Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Taal: alle selecteren

Taal: alle selecteren

16 dec 2013 07:24
#1
Hallo allemaal,

Ik gebruik Joomla 2.5.14 i.c.m. Joomfish 2.5.1.

Graag zou ik als taal van zowel menu-items als artikelen "alle" willen kunnen kiezen. Echter alleen "engels" en "nederlands" worden weergegeven in de dropdown.

Dit wil ik doen, omdat al mijn standaard items allemaal op nederlands staan. Dit heeft als gevolg dat mijn menu-items niet worden weergegeven in het engels, ook al heb ik aangegeven bij de instellingen dat het origineel moet worden weergegeven indien er geen vertaling beschikbaar is.

Graag hoor ik of jullie ook dit probleem hebben en hoe jullie dit hebben opgelost.

Alvast bedankt,

Nick
Discussie gesloten.
  • nkt
  • nkt's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

Taal: alle selecteren

16 dec 2013 12:22
#2
Misschien is me je vraag niet helemaal duidelijk maar je kunt toch menu items bij de verschillende talen toevoegen, onafhankelijk van de taal?
Als je dat menu item koppelt aan een "alle" artikel dan zal die gepresenteerd worden.

Jan
Discussie gesloten.
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 566

Taal: alle selecteren

17 dec 2013 08:56
#3
Hallo Nick,

Ik heb een tutorial gemaakt om een site meertalig te maken misschien heb je er wat aan

iturl.nl/snBtxW
Discussie gesloten.

Taal: alle selecteren

17 dec 2013 09:14
#4
Nick,
De uitleg hierboven is duidelijk.
Als je het zo doet heb je geen JoomFish meer nodig.
Je hebt wel iets meer handwerk omdat je voor elke taal alles een keer moet aanmaken.
In JoomFish werkt dat ook zo, maar dan doe je het binnen het scherm van JoomFish.

Het is dus aan jou de keuze of je zonder extra componenten zoals JoomFish wil werken of dat je voor iets meer overzicht gaat met JoomFish of Falang.

Zelf werk ik ook met de standaard Joomla!-functie voor meertalige sites en dat werkt perfect.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Taal: alle selecteren

18 dec 2013 19:17
#5
Hartelijk dank allemaal voor de uitleg.

Ik maak gebruik van Joomfish, omdat het net iets overzichtelijker eruit ziet.

Mijn probleem in mijn bovenstaande bericht is dat het standaard/voorpagina menu-item de taal "Alle" dient te hebben. Anders functioneert mijn breadcrump niet. Nu is het echter niet mogelijk om dit voor elkaar te krijgen in het bewerk scherm van het menu-item zelf. Zie bijlage.

Dit kan opgelost worden de database te bewerken. Een andere optie is het item in het menu overzicht te selecteren, het als batch te verplaatsen, waarbij de taal wordt gezet op "alle". Dit is echter natuurlijk niet gewenst.

Groetjes Nick

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • nkt
  • nkt's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.802 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie