Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Url rewrite heeft vreemde uitwerking?

Url rewrite heeft vreemde uitwerking?

11 sep 2012 07:48
#1
Beste allemaal,

Ik heb url rewrite aanstaan op mijn pagina www.vakantieterschelling.eu . Dit vanwege het feit dat ik de index.php uit de url wil. Nu echter constateer ik dat er nogal wat url's staan geindexeerd in Google, waaronder url's van mijn oude website. Deze url's bestaan niet meer, maar als ik erop klik krijg ik mijn nieuwe site ervoor met een artikel id op de voorpagina weergegeven. Dit omdat het nummer in de url waarop ik klik, toevallig overeenkomt met een id van een nieuw bestaand atikel. Ik ben even verder gaan zoeken en kom tot de ontdekking dat Joomla een pagina teruggeeft op elke flauwekul url die je intikt, als je maar eindigt met een bestaande artikel id. Bijv:
www.vakantieterschelling.eu/helehoopflauwekul/6
Enig idee hoe dit kan, en hoe ik dit kan voorkomen. Ik heb al mewt de gedachte gespeeld om in de robots.txt een regel op te nemen die het indexeren van url's met een getel erin niet toestaat. Ik kan echter niet vinden hoe ik dat zou moeten doen. Daarnaast heb ik op mijn nieuwe pagina 1 url met een getal erin (het 55plus artikel).

Wie weet dit raadsel op te lossen?

Gr.

Ruud Boersma
Discussie gesloten.
  • rboersma
  • rboersma's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 9

Url rewrite heeft vreemde uitwerking?

24 feb 2013 14:09
#2
Iemand nog een idee waarom Joomla reageert op elke url als het maar eindigt met een artikelnummer. bv
www.vakantieterschelling.eu/9 (Naar mijn idee zou dit een 404 moeten zijn). Dit laat bijvoorbeeld een artikel zien op de hoofdpagina. Terwijl de juiste url voor deze pagina www.vakantieterschelling.eu/arrangementen/berenloop zou moeten zijn.
Google indexeert een heleboel flauwekul URL's. Ik heb geen idee waar Google dit vandaan haalt.

Groeten,

Ruud Boersma
Discussie gesloten.
  • rboersma
  • rboersma's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 9

Url rewrite heeft vreemde uitwerking?

24 feb 2013 14:23
#3
Allen,

Hier een link naar een thread op het Joomla forum. Blijkbaar is het een bestaande issue:
forum.joomla.org/viewtopic.php?t=699954
Discussie gesloten.
  • rboersma
  • rboersma's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 9

Url rewrite heeft vreemde uitwerking?

24 feb 2013 14:58
#4
Dan zou ik dat draadje blijven volgen. Ik zie het probleem niet. Vind het juist netjes als je tenminste op de homepage terecht komt en geen 404 krijgt. Zolang je links in Google op je site terecht komen is het goed toch? En dat iemand ergens iets achter een url kan typen vind ik persoonlijk geen probleem. Levert of een 404 op, of de homepage.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Url rewrite heeft vreemde uitwerking?

24 feb 2013 15:11
#5
Hoi Astrid,

Probleem is dat Google op deze wijze nogal wat dubbele content indexeert. Dat gaat ten koste van de ranking.

Gr. Ruud
Discussie gesloten.
  • rboersma
  • rboersma's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 9
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.285 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie