Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Als je zelf een extensie ontwikkelt, kan je hier je vragen stellen.

Eu e-privacy Directive plugin i.c.m. Artisteer-template

Eu e-privacy Directive plugin i.c.m. Artisteer-template

19 jun 2012 21:43 - 19 jun 2012 21:57
#1
Dag allemaal,

Naar aanleiding van de nieuwe cookiewet en het verhaal van Wouter Franken over de plugin EU e-privacy Directive, ben ik deze eens gaan downloaden en installeren. Na installatie en activatie van de plugin bleek de tekst en de button die zou moeten verschijnen niet zichtbaar op mijn website. Na wat uitzoeken bleek deze het wel te doen in de (standaard aanwezige) Beez-template. Zelf heb ik een Artisteer-template in gebruik, met de laatste versie van Artisteer (v.3.1.0 48375)gemaakt.
Van de Support afdeling van Artisteer kreeg ik de mededeling dat er in de nieuwe aankomende versie van Artisteer 4.0 deze aanpassing voor de plugin verwerkt wordt.

Mocht je ook een Artisteer template gebruiken en deze plugin wordt niet zichtbaar op je site na activatie van de plugin, dan kan je de volgende tijdelijke 'fix' uitvoeren, tot de nieuwe versie van Artisteer uitkomt:
LET OP!! Maak altijd éérst een BACKUP! voordat je wijzigingen aan gaat brengen in je bestanden.

Zorg er allereerst voor dat de plugin geïnstalleerd én geactiveerd is.
Ga in de backend naar Extensies-Templatebeheer en selecteer het tabje Templates. klik hier op je huidige template en selecteer 'Bewerk Template Hoofdpagina'.

Zoek hier de tekst
Code:
if ($view->hasMessages())
op, en verwijder deze.
(Let op dat je niet méér verwijderd dan alleen deze tekst!)

Ga hierna naar de map Templates via je FTP of Cpanel van je hoster en zoek het bestand script.js en open deze.
Scroll in dit bestand helemaal naar beneden en voeg de volgende code toe:
Code:
$('#system-message-container').each(function () { $(this).parent().parent().css('display' : $(this).find('dl').length ? '' : 'none'); });
.
Sla het bestand op en upload het naar dezelfde map via je FTP. (overschrijf het oude bestand indien hierom gevraagd wordt).
De plugin zou nu zichtbaar moeten zijn op de website.
De kleur van de achtergrond in het blok en de tekstkleur kan je aanpassen in de template.css die in de map Template - CSS is te vinden.

Groet,
Ben

Edit Jelle.D: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 19 jun 2012 21:57 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Bemi
  • Bemi's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 11

Eu e-privacy Directive plugin i.c.m. Artisteer-template

19 jun 2012 21:59
#2
Hallo,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Bedankt voor het delen van de informatie.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13593
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.118 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie