Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

E-mail adres bevestigen in registratie_form

E-mail adres bevestigen in registratie_form

28 nov 2012 15:58
#1
VM 2.0.14 joomla 2.5

Ik ben al een tijdje bezig met het klaarmaken voor een webshop die mijn vrouw wil gaan beheren.En om goede punten te halen doe ik hard mijn best ;)

Graag zou ze ook cadeau bonnen willen aanbieden via de webshop.

Als een nieuwe gebruiker iets koopt op de site kan hij na registratie, zonder registratie bevestiging per mail de bestelling afronden.
Dit vind ik op zich ok.

Graag zou ik wel willen dat in de registratie procedure het e-mailadres 2x wordt ingegeven eenmaal ter bevestiging waarin de waarde van de 1ste ingave wordt gecontroleerd. Is dit mogelijk.
Discussie gesloten.
  • geneke
  • geneke's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 11

E-mail adres bevestigen in registratie_form

28 nov 2012 23:34
#2
Hoi geneke,

Je hebt al een antwoord gekregen in een ander topic.
Maar ik wil je namens het Joomla!NL team toch nog van harte welkom heten op dit forum.

Je vraag is niet zo simpel te beantwoorden.
Sinds de versie Virtuemart 2.0x gebruikt deze extensie namelijk de Login van de core Joomla 2.5.
Dus als je eerst registreert via de module Login dan moet je wel 2x je email-adres ingeven (waarbij alléén wordt gecontroleerd of emailadres1 en emailadres2 op verschillen wordt gecontroleerd).

Je kunt dus wel een mailadres opgeven als a@a.nl o.i.d.

Bij registratie in Virtuemart zelf heb je maar 1x het emailadres. Wat je kunt proberen in in Virtuemart backend > Configuratie > Klantvelden een nieuw email-adres-veld aanmaken. Maar dan heb je nog geen controle op validatie en/of controle op verschillen.

Er zijn commerciële extensies die dit wel hebben.
Maar waarom zou je dit willen als je shoppers wilt toelaten zonder een activatielink per mail?
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

E-mail adres bevestigen in registratie_form

29 nov 2012 06:41
#3
Dag Anne,

alvast bedankt voor uw reactie.

Het is eigenlijk de bedoeling om er zeker van te zijn dat klanten die een tegoedbon bestellen en deze via mail verstuurd krijgen geen foutief mailadres ingeven.

Anders zou het kunnen gebeuren dat een andere persoon een tegoedbon ontvangt en kan gebruiken, en onze betalende klant niks ontvangt.


Groeten,

Geneke
Discussie gesloten.
  • geneke
  • geneke's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 11

E-mail adres bevestigen in registratie_form

29 nov 2012 16:56
#4
Hoi Geneke,

dan zou ik er voor kiezen om toch de email met activatielink versturen
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

E-mail adres bevestigen in registratie_form

08 dec 2012 14:06
#5
Dag Anne,


Dat lijkt de beste oplossing voor nu.


Er mag voor mij een slotje op :)
Discussie gesloten.
  • geneke
  • geneke's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 11
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.990 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie