Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Linker marge instellen video met jplayer

Linker marge instellen video met jplayer

25 aug 2012 10:29
#1
Hallo,
Op mijn website heb ik ook een filmpje gezet met de jplayer plugin. Nu staat dit filmpje te veel naar links, en ik wil het graag uitlijnen met de tekst. Kan iemand mij vertellen of en waar/hoe ik dit kan aanpassen?

Dit is de link naar de webpagina: www.debrondelft.nl/index.php/foto-s/filmpjes

Groetjes
Angelique
Discussie gesloten.
  • Angelique
  • Angelique's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 30

Linker marge instellen video met jplayer

25 aug 2012 10:51
#2
Hoi Angelique,

Dit kun je doen door de volgende regel aan style.css (line 6) tussen de accolade's te plaatsen van .jplayer
Code:
margin-left: 20px;

Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).

Maak je gebruik van Chrome, of Internet Explorer (9 of hoger)? Dan kun je op F12 drukken om de css definities te achterhalen.
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722

Linker marge instellen video met jplayer

25 aug 2012 10:58
#3
Hoi Julian,
Bedankt voor je snelle reactie. En bedankt voor de tip, die ga ik zeker gebruiken.

Voor nu nog een vraagje. Ik ben helemaal nieuw in de wereld van css, html, enz, maar ik wil het graag wat meer onder de knie krijgen. Dus even een domme vraag: waar vind ik de style.css? Als ik naar templatebeheer ga, zie ik rechts het volgende rijtje staan:

Stylesheets
Bewerk css/editor.css
Bewerk css/print.css
Bewerk css/template.css
Bewerk css/template.ie6.css
Bewerk css/template.ie7.css

Geen idee of ik dan goed zit, en zo ja, waar ik deze regel dan moet plaatsen...

Hopelijk kun je me wat op weg helpen.

groetjes
Angelique
Discussie gesloten.
  • Angelique
  • Angelique's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 30

Linker marge instellen video met jplayer

25 aug 2012 11:07
#4
Hoi,

Een domme vraag is er een die niet gesteld wordt ;)

Het pad moet als het goed is zijn: /plugins/content/jplayer/tmpl/css/style.css
Hier heen kun je je navigeren, middels je FTP client. Bijvoorbeeld filezilla.
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722

Linker marge instellen video met jplayer

25 aug 2012 11:45
#5
Hoi,
Mmm, ik voel me toch wel heel vaak dom hoor, als ik alle antwoorden lees die ik niet begrijp :)

Ik moet het dus niet in het template zoeken, maar naar filezilla gaan, inloggen op de server, en dan? En als je nu bijvoorbeeld nog bezig bent met een website die alleen op je eigen computer staat en nog niet online?

Zoals je ziet, ben ik echt nieuw, dit is ook mijn eerste website...

groetjes
Angelique
Discussie gesloten.
  • Angelique
  • Angelique's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 30

Linker marge instellen video met jplayer

25 aug 2012 12:32 - 25 aug 2012 17:43
#6
::OFFTOPIC

Mmm, ik voel me toch wel heel vaak dom hoor, als ik alle antwoorden lees die ik niet begrijp :)

Ik denk dat niemand dat hier vindt hoor ;).

::ONTOPIC

Ik moet het dus niet in het template zoeken, maar naar filezilla gaan, inloggen op de server, en dan?

Dan moet je naar de "root" gaan, vaak heet deze map Public_html.
Hierin zal je waarschijnlijk Joomla hebben geïnstalleerd. Hierin kun je je dan navigeren naar de mappen:
plugins --> content --> jplayer --> tmpl --> css

Waar dus uiteindelijk het bestand: style.css staat
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 25 aug 2012 17:43 door Astrid. Reden: iemand veranderd in niemand :-)
Discussie gesloten.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722

Linker marge instellen video met jplayer

25 aug 2012 12:54
#7

Angelique schreef : En als je nu bijvoorbeeld nog bezig bent met een website die alleen op je eigen computer staat en nog niet online?


Dan kun je natuurlijk gewoon zonder FTP op de PC tussen de bestanden zoeken.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Linker marge instellen video met jplayer

27 aug 2012 11:20
#8
Hoi,
Aha, ik sta er gewoon helemaal niet bij stil, maar ik heb natuurlijk als het ware Joomla+de hele website geupload naar de server. Toch, als ik het nu goed begrijp? Daarom moet ik daar ook de css aanpassen? Omdat je op je eigen pc de site steeds aanpast (of zo lijkt het dan), realiseer ik me helemaal niet dat ik via de geüploade site dit soort dingen moet aanpassen. Begrijp ik dit nu zo goed?

Ik heb het nog niet geprobeerd overigens, ik ben nog steeds erg onzeker dat ik iets verkeerd doe als ik ingelogd ben via ftp, en dat de hele site ineens niet meer werkt. Maar al doende leert men weer!
Discussie gesloten.
  • Angelique
  • Angelique's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 30

Linker marge instellen video met jplayer

27 aug 2012 12:23
#9
Hi,

Angelique schreef : Ik heb het nog niet geprobeerd overigens, ik ben nog steeds erg onzeker dat ik iets verkeerd doe als ik ingelogd ben via ftp, en dat de hele site ineens niet meer werkt. Maar al doende leert men weer!

Het is zo dat het aanpassen van een CSS bestand er niet voor zorgt dat de hele website het niet meer doet, of dat er foutmeldingen worden getoond. Het ergste wat in dit geval zou kunnen gebeuren, is dat de opmaak niet wordt toegepast, omdat je het bestand op de verkeerde plek zet. Het is in ieder geval altijd wijs, een kopie(back-up) achter te houden, voordat je iets wijzigt.

::OFFTOPIC

Omdat je op je eigen pc de site steeds aanpast (of zo lijkt het dan), realiseer ik me helemaal niet dat ik via de geüploade site dit soort dingen moet aanpassen. Begrijp ik dit nu zo goed?

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. ;)
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722

Linker marge instellen video met jplayer

29 aug 2012 17:26
#10
Ok, ik heb via filezilla ingelogd, maar kon geen map public.html vinden. Ik vond wel plugins - content - jplayer - tmpl - css - style.css. Als ik deze open en kies voor bewerken, dan opent hij dit op het kladblok:

Code:
/* * JPlayer for Joomla! 1.6 * Author: MaxSVK */ .jplayer { clear: both; font-size: 10px; } .jplayer-box { } .jplayer-text { padding: 3px; } .jplayer-guest { padding: 10px; color: #0000FF; background-color: #84A7DB; border: 2px solid #0000FF; } .jplayer-poweredby { margin-left: 10px; }

En waar zet zet ik nu dan precies het regeltje met de margin erbij? Je zei line 6, maar moet ik dan gewoon 6 regels naar beneden tellen??

Je ziet 't, je moet me echt aan de hand meenemen :)

groet
Angelique
Discussie gesloten.
  • Angelique
  • Angelique's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 30

Linker marge instellen video met jplayer

29 aug 2012 19:03
#11
Hoi,

kon geen map public.html vinden. Ik vond wel plugins - content - jplayer - tmpl - css - style.css

Dat kan, zoals al eerder gezegd, is het meest voorkomende Public_html, maar het kan net zo goed de naam van je domein zijn. In ieder geval heb je het gevonden ;)

En waar zet zet ik nu dan precies het regeltje met de margin erbij? Je zei line 6, maar moet ik dan gewoon 6 regels naar beneden tellen??

Klopt, zoals je kunt zien begint daar de toewijzing aan CSS class, .jplayer , zoals gezegd kun je hier tussen de accolades, het regeltje plakken.

Het blokje, zou dan dus als volgt worden:
Code:
.jplayer { margin-left: 20px; clear: both; font-size: 10px; }
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722

Linker marge instellen video met jplayer

29 aug 2012 19:30
#12
Ja, het is gelukt, heel erg bedankt!!!

Omdat je op je eigen pc de site steeds aanpast (of zo lijkt het dan), realiseer ik me helemaal niet dat ik via de geüploade site dit soort dingen moet aanpassen. Begrijp ik dit nu zo goed?


Wat ik hier dus mee bedoel is dat ik aan de site werk via /administrator, en ik me daardoor niet altijd realiseer dat er daarnaast ook dingen op de server aangepast moeten worden.

Ik vind het nog best lastig om het hele 'proces' zeg maar voor te stellen, dus waar alles van de site nu staat, het hele uploaden naar een server, het database-verhaal, dat soort dingen is allemaal nieuw voor me. En omdat ik het mezelf allemaal via zelfstudie aanleer, is dat soms best nog lastig en ingewikkeld. Een startcursus met de basics zou wat dat betreft wel handig zijn, maar ja, dat kost ook weer een hoop..!

Maarre, dit topic mag dus gesloten worden, ik ben weer een eindje op weg geholpen!

groet
Angelique
Discussie gesloten.
  • Angelique
  • Angelique's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 30
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.895 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie