Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost eXtplorer en PHP 5.4

eXtplorer en PHP 5.4

23 dec 2014 11:46 - 23 dec 2014 11:54
#1
Kort geleden ben ik overgegaan van PHP 5.3 naar PHP 5.4.
Dat ging probleemloos, tot ik eXtplorer startte. De volgende foutmeldingen verschenen:

Strict Standards: Non-static method ext_Lang::detect_lang() should not be called statically in /home/users/gergeftp/gergemwoerden.nl/administrator/components/com_extplorer/include/init.php on line 103

Strict Standards: Non-static method ext_Result::init() should not be called statically in /home/users/gergeftp/gergemwoerden.nl/administrator/components/com_extplorer/admin.extplorer.php on line 97

Strict Standards: Non-static method ext_Result::empty_errors() should not be called statically in /home/users/gergeftp/gergemwoerden.nl/administrator/components/com_extplorer/include/result.class.php on line 40

Strict Standards: Non-static method ext_Result::empty_messages() should not be called statically in /home/users/gergeftp/gergemwoerden.nl/administrator/components/com_extplorer/include/result.class.php on line 41

Strict Standards: Declaration of ext_List::execAction() should be compatible with ext_Action::execAction($dir, $item) in /home/users/gergeftp/gergemwoerden.nl/administrator/components/com_extplorer/include/list.php on line 387


En verder kwam er niks waar ik wat aan had.
Ik gebruik Joomla 2.5.11 en 2.5.28. Bij beide is het mis.
Nu heb ik ergens iets gezien dat je in de php.ini iets aan de strict error checking moet doen of zo, maar ik zie nergens een php.ini.
Is het opnieuw installeren van een nieuwere versie van extplorer wellicht een goed idee?

Alvast bedankt!

Cor

www.gergemwoerden.nl (Joomla 2.5.11)
develop.gergemwoerden.nl (Joomla 2.5.28)
extensie: eXtplorer
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 23 dec 2014 11:54 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • corbins
  • corbins's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 75

eXtplorer en PHP 5.4

23 dec 2014 12:22 - 23 dec 2014 12:49
#2
Omdat je schrijft dat je een site nog op Joomla! 2.5.11 :woohoo: hebt draaien, maak ik mij wel een beetje zorgen.
Dat betekent namelijk dat je al sinds april 2013 geen update meer voor die site hebt uitgevoerd.
Dan vermoed ik dat je dat ook niet hebt gedaan voor je extensies. Klopt dat?
Het is namelijk heel belangrijk dat je Joomla! én alle geïnstalleerde extensies regelmatig update.
Wat gebeurt er als je eXtplorer eerst update naar de meest recente versie?

In december 2013 is er ook nog eens een groot lek gevonden in die extensie. Ik hoop dus echt dat je die update hebt uitgevoerd. Meer info over dat lek hier.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 23 dec 2014 12:49 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11171

eXtplorer en PHP 5.4

23 dec 2014 17:13
#3
Beste Wouter,

Net heb ik een nieuwe versie van eXtplorer gedownload en geïnstalleerd en nu gaat het goed.
Bij het installeren kreeg ik wel diverse foutmeldingen:

Strict Standards: Non-static method extArchive::extract() should not be called statically in /home/users/gergeftp/develop.gergemwoerden.nl/administrator/components/com_extplorer/install.extplorer.php on line 34

Strict Standards: Non-static method extFile::getExt() should not be called statically in /home/users/gergeftp/develop.gergemwoerden.nl/administrator/components/com_extplorer/libraries/Archive/archive.php on line 36

Strict Standards: Non-static method extFile::stripExt() should not be called statically in /home/users/gergeftp/develop.gergemwoerden.nl/administrator/components/com_extplorer/libraries/Archive/archive.php on line 38

Strict Standards: Non-static method extFile::getExt() should not be called statically in /home/users/gergeftp/develop.gergemwoerden.nl/administrator/components/com_extplorer/libraries/Archive/archive.php on line 38

Strict Standards: Non-static method PEAR::isError() should not be called statically in /home/users/gergeftp/develop.gergemwoerden.nl/administrator/components/com_extplorer/install.extplorer.php on line 35


Wat betreft de updates: op bijgaande bijlage is te zien dat ik niet zomaar kon ruiken dat Joomla maar wat zei.
Bij versie 2.5.11 vond hij dat wel uptodate. En als ik dan niet ergens tegen komt dat dat niet helemaal waar is, ga ik er niet zomaar wat aan doen.
Maar ik ben nu dus aan het migreren zoals je gemerkt hebt. Eerst naar 2.5.28 en dan naar een 3.x

Groetenis!

Cor

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • corbins
  • corbins's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 75
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.175 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie