Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Na migratie is modulepositie niet zichtbaar op de homepage

Na migratie is modulepositie niet zichtbaar op de homepage

15 aug 2012 14:55
#1
Ik ben al dagen aan het zoeken maar kom niet verder. Daarom even zo; ik ben bezig de website www.hollandscherading.com te migreren van1.5.26 naar 2.5. Ik maak gebruik van JUpgrade.

Ik heb een nieuw template voor 2.5 geinstalleerd, van Yootheme. Stukje bij beetje gaat het best lukken allemaal, maar 1 probleem kan ik maar niet oplossen. Op de homepage staat wel content en ook wel moduleposities, maar niet de rechterkolom naast de content. Het lijkt alsof die module ('contentright') onder de content is geplaatst en niet zichtbaar is.

Vanaf pagina 2 staat 'contentright' wel op de juiste plek en zijn de modules ook zichtbaar. Ik heb diverse templates gebruikt, die allemaal hetzelfde probleem hebben. Kan dit liggen aan de migratie met JUpgrade, heb ik iets over het hoofd gezien?

Hier de pagina waar 'contentright' niet goed staat: 195.248.77.107/~hrmigratie/jupgrade/index.php?limitstart=0

En hier een pagina waar 'contentright' wel goed staat: 195.248.77.107/~hrmigratie/jupgrade/index.php?start=4

Heeft iemand een idee? Ik heb alle moduleposities aangepast, er staan geen 'oude' moduleposities meer in.

Alvast bedankt voor het meekijken!

Groetjes, Judith
Ik help werkzoekenden en ZZP'ers, om een baan of opdracht te vinden èn te krijgen.

www.judithschoorlemmer.nl
www.sollicitatiehulp.org
Discussie gesloten.
  • Judith
  • Judith's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

Na migratie is modulepositie niet zichtbaar op de homepage

16 aug 2012 10:27
#2
Hi Judith,
Zie het zo ook even niet. Wat ik wel zie is dat je footer op de homepage ook een totaal andere layout heeft. Heb je al geprobeerd om van je home menu-item even een gewoon artikel te maken i.p.v. een blog? Ik zie wel wat overbodige divs in je content staan, maar als ik ze met Firebug weghaal dan haalt dat niets uit, maar je weet maar nooit..........
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37152

Na migratie is modulepositie niet zichtbaar op de homepage

16 aug 2012 10:34
#3
Hoi Judith,

Yootheme heeft standaard voor de frontpage een andere set instellingen dan voor de overige pagina's waarbij het mogelijk is om bijvoorbeeld sidebar-b (je rechtse modules) beïnvloed wordt. Misschien kun je voor de zekerheid even verifiëren dat alle pagina's van je website dezelfde set instellingen van je Yootheme gebruiken.

Extensies -> Templatebeheer -> je template -> en dan het tabje 'Profiles'. Met de knop 'Assign pages' even zorgen dat bij geen één profile assigned pages staan zodat altijd het default profile gebruikt wordt. Verbeterd dit iets?
Met vriendelijke groet,

Als een Rode Lap - Joomla webdesign | Fotografie | Hosting | S.E.O.
www.alseenrodelap.nl
Discussie gesloten.

Na migratie is modulepositie niet zichtbaar op de homepage

16 aug 2012 14:07
#4
Bedankt voor jullie reacties.

Astrid, ik heb 'home' toegewezen aan een artikel en dan is de rechterkolom wel zichtbaar.

Berkelcolores, ik zoek het tabje 'profiles', maar zie hem nergens staan. In welk venster zou die precies moeten staan en op welke plaats?

Groetjes, Judith
Ik help werkzoekenden en ZZP'ers, om een baan of opdracht te vinden èn te krijgen.

www.judithschoorlemmer.nl
www.sollicitatiehulp.org
Discussie gesloten.
  • Judith
  • Judith's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

Na migratie is modulepositie niet zichtbaar op de homepage

16 aug 2012 14:16
#5
Vanilla is te oud om die tabjes te hebben. Ik vermoed dan toch dat het ergens in een code van een artikel zit. Net even getest met deze (vieze) instellingen en een voorpagina blogweergave:


Een willekeurige module op contentright gezet en gaat gewoon goed.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37152

Na migratie is modulepositie niet zichtbaar op de homepage

16 aug 2012 14:36
#6
Dank, Ja ik heb nu alle artikelen die speciaal zijn gedepubliceerd en toen 1 voor 1 weer gepubliceerd. Nu is er 1 artikel waarbij de rechterkolom verdwijnt. Het blijkt te zitten in de categorie van dat artikel. Ik ben in elk geval weer een stap verder, alvast bedankt. Ik laat nog weten of en zo ja hoe het gelukt is.
Ik help werkzoekenden en ZZP'ers, om een baan of opdracht te vinden èn te krijgen.

www.judithschoorlemmer.nl
www.sollicitatiehulp.org
Discussie gesloten.
  • Judith
  • Judith's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

Na migratie is modulepositie niet zichtbaar op de homepage

16 aug 2012 14:58
#7
Ja,ik ben eruit! Door jou Astrid, probleem zat hem inderdaad in al die div'jes. Tijdens de migratie zijn er bij enkele artikelen heel veel lege div tags geplaatst. Bij elke div tag werd de rechterkolom naar beneden geduwd. Logisch eigenlijk, nu ik erover nadenk.

Wel wat werk om nu alles na te lopen, maar dat geeft niet. Ik werd er echt helemaal simpel van en nu kan ik weer door!

Bedankt!

Groetjes, Judith
Ik help werkzoekenden en ZZP'ers, om een baan of opdracht te vinden èn te krijgen.

www.judithschoorlemmer.nl
www.sollicitatiehulp.org
Discussie gesloten.
  • Judith
  • Judith's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

Na migratie is modulepositie niet zichtbaar op de homepage

16 aug 2012 15:00
#8
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37152
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.812 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie