Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

ja_purity_ii / User Theme wil alleen hor-menu links wit

ja_purity_ii / User Theme wil alleen hor-menu links wit

06 jun 2012 13:22 - 06 jun 2012 18:48
#1
Joomla 2.5, template ja_purity_ii, gebruik user theme.

CSS beginners vraag:
De ja_purity_ii template biedt de mogelijkheid om de standaard instellingen te vervangen door je eigen instellingen in een User Theme. In de User Theme hoef je alleen de betreffende stijlregel te vervangen, dus niet de hele style-sheet.

In de originele template.css staat de regel:
Code:
a { color: #069; }
in mijn user theme heb ik in user_theme\template.css de regel:
Code:
a { color: #DBE5FF; }
gezet waardoor de links in de horizontale navigatiebalk nu lichtgrijs zijn (op een donkerblauwe achtergrond, precies de bedoeling!)
Helaas zijn nu alle links, dus ook die van de menu's en in artikelen lichtgrijs geworden.
Wat ik wil is alléén de links in de horizontale navigatiebalk lichtgrijs, en alle andere links in de originele kleur.

Volgens mij moet ik dus in template.css een aparte class aanmaken voor de menubalk, bv a.menubalk {color: #DBE5FF;} maar ik weet niet hoe ik dit moet koppelen aan menu\css. Of kan ik in menu.css iets aanpassen waardoor alleen de horizontale links worden aangepast? Volgens firebug wordt de kleur van de links bepaald door template.css, terwijl ik menu\css zou verwachten.

Dit staat in menu css:
Code:
/* STYLING THE MENU -----------------------------------*/ /* 1st level */ #ja-cssmenu li a { margin: 0; padding: 8px 15px; border-left: 1px solid #666; border-right: 1px solid #333; display: block; color: #ccc; font-weight: bold; line-height: normal; text-decoration: none; }


(site staat nog op localhost, dus geen URL) op www.aquaplanning.org staat mijn "oude" Joomla 1.5 site die ik wil vervangen door een vrijwel gelijke Joomla 2.5 site.

Edit Jelle.D: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 06 jun 2012 18:48 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • AquaPlanning
  • AquaPlanning's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

ja_purity_ii / User Theme wil alleen hor-menu links wit

07 jun 2012 12:55 - 07 jun 2012 12:55
#2
Hallo AquaPlanning,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik snap je hele vraag niet. Volgens mij is het standaard al lichtgrijze tekst op een donkere achtergrond bij deze template.
En de styling van een menu loopt inderdaad via menu.css, dus ik vermoed dat je Firebug niet goed gebruikt.
Zonder een link naar je site is het echter moeilijk om je verder te helpen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 07 jun 2012 12:55 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37129

ja_purity_ii / User Theme wil alleen hor-menu links wit

07 jun 2012 22:19 - 07 jun 2012 22:20
#3
Dank voor je antwoord + welkom.

Mijn vraag was hoe ik de links in de horizontale navigatie lichtgrijs kan maken (op blauwe achtergrond), zonder dat alle links lichtgrijs worden (op witte achtergrond in body, dus onleesbaar)

Volgens mij is het standaard al lichtgrijze tekst op een donkere achtergrond bij deze template.

Oeps, blijkbaar heb ik al experimenterend veel meer veranderd dan ik dacht..... /Sufmodus
Waarschijnlijk laat mijn Firebug daarom ook andere resultaten zien dat jouw Firebug.

Ik zal de oude template weer installeren, de links met rust laten en alleen de achtergrondkleur aanpassen.
Laatst bewerkt 07 jun 2012 22:20 door AquaPlanning.
Discussie gesloten.
  • AquaPlanning
  • AquaPlanning's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.921 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie