Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Ideal checkout niet te configureren ?

Ideal checkout niet te configureren ?

14 mei 2012 23:15
#1
Ik heb zojuist met Joomla 2.5.4 en VM 2.06 de Ideal plugin geinstalleerd. De plugin komt van www.ideal-checkout.nl/
So far so good, geen rare meldingen gehad, alles lijkt goed.
Ook in VM de bewuste Ideal checkout volgens procedure ingesteld.
Dan wordt er in de beschrijving gesproken over het instellen van de plugin. Als ik die via de plugin-manager opvraag kan ik eigenlijk niets wijzigen. Volgens mij moet ik daar juist de code neerzetten die ik van de bank heb gekregen, toch ?

Hoe moet ik dit verder instellen ?
Discussie gesloten.
  • Pannemanski
  • Pannemanski's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 171

Ideal checkout niet te configureren ?

14 mei 2012 23:28
#2
Volgens mij moet je dan je bank kiezen (Payment Service Providers). Je opent de iDeal wizard en je vult de gegevens van je bank in.
Dan rolt er een PHP script uit.
Dit kan je met CRTL+c kopiëren en plakken in Virtuemart backend > betaalmodule iDeal op tabblad configuratie...

Maar dat staat toch allemaal omschreven in de handleiding in de download...? B)
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Ideal checkout niet te configureren ?

15 mei 2012 09:29
#3
[attachment:1]Capture.PNG[/attachment]
Anne,
Dank voor de reactie
De gegevens van de bank heb ik, ook PSP
Ook heb ik van de bank een script, javascript.
Ik kan nog niet zien waar ik dit script kan invoegen.
Zie bijlage, daar zie ik geen dingen waar ik e.e.a. kan invoeren.

Ik zal overigens de handleiding nog een keer nagaan.

Groet, Pannemanski
Discussie gesloten.
  • Pannemanski
  • Pannemanski's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 171

Ideal checkout niet te configureren ?

15 mei 2012 22:56 - 15 mei 2012 22:59
#4
Kan helaas je capture.png niet lezen...

Dit is te lezen in de handleiding:

iDEAL scripts/plug-ins installeren en testen
1. UNZIP de plug-in bestanden.
2. Ga naar de geünzipte bestanden en zoek de map "public_html" op.
3. Upload ALLE mappen en bestanden UIT de map "public_html" IN de root-map van jouw (online) Joomla omgeving.
Note: Diverse mappen worden hierbij samengevoegd.

4. Geef de map [root]/idealcheckout/temp/ (en ALLE onderliggende bestanden) schrijfrechten.
5. Open het bestand: [root]/idealcheckout/configuration/database.php en vul hier je database gegevens in.
6. Open je internetbrowser, en start het installatie script op: http://www.?????.nl/idealcheckout/install.php
Note: Dit script controleert o.a. of alle bestanden correct zijn geüpload, en voert enkele queries uit op de database.

7. Verwijder het installatie bestand ([root]/idealcheckout/install.php) van je FTP-omgeving.
8. Log in op je beheeromgeving van Joomla.
9. Ga in het hoofdmenu naar Componenten / VirtueMart, en klik op "Betaalsystemen".
10. Klik rechts bovenin op "Nieuw" en voeg een betaalmethode toe met als class "iDEAL Checkout - iDEAL".
11. Je script is nu klaar om testbetalingen te ontvangen m.b.v. de iDEAL Simulator!

iDEAL scripts/plug-ins verder configureren

Om echte iDEAL-betalingen te kunnen ontvangen via je eigen bank of Payment Service Provider moet je de configuratie van de iDEAL plug-in bijwerken.
Op www.ideal-checkout.nl/configuratie vind je alle benodigde informatie/instructies.

Tip: Via je internet browser kun je het script http://www.?????.nl/idealcheckout/test.php starten en een (test) betaling starten om zo de configuratie van je eigen bank of Payment Service Provider te controleren. Met dit script kun je ook eenvoudig de testprocedure doorlopen die bij sommige iDEAL abonnementen verplicht is.


Hopelijk kom je er nu wel uit???
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 15 mei 2012 22:59 door AnneM. Reden: aanvulling handleiding
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Ideal checkout niet te configureren ?

16 mei 2012 08:26
#5
[attachment:2]Capture.jpg[/attachment]

[attachment:1]Melding bij checkout.JPG[/attachment]
Anne,
Ik zie dat je tekst hebt gekopieerd van de gebruksaanwijzing. Daar kom ik dus nog niet uit. Volgens mij heb ik alles goed gedaan. Natuurlijk ga ik alles nog een keer na, en doe een nieuwe poging. Tot nu toe, na de boel te hebben geïnstalleer (install.php) verschijnen er geen vreemde meldingen in de browser.
Zoals ik het nu zie lijk ik twee problemen te hebben.
1) De instellingen van de plugin, ik moet dat haast wel niet goed hebben ingevuld. Ik kan nog niet zien waar ik de PSP van de bank kwijt kan. Verder heb ik daar een wellicht dommem vraag over. Als ik dat script zie en ik vul dingen in, moet dan alles ook tussen de aanhalingstekens blijven staan ?
2) In virtuemart als ik iets wil betalen, checkout dus, krijg ik een melding dat ik een betaalmethode moet aangeven. Er zit er maar één in, en dat is die van ideal checkout.

Ik zal kijken of ik de plaatsej apart kan sturen, via dit forum lukt het nog niet.

Bedankt voor de hulp tot zover.

Groet, Pannemanski
Discussie gesloten.
  • Pannemanski
  • Pannemanski's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 171

Ideal checkout niet te configureren ?

17 mei 2012 10:58
#6
Het werkt !!!!!

Nogmaals de plugin opnieuw geïnstalleerd.
Ik hoefde in de backend van VM geen script te zetten.
Ik moest de plugin verder configureren.

Dat had ik ook al gedaan, maar .... In de plugin stond een tekst van merchantID, en dat is iets anders dan PSP.

Nu dus geen nummer van de bank ingevuld (merchantID) maar op die plek PSP code.

Vervolgens de webshop met een betaling getest, en het bleek dat het werkt.

Ik zal een volgende vraag in een nieuw onderwerp zetten.

Hartelijk dank voor de hulp, ik en de club zijn daar blij mee.

Groet, Pannemanski
Discussie gesloten.
  • Pannemanski
  • Pannemanski's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 171

Ideal checkout niet te configureren ?

17 mei 2012 12:17
#7
Fijn.. :P

Bedankt voor het terugkoppelen van de oplossing. Zal dit topic sluiten
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.115 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie