Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Bestellen per 6

Bestellen per 6

11 mei 2012 18:41
#1
Voor een wijnimportzaak is het noodzakelijk dat een groot aantal van hun producten per 6 besteld kan worden. Er zitten dus 6 flessen in 1 doos, terwijl de prijs per fles vermeld wordt. In VM1 was dit prima mogelijk, maar in VM2 kom ik er niet uit hoe dit aan te pakken.
Het is wel mogelijk om een minimale afname in te stellen (bv 6 flessen), maar vervolgens kan je ook 7, 8, enz flessen bestellen. Dit is niet de bedoeling.

Hoe stel ik een en ander in zodat de wijn per doos van 6 flessen besteld wordt en de prijsautomatisch wordt doorberekend? (NB: Niet alle wijn gaat per 6 flessen!)

(J! 2.5.4, VM 2.0.6)
Discussie gesloten.
  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Bestellen per 6

11 mei 2012 19:35
#2
Hoi Lockerbie

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Er is een plugin geschreven voor VM 2.0 hiervoor. extensions.virtuemart.net/extensions-vir...d-calculation-detail

Heb er zelf geen ervaring mee.
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Bestellen per 6

12 mei 2012 15:09
#3
Hallo Anne,

Bedankt voor je antwoord! Ik zal een en ander eens gaan uitzoeken.
Discussie gesloten.
  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Bestellen per 6

29 mei 2012 15:11
#4
Bovengenoemde plugin heb ik aangeschaft, maar helaas is die niet geschikt voor wat we willen. Met deze plugin kan je nl. wel allerlei kortingsregels instellen voor het aankopen van meerdere exemplaren van hetzelfde product tegelijk, maar niet instellen dat een product alleen per vast aantal verkocht wordt.
Bij de wijnimportwebshop zal de korting niet zo snel gebruikt worden, maar is het wel van belang dat een groot aantal producten per doos van 6 flessen verkocht wordt.

Nu ben ik al flink op internet aan het zoeken geweest en heb meerdere vergelijkbare vragen gevonden, maar helaas nergens een goede oplossing, behalve een nogal omslachtige, zie: dit draadje op het VM-forum .

Als er zoveel mensen met vergelijkbare vragen zijn, zou je verwachten/hopen dat er snel een eenvoudigere oplossing voor gevonden wordt.
Is het niet mogelijk iets met een 'vermenigvuldig-regel' te doen, of anders met een variatie op de special-quantity-option ?
Discussie gesloten.
  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Bestellen per 6

03 jun 2012 12:34
#5
Oké, zelfde vraag, andere benadering...

In VM1 was er de mogelijkheid om standaard hoeveelheden aan te geven, dmv de 'drop down box values', zie de afbeelding die ik op internet tegenkwam:



In VM2 kunnen we het start- en het eindaantal ingeven, maar mist het standaard aantal waarin je het product wilt verkopen.
Is er misschien een manier om deze parameter bij de productdetails in te voeren? En zo ja: hoe doe je dit?
Discussie gesloten.
  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Bestellen per 6

03 jun 2012 14:34
#6
Volgens mij is dit een combinatie van:
1. Configuratie > tabblad Prijzen aanvinken (zie tooltip)
2. Artikel > tabblad Artikel maten en gewichten (hiier staat ook de optie "aantal per verpakking" en "eenheden in een doos"
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Bestellen per 6

03 jun 2012 14:56
#7
Hoi Anne,

Bedankt voor je reactie. Helaas maakt dit nog weinig verschil.
Na wat ik al eerder heb gedaan (zie: in dit VM-forumdraadje , is het aantal producten in het winkelwagentje nog steeds deels aan te passen.
Bij een minimum van 6 producten kan je inderdaad niet het aantal veranderen naar 5 (je krijgt dan een foutmelding te zien), maar wel naar bv 7, terwijl het product per 6 te bestellen is...

(Btw: wat is het verschil tussen aantal in doos en aantal in verpakking? 'Per doos' had ik al ingesteld en in het taalbestand 'prijs' aangepast naar 'prijs per fles'. Staat mi. toch mooier.)
Discussie gesloten.
  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Bestellen per 6

03 jun 2012 15:19
#8
M.i. kan je aangeven hoeveel producten er in een verpakking zit en hoeveel eenheden (hiervan) per doos (zijnde de omverpakking).
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Bestellen per 6

25 jun 2012 11:51 - 25 jun 2012 12:04
#9
Nog steeds bezig met dit probleem...

Een paar dagen geleden kreeg ik via de VM-LinkedIn-groep deze tip:

Abid Hussain • salaam,

This is not a readymade solution for virtuemart, but if you can find out the cart page Qty update form : you put in the following javascript and it will do. Insha Allah

Code:
< html> < head> < title></title> < script type="text/javascript"> function isNumberKey(evt) { var charCode = (evt.which) ? evt.which : event.keyCode if (charCode > 31 && (charCode < 48 || charCode > 57)) return false; return true; } function check6(obj) { // use the modulus operator '%' to see if there is a remainder if (obj.value % 6 != 0) { alert('The number you entered is not divisible by 6'); obj.value = 6; return false; } return true; } < /script> < meta name="" content=""> < /head> < body> <form id="frmQty" action="" method="post"> <input type="text" onblur="check6(this);" onkeypress="return isNumberKey(event);"/> </form> < /body> < /html> [/citaat]

Als ik dit invoeg in default_pricelist.php, werkt dit wel; het aantal flessen van 'wijnen-per-6' kan dan inderdaad niet meer aangepast worden naar een 'niet door 6 deelbaar' getal.
Helaas geldt dit nu ook voor de wijnen die per stuk verkocht worden...

Ik heb gereageerd via de VM-groep en Abid gemaild, maar geen reactie meer op gehad, dus nog maar eens hier vragen:

Hoe zou ik een en ander kunnen aanpassen, zodat het aantal wijnen-per-stuk nog steeds met telkens 1 verhoogd of verlaagd kan worden?

Edit webbiertje: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 25 jun 2012 12:04 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.318 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie