Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Jomsocial

Jomsocial

22 mrt 2012 12:12 - 22 mrt 2012 12:14
#1
Hoi, nieuw hier hoewel ik al een tijdje deze site volg.

Ben gebruiker van Jomsocial (waar deze site ook op gebaseerd is).

Toen ik een maand geleden begon met Jomsocial was mijn eerste vaststelling dat de NL vertaling enorm slecht was. Inmiddels contact opgenomen met diegene die de NL vertalingen bij houdt en een vernieuwde versie is grootdeels af. Deze komt met het verschijnen van versie 2.6 beschikbaar.

Ook een aantal aanpassingen moeten in de source files (net zoals hier is gedaan) om de standaard avatar (in de NL vertaling wordt dat profielfoto, want het is de foto van je profiel en dus meer gangbaar Nederlands) verplicht te laten vervangen door een eigen versie.

Waar ik nog naar op zoek ben is een betere "Berichten systeem". De standaard Jomsocial versie is "dieptriest", te beperkt. Niet overzichtelijk als je veel berichten hebt.

Maar ook het niet kunnen bijvoegen van foto's (of ander soort bestanden), het onder verdelen in zelf aan te maken mappen en nog wat punten zijn een gemis in dat onderdeel.

Mocht er iemand zijn die zich hier in wil verdiepen, dan zou ik dat graag vernemen.
Manusje van alles bij HoogenraadMedia.nl
Laatst bewerkt 22 mrt 2012 12:14 door mario-g. Reden: typo
Discussie gesloten.
  • mario-g
  • mario-g's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 59

Jomsocial

27 mrt 2012 11:59
#2
Hoi Mario,

Ter info, JomSocial is overgestapt op het laten vertalen van de bestanden door Opentranslators: www.transifex.net/projects/p/jomsocial/language/nl/

Het merendeel van de bestanden voor 2.6 is al vertaald, alleen het backend wordt nog aan gewerkt. Suggesties voor verbeteringen zijn altijd welkom.
Interesse in tropische vissen en aquariums? Kijk dan eens op www.aquainfo.nl/
Discussie gesloten.

Jomsocial

27 mrt 2012 12:08
#3
Tot nu toe, en daar verwijst JomSocial nog steeds naar, is de vertaling door Ewoud gedaan. Afgelopen week is die een flink eind aangepast (gelijk ook een verwijzing om het vervelende "forgot your password" aan te passen, staat daar nu ook vermeld.

Blijft altijd lastig om bepaalde vertalingen te zien.. sommige lopen echt niet lekker...
Manusje van alles bij HoogenraadMedia.nl
Discussie gesloten.
  • mario-g
  • mario-g's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 59

Jomsocial

27 mrt 2012 12:20 - 27 mrt 2012 12:25
#4
Klopt sommige vertalingen lopen ook niet lekker. De oude vertaling van Ewoud heb ik op Transifex gezet. Helaas heeft JomSocial de forum link verwijderd zodat nieuwe gebruikers de nieuwere vertalingen niet meer kunnen vinden. 2.6 is nu gelanceerd. De vertalingen komen binnenkort weer online te staan maar dan via Transifex. Ik vermoed dat ze wachten tot hun nieuwe site de lucht in gaat.

edit: ik heb Ewoud een mail gestuurd, wellicht dat we kunnen samenwerken om de vertaling beter te krijgen.
Interesse in tropische vissen en aquariums? Kijk dan eens op www.aquainfo.nl/
Laatst bewerkt 27 mrt 2012 12:25 door Hobbykwekers.
Discussie gesloten.

Jomsocial

27 mrt 2012 12:52
#5
De oude vertaling van Ewoud is gisteren vervangen door één die al flink beter is. (videoos wat video's moest zijn, fotos is nu ook foto's en nog 546 andere aanpassingen. Meeste aanpassingen zijn van mijn hand en nog zijn we er niet. De huidige taalbestanden van Ewoud zijn bijgewerkt tot versie RC3 en volgende week duik ik weer in de nieuwste versie (denk dat er zeker nog 400 aanpassingen te maken zijn). Zo is AVATAR nu bijna overal al vervangen voor het betere Nederlandse woord "profielfoto" en zijn er nog meer zinnen die gewoon niet lekker lopen.

Overigens ben ik er wel een voorstander van om deze kennis te delen en vooral op peil te houden. Ewoud heeft op mijn voorstel nu ook een maillist functie toegepast zodat men zich kan inschrijven en daardoor op de hoogte gehouden wordt van de aanpassingen.
Manusje van alles bij HoogenraadMedia.nl
Discussie gesloten.
  • mario-g
  • mario-g's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 59

Jomsocial

27 mrt 2012 13:15
#6
Super, dan zal ik me ook abonneren. De bijgewerkte versie kan ik eenvoudig uploaden in transifex. Dan komt hij tzt ook automatisch op JomSocial terecht.
Interesse in tropische vissen en aquariums? Kijk dan eens op www.aquainfo.nl/
Discussie gesloten.

Jomsocial

13 apr 2012 10:47
#7
Waar en hoe kan ik vanaf nu als eindgebruiker van JomSocial 2.6 de meest recente front-end vertaling downloaden? Ik gebruikte altijd die van Ewoud ...
Discussie gesloten.

Jomsocial

13 apr 2012 10:53 - 13 apr 2012 10:56
#8
Nog steeds op de site van Ewoud, hij is nu ook officeel vertaler van JomSocial. Als je je aanmeld voor de nieuwsbrief dan krijg je ook de updates door. We zijn nu bezig met het backend

website: www.graphiqs.nl/downloads
Interesse in tropische vissen en aquariums? Kijk dan eens op www.aquainfo.nl/
Laatst bewerkt 13 apr 2012 10:56 door Hobbykwekers.
Discussie gesloten.

Jomsocial

13 apr 2012 11:03
#9
Lees dan ook gelijk even hoe je de php file kunt aanpassen om het slordige vergeten wachtwoord kunt aanpassen. Voor de 2.6 vertaling komen meer wijzigingen, want er zitten nog steeds dingen in die anders moeten gaan worden
Manusje van alles bij HoogenraadMedia.nl
Discussie gesloten.
  • mario-g
  • mario-g's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 59
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.920 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie