmethode aan te maken, voor slechts één productcategorie?

Situatie: het gaat om twee methodes: één voor het verzenden van pakketten en één voor het verzenden van enveloppen. Omdat één categorie (t-shirts) uitsluitend verzonden kan worden per pakket, dient deze optie altijd geselecteerd te moeten worden bij het plaatsen van een bestelling van een t-shirt, of bij een bestelling wat een t-shirt bevat. Wanneer het uitsluitend om andere artikelen gaat, voldoet een envelop en dus de 'envelop verzendmethode'.

Is dit mogelijk in te voeren? Ik was vrij ver (methode aangemaakt, categorie gekoppeld, etc.) maar tot mijn verbazing werd bij een bestelling zonder shirt, toch die verzendmethode gehanteerd, waardoor de klant ineens veel te veel verzendkosten betaalde.

Ben benieuwd naar jullie feedback!

Versies
Joomla 3.6.5
Virtuemart: 3.2.1
Laatst bewerkt 12 apr 2017 12:35 door Alyss91.
  • Alyss91
  • Alyss91's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 21

Verzendmethode (en -kosten) koppelen aan één categorie

12 apr 2017 14:44
#2
Je kunt "smokkelen" met gewichten. Als je een t-shirt 500 gram laat wegen en je geeft dan voor gewichten boven 499 gram aan dat de pakketverzendkosten gelden, dan werkt dat ook. Volgens mij kan dat overigens ook met afmetingen.
Of even naar deze extensie kijken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Verzendmethode (en -kosten) koppelen aan één categorie

12 apr 2017 15:06
#3
Dit is een hele slimme oplossing! Hier ga ik eens mee aan de slag. Dank je wel! :side:
  • Alyss91
  • Alyss91's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 21
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.255 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie