Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Previous Next navigatie staat verticaal na 1.5>2.5 migratie

Previous Next navigatie staat verticaal na 1.5>2.5 migratie

18 apr 2013 22:09
#1
:ohmy:
Ik probeer in een testomgeving mijn site te migreren van 1.5.26 naar 2.5.9 met Jupgrade. Ik heb nu 32 restpunten met niet werkende zaken (!).
Dit is er één : de navigatie knoppen << vorige volgende >> welke onder bijvoorbeeld een lijst met artikelen staan en soms ook onder individuele artikelen stonden in 1.5 'normaal', dwz. naast elkaar. Na de migratie staan ze echter recht onder elkaar wat er echt niet uit ziet. Heeft iemand dit al eens gezien of kan mij op weg helpen hoe dit te verhelpen ??
Groeten !
Discussie gesloten.
  • Sparks55
  • Sparks55's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

Previous Next navigatie staat verticaal na 1.5>2.5 migratie

18 apr 2013 22:30
#2
Hallo.

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Heb je ook rekenschap gehouden dat de gebruikte template van je 1.5 site ook werkt op joomla 2.5 want normaal gesproken werkt dat niet.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13590

Previous Next navigatie staat verticaal na 1.5>2.5 migratie

18 apr 2013 23:45
#3
Hallo Jelle,

Bedankt voor het welkom en je reactie.
Heb de 1.5 template (een eenvoudige zelfgemaakte) volgens de regeltjes omgekat. Hij wordt dan ook zonder foutmelding geslikt op 2.5. Heb eigenlijk geen idee hoe dit zo kan....
Discussie gesloten.
  • Sparks55
  • Sparks55's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

Previous Next navigatie staat verticaal na 1.5>2.5 migratie

19 apr 2013 09:16
#4
Heb je al eens met firebug gekeken of er een css definitie is voor .pagination?

Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

Previous Next navigatie staat verticaal na 1.5>2.5 migratie

20 apr 2013 11:37 - 20 apr 2013 11:48
#5
Hallo Astrid,

Dank voor je reactie.
Ik heb gekeken naar de .pagination css en deze was niet aanwezig in de 1.5 en dus ook 2.5 template. Een stukje css overgenomen van Beez5 maar geen zichtbaar resultaat. Daarom via FF en FB gekeken en speciaal gekeken naar de pagination in de 1.5 en 2.5 versies van dezelfde website.

Versie 1.5
Code:
<tr> <td class="sectiontablefooter" align="center" colspan="4"> << <span class="pagenav">Start</span> < <span class="pagenav">Vorige</span> <span class="pagenav">1</span> <a class="pagenav" href="/nl/nieuws-archief?start=20" title="2">2</a> <a class="pagenav" href="/nl/nieuws-archief?start=40" title="3">3</a> <a class="pagenav" href="/nl/nieuws-archief?start=60" title="4">4</a> <a class="pagenav" href="/nl/nieuws-archief?start=20" title="Volgende">Volgende</a> > <a class="pagenav" href="/nl/nieuws-archief?start=60" title="Einde">Einde</a> >> </td> </tr> <tr> <td align="right" colspan="5"> Pagina 1 van 4 </td> </tr>

Versie 2.5
Code:
<div class="pagination"> <p class="counter"> Pagina 1 van 4 </p> <ul> <li class="pagination-start"> <span class="pagenav">Start</span> </li> <li class="pagination-prev"> <span class="pagenav">Vorige</span> </li> <li> <li> <li> <li> <li class="pagination-next"> <a class="pagenav" href="/jupgrade/index.php/nieuws-archief?start=20" title="Volgende">Volgende</a> </li> <li class="pagination-end"> <a class="pagenav" href="/jupgrade/index.php/nieuws-archief?start=60" title="Einde">Einde</a> </li> </ul> </div>
Ik zie dus duidelijk het verschil , een table en een list en de laatste , tja , dat wordt een lijstje .. onderelkaar. Maar waarom een migratie naar 2.5 dit veroorzaakt dat begrijp ik niet goed.
Heb ook nog even een screenprint van dezelfde pagina in de 1.5 en 2.5 versie toegevoegd.
Zie jij al iets in de bol verschijnen ??

Edit Juliank92: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 20 apr 2013 11:48 door Juliank92.
Discussie gesloten.
  • Sparks55
  • Sparks55's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

Previous Next navigatie staat verticaal na 1.5>2.5 migratie

20 apr 2013 14:27
#6
Dit gaat je zo ook niet verder helpen. Wat je laat zien is broncode en niet de bijbehorende of ontbrekende css definities.

Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

Previous Next navigatie staat verticaal na 1.5>2.5 migratie

20 apr 2013 21:07
#7
Hallo Astrid,
Ik kon niet veel laten zien omdat ik meende dat er geen enkele css verwijzing naar pagination in mijn template zit. Toch nog wat gevonden overigens (identiek in beide 1.5 en 2.5 template.css).
Code:
.pagination span { padding: 2px; } .pagination a { padding: 2px; }

Maar dit is dan ook alles , ook geen pagenav css oid. Daarom zit ik hier wat mee , in 1.5 ziet het er goed uit en in 2.5 zonder wijzigingen opeens zoveel anders. Wat ik nog moet vermelden, omdat ik veel tegengekomen ben dat jupgrade templates niet goed migreert heb ik dit dan ook uitgevinkt. Handmatig de paar wijzigingen aangebracht in de structuur en dergelijke.

Kortom , ik vat niet waar het verschil zit en heb dus ook geen idee waar te beginnen om dit op te lossen.

Groeten,

Bernard.
Discussie gesloten.
  • Sparks55
  • Sparks55's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

Previous Next navigatie staat verticaal na 1.5>2.5 migratie

21 apr 2013 13:52
#8
Goedemiddag Astrid ,

Ben er nog eens ingedoken en jouw hint over het ontbreken van de css heeft de oplossing gebracht.
In mijn bij de template behorende template.css heb ik de volgende code toegevoegd :
Code:
/* article */ ul.pagenav { margin: 0; padding: 0; list-style-type: none; text-align: center; } ul.pagenav li { display: inline-block; padding: 0 5px; text-align: center; background-image: none; } /* pagination */ .pagination { margin: 0; padding: 0; text-align: center; } .pagination .counter { text-align: center; } .pagination ul { list-style-type: none; margin: 0; padding: 0; text-align: center; } .pagination ul li { display: inline; padding: 2px 5px; text-align: left; margin: 0 2px; background-image: none; } .pagination ul li.pagination-start, .pagination ul li.pagination-start span, .pagination ul li.pagination-end, .pagination ul li.pagination-end span { padding: 0; }
Dit geeft een nette format voor zowel de navigatie knoppen onder een lijst als ook onder een enkel artikel. Bovenstaande geleend uit een standaard 2.5 template.
Kortom , mijn probleem is opgelost. Bedankt voor je tijd !

Groeten,

Bernard.
Discussie gesloten.
  • Sparks55
  • Sparks55's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.931 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie