Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

categorien

categorien

21 jan 2013 19:04
#1
Ik heb een vraagje aan u mbt tot zoekresultaten van mijn website op Google.


Wanneer ik sommige producten welke ik te koop aanbied op zoek op google om te kijken of ik makkelijk vindbaar ben komen daar best vaak hele voor mij vreemde zoekresultaten naar boven.

Enkele voorbeelden wanneer je het volgende intikt op google:

1- dewalt dcd936L2 (accu klopboormachine) maar google dewalt dcs310N (ook nog de oude toolsupplydelfzijl.nl versie (zonder - ertussen). Kijk je verder naar pagina 3 op google dan komen er weer andere artikelen naar voren. Wel weer van toolsupply-delfzijl.nl

1- dewalt dw433 (is een schuurmachine) maar google vind het onder schroef klopboormachines
2- dewalt dck290L2 (combi set) maar google vind het onder oa dewalt dw872 en lasers: dewalt dcd985l2, ook mijn andere site vindt google dit product www.dewaltgereedschap.nl maar nog niet eens mijn www.toolsupply-delfzijl.nl best wel vreemd lijkt me. Deze site bestaat toch ook qua naam al jaren en heeft een pagerack van 1. Ook de oude site www.toolsupplydelfzijl.nl (zonder - ertussen) staat na 2 maanden nog steeds in de zoekresultaten.

Wie kan mij hierin advies geven?

Hartelijke groet,

Erik Blaauw
Discussie gesloten.
  • ErikBlaauw
  • ErikBlaauw's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

categorien

22 jan 2013 18:13
#2
Hallo Erik,

Als ik in Google wat opdrachten geef voor de door jou genoemde machines zie ik eigenlijk niets vreemds. Google toont in zijn zoekresultaten alleen maar de eerste 155 karakters van de omschrijving dus kan het best zo zijn dat de gezochte machine pas verder op in de omschrijving staat of dat de machine die je zoekt wel op de website pagina staat die Google laat zien samen met de getoonde andere machine.

Voor wat betreft je oude site die nog steeds voorkomt in Google is het vrij gewoon dat die resultaten er nog in staan. Het kan heel lang duren voordat Google die uit zijn indexen verwijderd.

En als laatste je Pagerank die op 1 staat. De pagerank is helaas niet meer zo belangrijk voor Google en wordt steeds minder belangrijk dus focus daar niet op. Daarbij is een pagerank van 1 de laagste score die je website kan krijgen. 1 is dus laag en 10 hoog.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Succes.
Met vriendelijke groet, Peter Pruimboom
WebsiteNU - Lelystad
KvK Lelystad 53966007
www.websitenu.eu
Discussie gesloten.
  • peterp
  • peterp's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 89

categorien

27 jan 2013 12:26
#3
Hallo,

Een erg late reactie mijner zijds.
Bedankt voor de reactie. Heeft u ook tips hoe ik het beste voor een webshop www.toolsupply-delfzijl.nl de index/follow kan zetten?
Zowel voor de home pagina als voor de categorien?

Hartelijke groet,

Erik Blaauw
Discussie gesloten.
  • ErikBlaauw
  • ErikBlaauw's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

categorien

27 jan 2013 18:12
#4
De Index en Follow instellingen kan je vinden op elke plek waar je teksten voor de pagina kunt aanmaken. Kijk maar eens bij Artikel, Categorie en Menu's. Bij allemaal vind je rechts een optie Metadata opties of zoiets waar je het voor elk onderdeel apart kan instellen.

een betere optie is om in de algemene instellingen de metadata optie op Index/Follow te zetten en alleen op die pagina's waar je niet gevolgt wilt worden de gegevens anders instellen.
Met vriendelijke groet, Peter Pruimboom
WebsiteNU - Lelystad
KvK Lelystad 53966007
www.websitenu.eu
Discussie gesloten.
  • peterp
  • peterp's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 89
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.858 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie