Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Layout pdf factuur VM aanpassen

Layout pdf factuur VM aanpassen

09 feb 2017 15:59
#1
Beste mensen,

In de standaard pdf factuur van VM staat wat mij betreft heel veel overbodige en dubbele informatie. De status van de bestelling staat bijvoorbeeld bovenaan, én achter elke productregel, én onderaan de bestelling. Ik zou daarom diverse regels en kolommen uit de pdf factuur willen verwijderen (zie ook bijlage)


Regels (van boven naar beneden):
- datum levering
- factuurnummer
- datum bestelling
- status
- totaal

En de kolommen:
- Status
- Korting

En: is het ook mogelijk om de volgorde van de kolommen aan te passen? Bijvoorbeeld eerst aantal, daarna artikelnaam, daarna artikelcode?

Waar in de php moet ik precies zijn om dit te verwijderen? Ik ben geen PHP wonder, maar met een duidelijke omschrijving moet het me wel lukken. Ik hoop op jullie hulp, alvast dank!

VM 3.0.18
Joomla 3.6.5

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Lyli
  • Lyli's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

Layout pdf factuur VM aanpassen

09 feb 2017 16:35
#2
Het is een behoorlijk klus, maar hier staat er wel wat meer over. Er zijn ook betaalde extensies waar je dit mee kunt realiseren overigens.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

Layout pdf factuur VM aanpassen

08 mrt 2017 14:33 - 08 mrt 2017 14:52
#3
Dank je Astrid, het wordt een extensie denk ik :)
Edit Astrid: Draadje heropend.
Laatst bewerkt 08 mrt 2017 14:52 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Lyli
  • Lyli's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

Layout pdf factuur VM aanpassen

11 mrt 2017 12:01
#4
Heeft iemand een idee wat voor extensie ik het beste kan gebruiken? Ik vond ccinvoices, kan ik hiermee de factuur aanpassen of alleen handmatig een factuur aanmaken achteraf? Zoals boven in de bijlage te zien is, zoek ik een manier om in ieder geval enkele kolommen en regels uit de factuur te verwijderen en mogelijk de volgorde van de kolommen aan te passen (Mijn voorkeur gaat bijv. uit naar: aantal, productnaam/code, bedrag per stuk incl. btw, totaalbedrag) Reacties van harte welkom!
Discussie gesloten.
  • Lyli
  • Lyli's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

Layout pdf factuur VM aanpassen

11 mrt 2017 13:43
#5
CC invoices is volgens mij alleen om facturen te maken voor niet-VM extensies. Misschien eens naar deze kijken? Beetje overkill denk ik, maar er zit wel een optie in om de layout helemaal aan te passen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

Layout pdf factuur VM aanpassen

14 mrt 2017 17:05
#6
Ik maak gebruik van www.olympianthemes.com/extensions/virtue...ml-order-emails.html en heb met veel puzzelen en uitproberen nog wat aanpassingen gemaakt om ook de pdf factuur er acceptabel te laten uitzien.

Een extensie die echt mooie facturen-layouts met Virtuemart maakt is Invoice Manager van Joomla That.
Zie www.joomlathat.com/invoice-manager
Een component waarmee je onafhankelijk van Virtuemart facturen kan aanmaken, maar die met een extra extensie ook facturen vanuit Virtuemart aanmaakt.
Wij hebben het anderhalf jaar geleden aangeschaft en kregen het toen niet helemaal goed qua BTW regels e.d. en hebben toen toch besloten voor de oplossing van bovenstaande template omdat we de nieuwe webshop zo snel mogelijk online wilde hebben.
We gebruiken nu Invoice manager voor de niet-webshop zaken (reparatiewerkzaamheden) en hebben wel een koppeling met de Virtuemart database zodat we onderdelen die we ook in de webshop verkopen aan de factuur kunnen toevoegen met de juiste prijs.

Maar ik weet wel dat ze na die tijd nog aanpassingen hebben gemaakt wat dat betreft, en ze luisteren goed naar de feedback van hun gebruikers. De helpdesk (via internet) is uitstekend (wel Engelstalig). Ze zijn altijd bereid in je Joomla installatie te kijken om één en ander na te kijken en zo nodig aan te passen.
De layout van de facturen is op een niet al te moeilijke manier aan te passen als je een beetje weet hoe HTML in elkaar steekt, en ook daarbij kun je ondersteuning vragen mocht je er niet uit komen.
Discussie gesloten.
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.972 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie