Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Span styles die zomaar worden toegevoegd in html

Span styles die zomaar worden toegevoegd in html

26 mrt 2015 15:07 - 26 mrt 2015 15:08
#1
Ik heb het al vaker gezien (al jaren, dus joomla versie maakt niet uit) en ook al vaker in Google op gezocht en ik blijf er nieuwsgierig naar: ik zie vaak in mijn html opeens span codes rondom mijn teksten, terwijl ik daar dan zelf handmatig niets gezet heb. Hoe komen die daar opeens?

Om schone / minder code te krijgen, kopieer ik de html wel eens naar kladblok en via zoek en vervang delete ik die span styles dan uit de code, maarja... de oplossing is het natuurlijk ook niet.

Geen idee waarom er zomaar spans om mijn teksten heen gezet worden. Het is vooral vaak bij de opsommingen, maar niet alleen daar.

Iemand enig idee? En hoe kan ik dit voorkomen?
Laatst bewerkt 26 mrt 2015 15:08 door Jelly.
Discussie gesloten.
  • Jelly
  • Jelly's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 109

Span styles die zomaar worden toegevoegd in html

26 mrt 2015 15:46
#2
De grootste oorzaak van <span>-styles in je code is het CTRL-C en CTRL-V (kopieren en plakken) direct vanuit Word.
Beter is eerst de tekst vanuit Word in Kladblok en vanuit Kladblok in Joomla!.
Dan hoef je niets te zoeken en te vervangen.

Gebruik je trouwens JCE als editor in Joomla!? Daar zit namelijk een gummetje in dit de code kan opschonen.
Kwestie van de gehele tekst selecteren, 1x klikken op het gummetje en dan zou de code schoon moeten zijn.
Discussie gesloten.
  • David
  • David's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1031

Span styles die zomaar worden toegevoegd in html

16 apr 2015 15:35
#3
Ja, het klopt dat ik CRTL C en CTRL V veelvuldig gebruik, maar ik doe dat NOOIT vanuit Word.

Ik gebruik kladblok al jaar en dag voor tekst opstellen, daarvanuit kopieren en plakken. Ik gebruik GEEN Word, ik weet dat daar veel code aanplakt.

Yep, ik gebruik JCE, ik ken het gummetje inderdaad, maar ik heb liever dat er helemaal niet zomaar SPAN styles in mijn code verschijnen.

Oftewel ik snap nog niet waarom die zomaar verschijnende SPAN elke keer mijn code vervuilt... :angry:
Heel irritant. :angry:
Discussie gesloten.
  • Jelly
  • Jelly's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 109

Span styles die zomaar worden toegevoegd in html

16 apr 2015 18:38
#4
Dat kan gebeuren als je zelf inline opmaak toepast. Dus bijvoorbeeld een stuk tekst een andere fontgrootte of andere kleur geeft in je editor.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37130

Span styles die zomaar worden toegevoegd in html

04 jun 2015 14:38
#5
Ik heb overal nog steeds last van zomaar opduikende spook SPANS, en zoals gezegd, ik copy and paste niet vanuit word, dat doe ik dan vanuit kladblok om tekst van overtollige code te ontdoen. Ook niet specifiek als ik ´een stuk tekst een andere fontgrootte of andere kleur geeft in je editor.´ dat doe ik zelden, en anders doe ik dat grotendeels middels CSS.

Blijkbaar heeft niemand hier last van, vreemd... Het is wel irritant, want je blijft teksten opschonen als je het weer tegenkomt.
Discussie gesloten.
  • Jelly
  • Jelly's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 109

Span styles die zomaar worden toegevoegd in html

04 jun 2015 15:36
#6
Wat bedoel je precies?
Echt span of dat er <p> codes na elke enter in artikelen wordt geplaatst?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11176

Span styles die zomaar worden toegevoegd in html

04 jun 2015 16:35 - 04 jun 2015 17:15
#7
Bijvoorbeeld dit:
Code:
<p>Tekst tekst tekst woorden woorden woorden woorden woorden woorden woorden woorden woorden. <span style="line-height: 1.3em;">Tekst tekst tekst woorden woorden woorden</span></p>

Deze is echt zomaar toegevoegd. Ik heb line-height er niet ingezet, moet gewoon precies hetzelfde zijn als de zin ervoor, de tekst is van mijzelf, dus niet gekopieerd.


Even verder gezocht, hier nog een:
Code:
<p><span style="color: #666666; font-family: Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 16px; font-weight: bold; line-height: 1.3em; background-color: #ffffff;">Tekst tekst tekst woorden</span></p>

Die span is er ook zomaar ingekomen, background-color: #ffffff; zou ik in dit geval niet eens willen, want dit stuk staat in een tabel (omdat ik een kadertje wilde) met <td> achtergrond grijs. Ik heb er nu <H2> gezet omdat dat het moet zijn.


Soms is er zelfs halverwege een zin of halverwege een woord een span ingezet. Echt zo vreemd...

Edit WoodyF4u: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 04 jun 2015 17:15 door WoodyF4u.
Discussie gesloten.
  • Jelly
  • Jelly's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 109

Span styles die zomaar worden toegevoegd in html

04 jun 2015 18:51
#8
Helaas. Ik ben dit ook nog nooit tegengekomen. Overigens:

Om schone / minder code te krijgen, kopieer ik de html wel eens naar kladblok en via zoek en vervang delete ik die span styles dan uit de code, maarja... de oplossing is het natuurlijk ook niet.

Sneller kan je dan juist de normale weergave (en niet de html) naar kladblok zetten en dan weer terugplakken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37130
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.875 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie