Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Een wit scherm tijdens het navigeren binnen de website

Een wit scherm tijdens het navigeren binnen de website

21 aug 2012 08:47
#1
Hoi allemaal,

Ik heb onlang mijn allereerste website, gemaakt met Artisteer en Joomla, online gezet. Nu valt het me op dat als je een nieuwe pagina kiest, ik met Explorer en met Chrome een tel een wit scherm zie en dan de betreffende pagina. Met Firefox is dit niet. Het lijkt wel alsof bij iedere klik ook de achtergrondkleur opnieuw wordt binnengehaald. Het gevolg is dat de pagina's niet 'vloeiend' in elkaar overgaan.

Heeft iemand enig idee of dit iets met de achtergrond te maken heeft, en of je dit dan als 'vast' kan markeren of zoiets? Zodat alleen de pagina zelf verandert? Of moet ik het heel ergens anders zoeken?

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen. Dit is de website: www.debrondelft.nl

Groet
Angelique
Discussie gesloten.
  • Angelique
  • Angelique's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 30

Een wit scherm tijdens het navigeren binnen de website

21 aug 2012 10:54
#2
Ik dacht zoiets hier al voorbij te hebben zien komen, maar ik krijg het niet gevonden. Een zoekopdracht op Google wijst erop dat er veel gebruikers van Artiseer met dezelfde 'white flash' kampen. Misschien dat bepaalde stylesheets of scripts in een verkeerde volgorde worden ingeladen waardoor Internet Explorer de pagina al toont terwijl niet alle benodigde informatie binnen is.

Waar ik zelf naar zou kijken:

- Blijf je het probleem houden als je Cache inschakelt in Joomla? (Website -> Algemene Instellingen -> tabblad Systeem).
- Afbeeldingen kleiner maken in Photoshop of Paint: je afbeeldingen zijn enorm groot voor op een website en dat zie je ook bij het inladen. Misschien als je hiervan de laadtijd verkort dat dat invloed heeft op het witte scherm.
Met vriendelijke groet,

Als een Rode Lap - Joomla webdesign | Fotografie | Hosting | S.E.O.
www.alseenrodelap.nl
Discussie gesloten.

Een wit scherm tijdens het navigeren binnen de website

21 aug 2012 17:12
#3
Hoi Elco,
Bedankt voor je reactie. Ik was al begonnen met het kleiner maken van de foto's, ik zal dat vanavond meteen even bij alle foto's doen. Wellicht dat dat iets helpt. Ik ga dan ook eens kijken naar inschakelen van cache. En ik weet weer een term om op te googelen!

groet
Angelique
Discussie gesloten.
  • Angelique
  • Angelique's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 30
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.810 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie