Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Anchor in menu-item zonder "externe url"

Anchor in menu-item zonder "externe url"

12 apr 2014 23:04
#1
Hey allemaal,

Weet iemand of het mogelijk is om een "anchor" in je url te plaatsen, zonder een "externe url" te gebruiken?

Ik had al geprobeerd het menu-type aan te passen via een template override ( jure-stern.si/blog/custom-menu-item-type...omla-with-xml-files/ ) en een extra variabele aan de url toe te voegen. Echter deze wordt logischerwijs altijd als variabele meegeven en niet als "anchor".

Groetjes Nick
Discussie gesloten.
  • nkt
  • nkt's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

Anchor in menu-item zonder "externe url"

13 apr 2014 08:50
#2
Nick,
Misschien kun je eerst nog even aangeven wat je precies wil bereiken.
Misschien denk je nu in de richting van een te ingewikkelde oplossing.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11178

Anchor in menu-item zonder "externe url"

13 apr 2014 12:52
#3
Ik heb een pagina met een jQuery filter. Nu wil ik vanuit het menu naar deze pagina linken waarbij de filter geactiveerd wordt door de "anchor" in de link.

Ik kan ook de de filter activeren door een parameter te koppelen aan het menu item en deze vervolgens te laden. Echter hierdoor wordt de URL niet uniek (door SEF geen ItemId) en heb je dus een submenu met 10x dezelfde link wat ik niet mooi vind.

Daarnaast kan ik ook de parameter aan de url toevoegen, maar dan heb je verschillende unieke url's die naar dezelfde pagina leiden. Immers het is het javascript wat verschilt, niet de inhoud van de pagina. Dit is erg slecht voor je zoekresultaten.

Kortom het beste zou zijn als ik een "anchor" kan toevoegen aan mijn menu-items. Het moet echter ook gebruiksvriendelijk zijn, dus wil ik niet dat men lastig moet gaan doen met een "externe url".

Ik hoop dat het duidelijk is en dat jullie een goed idee hebben!
Discussie gesloten.
  • nkt
  • nkt's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

Anchor in menu-item zonder "externe url"

13 apr 2014 15:36 - 13 apr 2014 15:36
#4
Volgens mij wordt de jQuery filter geladen met de pagina en in de pagina?

Dus kan je het menu-item linken aan een individueel artikel.
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 13 apr 2014 15:36 door AnneM.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Anchor in menu-item zonder "externe url"

13 apr 2014 16:13
#5
Bedankt voor je antwoord Anne!

Het is een zelf gemaakte jQuery filter die ik heb toegevoegd aan de categorielijst weergave via een template override. Het is dus 1 pagina (1 url) die de weergegeven content verandert op basis van de geselecteerde filter via een dropdown box. Het is dus prima mogelijk om via parameters aan te geven welke gebruikt moet worden als de pagina laadt. Echter wat ik wil is dat dit via "anchors" in the url geschiedt, zodat ik in mijn submenu dezelfde link 10x heb, maar met een andere "anchor" erachter. Dit ivm zoekmachine vriendelijkheid en page ranking, zoals ik in mijn vorige bericht had beschreven.

Graag hoor ik van jullie!
Discussie gesloten.
  • nkt
  • nkt's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.784 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie