Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Probleem linken artikelen in diverse talen.

Probleem linken artikelen in diverse talen.

02 mrt 2013 15:46
#1
Hallo,

Ik ben reeds 2 dagen aan het tobben met het inrichten van meertalige menu's. Op zich ben ik er bijna maar het laatste stapje kan ik maar niet maken.
Wat lukt er wel:

-Ik heb de menu's meertalig.
-Aan een anderstalig menu-item kan ik een artikel koppelen met de desbetreffende taal.
-Ik heb de vlaggen in de menu's aanwezig en heb daarbij 1 item op alle talen gezet.

Wat gaat er nog niet dan?

Als ik bijvoorbeeld een menu-item schip heb in "nl" en ship in "eng" en ik klik op het vlaggetje om van taal te wisselen dan wordt er steeds naar de homepagina verwezen en niet naar het zelfde artikel maar dan in de andere taal.

Ik heb al doorgenomen: www.ostraining.com/blog/joomla/multi-lan...-sites-in-joomla-17/
Dit heeft me eigenlijk niet verder gebracht dan dat ik nu ben. Wat zie ik over het hoofd: hoe kan ik dezelfde artikelen uit de andere talen aan elkaar koppelen?

Mijn website draait op 2.5.9

Alvast dank voor alle suggesties.
Discussie gesloten.
  • saxman
  • saxman's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 52

Probleem linken artikelen in diverse talen.

02 mrt 2013 16:25
#2
Laat maar..... heb het ondertussen opgelost.

Wat had ik nog niet gedaan:
In Pluginbeheer systeem-taalfilter : menukoppeling : ja (dit had ik dus al wel!)





In Vervolgens in Menubeheer: komt er een regeltje menu-itemkoppelingen beschikbaar.





Die had ik dus over het hoofd gezien!

Bij deze dus opgelost!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • saxman
  • saxman's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 52
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.839 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie