Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

deïnstalleren phoca gallary

deïnstalleren phoca gallary

13 jan 2015 14:25
#1
Hallo,

Al een tijd wil ik een fotoboek op de site die ik onderhoud. De site staat niet op mijn eigen computer, maar op een ruimte van de host. Dit is het adres van de site: www.lambertusswalmen.nl
Ik heb phoca gallary 3.2.6 geïnstalleerd op Joomla 2.5.14
Ik heb het nog niet kunnen zien werken want ik heb alleen maar problemen ermee gehad. Ik heb ten eerste een engelse versie, geprobeerd om een nl versie te installeren, maar dat kon niet????. Daarmee geprobeerd om met de engelse versie te werken, maar daarbij krijg ik nog niet 1 foto in de behorende map gedownload, kan geen andere mappen bijmaken, ofwel alleen maar ellende.

Nou lijkt mij een idee om dan maar een ander programma te proberen, maar eigenlijk wil ik die phoca wel kwijt. Die neemt tenslotte ook ruimte in.
Hoe deïnstalleer ik PG? Ik kan natuurlijk de bestanden via FileZilla verwijderen, maar dat is denk ik niet de juiste manier. Is er iemand die me helpen kan?

groet Marjelisa
Discussie gesloten.
  • marjelisa
  • marjelisa's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 8

deïnstalleren phoca gallary

13 jan 2015 14:54
#2
Hallo marjelisa,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

De laatste versie van Phoca is 3.2.8 en de laatste versie van Joomla 2.5 is 2.5.28. Dus je werkt sowieso met verouderde versies.
En je kunt bij de downloads van Phoca een Nederlands taalbestand downloaden, dus eerst de Engelse versie installeren en dat het taalbestand installeren en dan is alles in het Nederlands.
Je kunt eventueel Phoca de-installeren via Extensiebeheer - Beheren, maar de vraag is of het feit dat het niet werkt door de extensie veroorzaakt wordt (en dat geloof ik niet) of door je serverconfiguratie of een andere oorzaak. In dat geval heeft het ook geen zin om een andere extensie te proberen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37122

deïnstalleren phoca gallary

13 jan 2015 15:08 - 13 jan 2015 15:19
#3
Volgens de Joomla! update heb ik de nieuwste versie, al geloof ik jou ook!, maar hij geeft geen mogelijkheid om verder te updaten.

Ik ben niet een grote ster 'achter' de schermen van programma's installeren, maar ik weet helemaal niet wat nu de oorzaak is van het niet werken van phoca. Ik heb geprobeerd om het nederlands taalbestand te downloaden, maar dat is niet gelukt, er kwam een foutmelding:
Kopiëren mislukt

JInstaller: :Installeren: Kopiëren bestand /var/www/vhosts/lambertusswalmen.nl/httpdocs/tmp/install_54b5282e8ca4f/admin/nl-NL/nl-NL.com_phocagallery.ini naar /var/www/vhosts/lambertusswalmen.nl/httpdocs/administrator/language/nl-NL/nl-NL.com_phocagallery.ini mislukt
Kopiëren mislukt
JInstaller: :Installeren: Kopiëren bestand /var/www/vhosts/lambertusswalmen.nl/httpdocs/tmp/install_54b5282e8ca4f/lang_phocagallery_nl-NL.xml naar /var/www/vhosts/lambertusswalmen.nl/httpdocs/administrator/manifests/files/lang_phocagallery_nl-NL.xml mislukt
Bestanden installeren: Kan het instellingenbestand niet kopiëren.



Ik weet dus niet wat ik dan verder kan doen om het wel werkend te krijgen. Is er iemand die desnoods met mij achter de schermen meekijkt?

groet Marjelisa
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 13 jan 2015 15:19 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • marjelisa
  • marjelisa's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 8

deïnstalleren phoca gallary

13 jan 2015 15:22
#4
Maak even een nieuwe vraag aan voor je updateprobleem. Zo houden we het forum overzichtelijk. Ik vermoed dat je niet het juiste taalbestand gedownload hebt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37122
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.002 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie