Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Update 2.5.11 naar 2.5.28 perikelen

Update 2.5.11 naar 2.5.28 perikelen

28 dec 2014 13:07 - 28 dec 2014 13:42
#1
Beste Forum leden,
Ik ben bezig met de migratie van een 2.5.11 website naar 2.5.28 maar kom er helaas niet uit.

Dit heb ik al gedaan;
- Back-up gemaakt van de productiesite
- Een kopie van de site lokaal onder WAMP geïnstalleerd in een folder genaamd "migratie"
- Een kopie van de database gemaakt en deze ook "migratie"
- De site is lokaal zichtbaar en ik kom probleemloos in admin gedeelte, maar de "Joomla Updater"ontbreekt waardoor ik de versie niet kan omzetten naar "Short Term Release"
- Alvast de overige extensies/componenten/plugins van derden geupdated naar de laatste versie, dan wel gedeactiveerd
- Middels "Extensiebeheer" - "Update" - Cache gewist en naar updates gezocht - niet gevonden,
- Cache browser opgeschoond, helpt ook niet
- Via "Extensiebeheer" de "Joomla_2.5.x_to_2.5.28-Stable-Patch_Package"geprobeerd te installeren, maar dan gebeurt er niets en ik krijg ook geen foutmelding.

Wie weet wat ik nog meer kan doen om deze site naar de laatste versie van 2.5.28 te krijgen?
Bij voorbaat dank voor de suggesties
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum. Dit gaat over een reguliere update en niet over een migratie.
Laatst bewerkt 28 dec 2014 13:42 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • LaTulipe
  • LaTulipe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

Update 2.5.11 naar 2.5.28 perikelen

28 dec 2014 13:16
#2
Hallo,

Ik zou geen zinnig antwoord kunnen geven op je vraag maar waarschijnlijk werkt het volgende wel:

Maak een backup van je website met Akeeba Backup (gratis versie van Akeeba)
Herstel deze backup naar je Wamp server met kickstart.php (ook gratis bij Akeeba)

Als dat gedaan is heb je een exacte kopie van je website staan. Je moet dan wel de .htaccess even blokkeren en in de Joomla Admin de SEF Urls uitzetten.

Volgens mij moet het dan gewoon lukken.

Kan je niet beter meteen gaan upgraden naar Joomla 3? Versie 2.5 wordt niet meer ondersteund.

Groeten, Peter.
Met vriendelijke groet, Peter Pruimboom
WebsiteNU - Lelystad
KvK Lelystad 53966007
www.websitenu.eu
Discussie gesloten.
  • peterp
  • peterp's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 89

Update 2.5.11 naar 2.5.28 perikelen

28 dec 2014 13:22
#3
Beste Peter,
Hartelijk dank voor je suggestie. Om deze site om te zetten naar Joomla3 moet deze toch eerst naar de laatste versie van Joomla2.5.28 omgezet worden, heb ik begrepen. Of denk jij dat dit meteen kan?
Ik hoor het graag!
Groeten
Mireille
Gemarkeerd als webneus door: Astrid
Discussie gesloten.
  • LaTulipe
  • LaTulipe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

Update 2.5.11 naar 2.5.28 perikelen

28 dec 2014 13:32
#4
Mireille,

Probeer inderdaad eerst maar om naar de laatste versie van 2.5 te upgraden en pas als die goed werkt een upgrade naar 3.3 (laten) uitvoeren.

Veel succes.

Peter.
Met vriendelijke groet, Peter Pruimboom
WebsiteNU - Lelystad
KvK Lelystad 53966007
www.websitenu.eu
Discussie gesloten.
  • peterp
  • peterp's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 89

Update 2.5.11 naar 2.5.28 perikelen

28 dec 2014 14:16
#5
Beste Forumleden,
Het is mij gelukt om in WAMP de site naar de laatste versie van 2.5.28 te krijgen.
Ik deel hier met jullie mijn oplossing, misschien heeft iemand anders er ook iets aan.
In de "www/tmp" folder heb ik een nieuwe map gemaakt en "J2528" genoemd.
Hierin het ik het uitgepakte "Joomla_2.5.x_to_2.5.28-Stable-Patch_Package" geplaatst en vervolgens ben ik naar "Extensie beheer" gegaan en bij "installeren vanuit map" heb ik het pad gebruikt naar deze folder.
Update is geslaagd, ik kan nu de site naar 3.3 omzetten.
Fijne dag verder!
Mireille
Discussie gesloten.
  • LaTulipe
  • LaTulipe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.100 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie