Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Upgrade 2.5.27 naar 3.3.36

Upgrade 2.5.27 naar 3.3.36

03 nov 2014 12:20
#1
Ditmaal eens geen vraag maar een ervaring ;)

Ik heb ondertussen een paar sites gemigreerd van 2.5.27 naar 3.3.6 en heb het volgende ervaren. Eerst heb ik de route gevolgd die Astrid heeft opgesteld en op dit forum is te vinden. En die route klopt maar is volgens mij een beetje omslachtig. Zo weet ik als welwillende leek niet welke extensies wel en niet migratiebestendig zijn...

Een alternatieve route is de volgende. Hierbij maak ik gebruik van Installatron.

Hiermee maak ik een backup en plaats ik die terug in een submap naast de oorspronkelijke site (bijvoorbeeld naar mijnsite.com/j336)

Met die installatie ga ik aan de slag.

In eerste plaats gooi ik alle extensies met een ID boven de 10000 eruit.
Vervolgens stel ik Installatron in op Short Term ondersteuning en upgrade naar 3.3.6.
Vervolgens herinstalleer ik de extensies met de meest recente versie.

Zodra je ´ontwikkelsite´ goed werkt, backup je hem en plaats je hem terug op de originele plek (mijnsite.com bijv) nadat je de oude 2.5.27-versie via Installatron verwijderd hebt

Tot op heden verloopt dit bijna vlekkeloos. Ik heb een probleem ervaren met Phocagallery. Die extensie kan je best in de oude versie upgraden en laten staan tijdens de Joomla-upgrade. Zorg ook dat je de juiste templateversie installeert.

Misschien dat iemand wat heeft aan deze alternatieve route. In ieder geval succes gewenst.
Geert Franken
SpotOn Webdesign
Portugal
spoton-webdesign.eu
Gemarkeerd als webneus door: Juliank92
Discussie gesloten.
  • geertf
  • geertf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 154

Upgrade 2.5.27 naar 3.3.36

03 nov 2014 13:07
#2
Kleine aanvulling: ipv ´backup en terugplaatsen in een submap´ kan je ook ´Klonen´ kiezen.
Geert Franken
SpotOn Webdesign
Portugal
spoton-webdesign.eu
Discussie gesloten.
  • geertf
  • geertf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 154

Upgrade 2.5.27 naar 3.3.36

03 nov 2014 13:45 - 03 nov 2014 14:38
#3
Bedankt voor het delen van je ervaring. Fijn dat het voor jou werkt, maar ik wil hier voor degenen die dit lezen toch wel enige kanttekeningen bij plaatsen:
  1. Jij gaat nu uit van het feit dat je je originele site al via Installatron geinstalleerd hebt. Ten eerste ondersteunen niet alle hosters dit, ten tweede raden wij dit ten zeerste af omdat in het verleden is gebleken dat Installatron installaties vaak vreemd gedrag vertonen.
  2. Daarnaast is het volgens mij veel meer werk om alle extensies eerst te de-installeren en daarna weer te installeren, dan om ze binnen je 2.5 omgeving te updaten. Nog afgezien van het risico dat je ook tabellen met data kwijt raakt en mogelijk extra werk als je een extensie weer opnieuw moet configureren.
Edit Astrid: Ik heb de volgende reactie verwijderd omdat die off-topic was (ging over verhuizen, terwijl dit draadje over updaten gaat).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 03 nov 2014 14:38 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37124
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.950 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie