Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

joomla1.5 naar joomla 2.5

joomla1.5 naar joomla 2.5

19 okt 2012 21:42
#1
Ik wil mijn website van 1.5 naar joomla 2.5 verhuizen. Upgraden lijkt niet aaangewezen, dus ik wil alles opnieuw installeren.
Eerst lokaal via de Xampp/ En hier is het probleem. Xampp wil geen joomlamap in zijn httdoc plaatsen om dat ik geen toegangsrechten heb.

Echter ik kan de beveiliging van xampp niet instellen met wachtwoord. Vroeger met Mampp geen probleem. Heeft iemand een oplossing? Of doe ik toch beter de installatie in een submap op de server en bricoleer daar wat. Tot ik de twee website switch.

Tweede vraag: En wat de database? Kan ik één database gebruiken op 1.5 en 2;5
Discussie gesloten.
  • Veerle
  • Veerle's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 6

joomla1.5 naar joomla 2.5

19 okt 2012 23:14 - 19 okt 2012 23:17
#2
Hallo Veerle,

Vraag me af of je de zoekfunctie ban dit forum gebruikt hebt omdat de meeste vragen al vrij uitgebreid beantwoord zijn. Desalniettemin hierbij antwoord op je vragen.

Je verhuist geen Joomla 1.5 naar een 2.5 website, maar je migreert hem of vervangt je oude Joomla 1.5 website voor een nieuwe Joomla 2.5 website.

Zelf prefereer ik om op een webserver live te werken omdat dit incompatibiliteit uitsluit. Als je lokaal wilt werken, dan installeer je XAMPP en plaats je een backup van je live site in de root directory van XAMPP. Dat is: C:/xampp/htdocs/

Jupgade is een goede extensie om je site te upgraden. Zorg wel dat je van tevoren alle extensies die je gebruikt hebt voor Joomla 2.5 oppgezocht hebt en beschikbaar hebt.

Na de restore van je backup installeer je Jupgrade en migreer je naar Joomla 2.5.

Zodra dit proces afgerond is is het zaak om eerst je template geschikt te maken voor Joomla 2.5. Meer informatie daarover vind je hier en hier.

Zodra dit gelukt is installeer je alle extensies en zet je de punten op de i.

Ben je tevreden, dan kun je de oude site verwijderen en de nieuwe op de webserver plaatsen.

Zelf vind ik overigens dit soort momenten een kans om een nieuwe frisse site te maken. Dus begin ik in 9 van de 10 gevallen met niets en maak een nieuwe site.
Laatst bewerkt 19 okt 2012 23:17 door Otto.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

joomla1.5 naar joomla 2.5

13 nov 2012 22:59
#3
Hoi,

Je eerste probleem is een XAMPP probleem. Als je een Mac gebruikt, kun je het beste je XAMPP laten draaien onder de gebruiker waarmee je werkt, dit stel je in in de XAMMPFILES/etc map en dan de httpd.conf. Ergens staat daar "user"
Zo ook in de my.cfg.

Dan de rechten op de htdocs ook zo zetten dat de account waarmee je werkt schrijfrechten heeft op htdocs.

Voor je tweede vraag: ja dat kan, als je een andere prefix kiest dat werkt het . J25 kiest zelf een prefix, dus eigenlijk gaat dit al automatisch. JUpgrade vind ik trouwens geen goede migratiecomponent, je hebt kans dat je menustructuur na een aanpassing stuk is in in je nieuwe site, maar dit terzijde.
Discussie gesloten.
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.199 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie