Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Gebruik van metanames in menu-items, categroieën,etc.,

Gebruik van metanames in menu-items, categroieën,etc.,

18 okt 2013 13:01 - 18 okt 2013 13:02
#1
Naar aanleiding van een eerdere discussie van mij met daarin een wel erg uitgebreide resultaatlijst van de zoekfunctie, gooi ik hier maar even een balletje op betreffende metanames en het gebruik hiervan in Joomla.

Ter inleiding: ik heb websites gebouwd in Dreamweaver en daarbij maakt ik in eerste instantie een template die vervolgens werd gebruikt voor de pagina's die ik ging maken. In deze template zette ik de trefwoorden van de website neer en deze waren dus ook voor elke pagina gelijk.
Qua omschrijving werd dat eigenlijk alleen de titel van de pagina.

Nu bij Joomla staat er bij menu-items, categorieën en artikelen de mogelijkheid om metanames en beschrijving te plaatsen. Doordat ik, in al mijn enthousiasme, overal wat had neergezet (zo is mij ook geleerd in mijn cursus), ging mijn zoekfunctie over zijn nek en toonde niet alleen de daadwerkelijk hits op de pagina, maar ook de metanames (die normaal gesproken, als je F12 niet kent, voor een bezoeker niet zichtbaar zijn).

Mijn vraag: wie vult wat waar in zodat alles nog goed werkt (er vanuit gaande dat er meerdere mensen zijn die tegen dit probleem aangelopen zijn)?
En wat voor effect heeft de vindbaarheid bij Google als je enkel bij de artikelen een korte beschrijving weergeeft in plaats van een rij metanames? Ik heb mijn websites die ik gepubliceerd heb, overigens wel voorzien van een sitemap en deze aangemeld bij Google. De sites worden dus wel gevonden.

Graag jullie reacties.
Laatst bewerkt 18 okt 2013 13:02 door David.
Discussie gesloten.
  • David
  • David's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1031

Gebruik van metanames in menu-items, categroieën,etc.,

18 okt 2013 13:09 - 18 okt 2013 13:15
#2
Daar is heel veel over te vinden op het internet en natuurlijk ook vele discussies.
Misschien helpt deze video en uitleg je verder met oog op keywords.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 18 okt 2013 13:15 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597

Gebruik van metanames in menu-items, categroieën,etc.,

18 okt 2013 14:59 - 18 okt 2013 15:01
#3
In principe is het zo dat metakeywords niet worden geïndexeerd door Google (wel door sommige andere zoekmachines). Het enige waar Google naar kijkt is de metadescription. Dat is al vrij lang zo. Als je dat toch met een cursus hebt geleerd, dan loopt die wel wat achter. Daar gaat de video ook over.

Overigens, op alle pagina's dezelfde metadescription neerzetten zou ik niet doen. Google Webmaster tools geeft dat aan als dubbele metadescriptions op je site en die zijn onwenselijk voor je site. Je kan ze beter variëren naar gelang de content van het betreffend artikel.

Ik vind dit een mooie basishandleiding voor SEO in Joomla: Joomla SEO handleiding van Webeffect
Gahan Zwart
CMSJoy
KVK: 01164886
Laatst bewerkt 18 okt 2013 15:01 door GahanZwart.
Discussie gesloten.

Gebruik van metanames in menu-items, categroieën,etc.,

22 okt 2013 11:49
#4
Thanks, Gahan. Ik heb inmiddels de handleiding gedownload.
Discussie gesloten.
  • David
  • David's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1031
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.322 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie