Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost problemen met instellen nieuwe taal

problemen met instellen nieuwe taal

07 apr 2013 13:35
#1
Mijn site www.gentleteaching.nl is al tweetalig: NL en En. Ik wil er ook duits aan toevoegen, maar ik kom er niet uit en heb waarschijnlijk erg zitten rommelen.
Ik heb eerst via extensiebeheer / taal installeren de duitse module geinstalleerd
Daarna bij taalbeheer / inhoud duits toegevoegd met vergelijkbare codes als bij de andere talen
Vervolgens en artikel in het duits gemaakt en een menu met het artikel daaraan gekoppeld.
Ik kreeg het echter niet in beeld en ook de vlag voor de taalkeuze verschijnt niet

Vervolgens het duits bij de inhoud verwijderd en taalmodule de-DE_joomla_lang_full_2.5.9.1 geinstallerd. Bij opnieuw proberen de taal bij inhoud toe te voegen, kon ik een tag niet meer gebruiken, omdat die bij de verwijderde versie ook al gebruikt was.

Ik krijg nog steeds de vlag in de taalkeuze niet in het scherm en het duitse menu. Het liefst zou ik het duits even helemaal willen verwijderen en opnieuw beginnen, maar ik zie niet hoe ik dat kan doen
Discussie gesloten.
  • pouwel
  • pouwel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 107

problemen met instellen nieuwe taal

07 apr 2013 17:19
#2
Heb je in modulebheer een Taalselectie toegevoegd?

Jan
Discussie gesloten.
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 566

problemen met instellen nieuwe taal

07 apr 2013 18:42
#3
Ja, de taalselectie is geselecteerd.
Ik heb de taalmodule gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, maar het werkt nog niet. Ik krijg bijv in het menu de duitse taalvlag niet. Ik zou het menu willen verwijderen en het opnieuw proberen, maar verwijderen lukt niet, omdat er een menuitem in staat dat gelinkt is aan een homepage artikel. Dat item verwijderen lukt ook niet. Ik zit dus een beetje vast geloof k
Discussie gesloten.
  • pouwel
  • pouwel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 107

problemen met instellen nieuwe taal

07 apr 2013 18:52
#4
Heb je het artikel als "standaard"aangemerkt? En de juiste taal geselecteerd?

Jan
Discussie gesloten.
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 566

problemen met instellen nieuwe taal

07 apr 2013 19:54
#5
Ik ben weer een stukje verder. Als ik de url aanpas door /nl/ te vervangen door /de/ krijg ik het duitstalige menu, maar niet de gewenste home pagina.
Het betreffende artikel staat wel op duits, maar het menuitem krijg ik niet op duits. Als ik dat probeer krijg ik bij het opslaan dat er minstens 1 beginartikel op 'alle' talen moet staan. Ik kan het artkel niet verwijderen, ook het menu-item niet en het menu als geheel niet.
Discussie gesloten.
  • pouwel
  • pouwel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 107

problemen met instellen nieuwe taal

07 apr 2013 20:15 - 07 apr 2013 20:16
#6
Dat klopt, je kunt eenvoudig een menu erbij maken, die je in modulebeheer niet activeert, en daarin heb je artikel dat op alle talen staat.

jan
Laatst bewerkt 07 apr 2013 20:16 door jan. Reden: aanvulling
Discussie gesloten.
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 566

problemen met instellen nieuwe taal

07 apr 2013 20:37
#7
Ik ben eruit. Ik had alleen de menu's die aan een taal gekoppeld waren en geen menu dat op alle talen stond. Ik heb nu een extra menu gemaakt dat ok 'alle' talen staat. In het duitse menu kon ik nu wel de home page instellen en toen kwam letterlijk en figuurlijk de vlag tevoorschijn
Discussie gesloten.
  • pouwel
  • pouwel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 107
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.827 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie