Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Header aanpassen?

Header aanpassen?

25 jan 2013 17:00
#1
Na een hack van mijn website is het mij gelukt om deze weer functioneel te krijgen. Alleen heb ik nog mijn oude header in beeld. Ik had deze destijds vervangen door een nieuwe, maar deze helaas niet gebackupt. Ik dacht eerst een nieuwe template te maken, maar zie dat eigenlijk alles in orde is, behalve mijn header. Ik had daar in eerste instantie een achtergrondkleur met een motiefje, een plaatje links en een tekst rechts geplaatst, maar in tweede instantie de header vervangen door een afbeelding ter grootte van deze header. Dit lukt mij niet meer. Ik zou graag de header weer vervangen door deze afbeelding (die ik nog wel in mijn bezit heb). Iemand een idee waar ik dat zou kunnen aanpassen? Ik heb reeds in Firefox de html en css code opgezocht. Wanneer ik de html code van de header verwijder, dan is deze niet meer zichtbaar. Ik weet dan alleen niet hoe ik het betreffende plaatje dan vervolgens op die plaats moet krijgen.
Discussie gesloten.
  • docneet
  • docneet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 95

Header aanpassen?

25 jan 2013 17:14
#2
Ik en vele anderen kunnen je waarschijnlijk wel helpen maar we hebben dan wel meer info nodig. Het adres van je website en welk template je gebruikt kan al een hoop helpen.
Met vriendelijke groet, Peter Pruimboom
WebsiteNU - Lelystad
KvK Lelystad 53966007
www.websitenu.eu
Discussie gesloten.
  • peterp
  • peterp's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 89

Header aanpassen?

25 jan 2013 18:52
#3
Soms plaats je de afbeelding in je template in een map /images zoals in dit forum dan luidt de CSS
Code:
.logoheader { background: #ffffff URL(../images/personal/header.jpg) no-repeat bottom right ; color:#fff; height:140px; margin-top: -55px !important; background-size: 100% auto; }

Soms is het een module-positie of zo...
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Header aanpassen?

26 jan 2013 18:58 - 26 jan 2013 19:02
#4
De website URL: www.neeteson.nl

In de HTML staat het volgende:
Code:
<meta name="description"content="huisarts praktijk neeteson werkendam" /> <meta name="keywords"content="First keyword, second keyword," /> <link rel="stylesheet" href="/templates/system/css/system.css"type="text/css" /> <link rel="stylesheet" href="/templates/system/css/general.css"type="text/css" /> <link rel="stylesheet" href="/templates/huisartspraktijkneeteson/css/style.css"type="text/css" /> </head> <body> <div class="ttr_page"> <div id="ttr_header"> <div class="ttr_header_left_border_image"> <div class="ttr_header_right_border_image"> <div class="ttr_title_position"> <h1 class="ttr_title_style"> <a href="/"> Huisartspraktijk Neeteson </a> </h1> </div> <div class="ttr_slogan_position"> <h1 class="ttr_slogan_style"> Tel: 0183-501575 </h1> </div> </div> </div> </div>

Ik wil dus niet alleen de tekst verwijderen (dat is niet zo moeilijk), maar de gehele header vervangen door een afbeelding.

Wanneer ik de bewuste template opzoek (middels FTP) staat er onder images het bijbehorende plaatje genaamd headertop.png. Deze bevat de blauwe achtergrond en het aesculaapteken links in beeld. Wanneer ik mijn eigen afbeelding er voor in de plaats zet en hernoem naar headertop.png wordt deze echter niet weergegeven. Ook niet na legen van de cache van de browser. Er moet dus ergens een andere instelling zijn.

Kijkend in de css van de template kom ik o.a. het volgende tegen:
Code:
.ttr_page .ttr_header_left_border_image { background:transparent url('../images/headertop.png') no-repeat 0px 0px; height: 175px; background-repeat: no-repeat; background-position: 0 0; } .ttr_page .ttr_header_left_border_image .ttr_header_right_border_image { height: 175px; position:relative; background:none; background-repeat: no-repeat; background-position: right 0; }

Maar wat moet ik nu doen om mijn headerlogo geheel te vervangen door dit ene plaatje?

Edit Jelle.D: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 26 jan 2013 19:02 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • docneet
  • docneet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 95

Header aanpassen?

26 jan 2013 19:16
#5

Wanneer ik de bewuste template opzoek (middels FTP) staat er onder images het bijbehorende plaatje genaamd headertop.png. Deze bevat de blauwe achtergrond en het aesculaapteken links in beeld.

Prima.

Wanneer ik mijn eigen afbeelding er voor in de plaats zet en hernoem naar headertop.png wordt deze echter niet weergegeven.

Hernoem eerst de ongewenste headertop.png in de betreffende map (per FTP bij je hoster).
DAARNA ga je je eigen afbeelding (genoemd: headertop.png) uploaden.

Opmdat het om een afbeelding (image) gaat zal je browser niet zondermeer het nieuwe plaatje tonen. Hiervoor zal je je browsercache moeten legen (F5 = vernieuwen).
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Header aanpassen?

26 jan 2013 19:32 - 26 jan 2013 19:32
#6
Firebug geprobeerd?
Laatst bewerkt 26 jan 2013 19:32 door JUR2012.
Discussie gesloten.
  • JUR2012
  • JUR2012's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 71

Header aanpassen?

26 jan 2013 19:42 - 26 jan 2013 19:49
#7
Oké, dat is gelukt. Ik had 2 templates en de verkeerde gekozen. Nu in de juiste template headertop.png aangepast en deze is zichtbaar. Heb ik nog een vraagje: De tekst die nu te zien is wil ik nog weg hebben. Eerder zag ik dat dit in de html beschreven staat. Maar waar vind ik nu de juiste file om aan te passen?

Het gaat dus om het verwijderen van deze tekst:
Code:
<div class="ttr_title_position"> <h1 class="ttr_title_style"> <a href="/"> Huisartspraktijk Neeteson </a> </h1> </div> <div class="ttr_slogan_position"> <h1 class="ttr_slogan_style"> Tel: 0183-501575 </h1>

Edit Jelle.D: Ik heb de code nogmaals tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 26 jan 2013 19:49 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • docneet
  • docneet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 95

Header aanpassen?

26 jan 2013 20:02
#8
Je kan onderstaande code toevoegen in een van de stylesheets in je Joomla template (Extensons > Templatebeheer of per FTP)
Code:
h1.ttr_title_style, div.ttr_slogan_position {display:none;}

Gewoon toevoegen aan het einde
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Header aanpassen?

26 jan 2013 20:26
#9
Dank je, het is gelukt.

Groetjes,

Marco
Discussie gesloten.
  • docneet
  • docneet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 95

Header aanpassen?

26 jan 2013 20:31
#10
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.923 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie