Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

backuppen van artikelen,categorieen en menus

backuppen van artikelen,categorieen en menus

16 jan 2013 16:30
#1
Kan mij iemand helpen??
Ik zoek dringend een mogelijkheid om categorieën, artikelen en menus te backuppen. Ik wens GEEN full backup van een site. Ik heb namelijk het probleem dat ik onlangs een V1.5 omgeving gemigreerd heb naar V2.5. Alles werkt prima, totdat ik ontdekte dat de weergave in het beheerdeel van een artikel niet opgebouwd was zoals het zou moeten zijn in een V2.5, maar het zag eruit als als in een v1.5.
Nu heb ik een nieuwe map aangemaakt met een schone V2.5 install en wilde enkel en alleen de categorieën, artikelen en menus omzetten. Ik heb dit handmatig via PhpMyAdmin geprobeerd maar bij elke actie ving ik een mooie error als resultaat. Ergens waren dubbele id weergaven.

Hoe dan ook, mocht iemand een oplossing voor dit weten, dan zou ik dit gaarne horen.
Discussie gesloten.
  • hansome85
  • hansome85's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

backuppen van artikelen,categorieen en menus

16 jan 2013 16:45
#2
Hallo hansome85,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Dat backuppen kan op verschillende manieren maar dat lost je probleem niet op. Je kunt namelijk geen 1.5 tabellen gebruiken in 2.5 omdat de structuur verschilt.

Jupgrade zou in principe perfect moeten werken voor het overzetten van de items die jij wilt overigens, dus ik vermoed dat bij het upgraden de eerste keer iets niet goed is gegaan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37140

backuppen van artikelen,categorieen en menus

17 jan 2013 09:37
#3
Hallo Astrid,

Mijn dank voor jou reactie op mijn probleem.
Ik weet dat de structuur van 1.5 tabellen niet overeenkomt met 2.5. Maar de site is gemigreerd naar 2.5 en bevat dus in het databasedeel de structuur van een 2.5!

En ik moet zeggen dat ik in het verleden vaker voor de situatie gestaan heb dat ik het liefst de gehele categorie( of beter gezegd "content") opbouw wilde overplaatsen.Ik denk dat mijn woordkeuze wat backup betreft misschien fout is geweest.
Ik zou graag een mogelijkheid in joomla wensen om "inhoud" en "menus" te kunnen exporteren en importeren.
Vreemd eigenlijk dat zoiets niet in de structuur van Joomla zit, want het zou toch handig zijn als je na een nieuwe full install van een hogere versie, de "kern" van je site gewoon kon importeren.

Maar goed, daar ben ik nu niet mee gered. Ik wil het eens proberen met een versie upgrade, misschien overschrijft deze dan de com_content in admin deel zodat ik een artikel kan voorzien van een start en einddatum ( want dit kan ik nu niet ).

groetend,

han
Discussie gesloten.
  • hansome85
  • hansome85's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

backuppen van artikelen,categorieen en menus

17 jan 2013 16:04
#4
Wat is nou eigenlijk de kern van je probleem, want ik snap echt niks meer van je verhaal.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37140

backuppen van artikelen,categorieen en menus

18 jan 2013 14:30
#5
Haaaaa.. je snapt er niks meer van, nou welkom in de club!!!

Wel laat ik mijn probleem schilderen, ik heb een V1.5 site met vele categorieën en artikelen omgezet naar een V2.5 structuur. Alles werkt prima en ik krijg nergens een error melding.
Totdat ik enige tijd geleden een artikel wilde plaatsen maar dit maar tijdelijke wilde tonen. Toen ontdekte ik dat er iets mis was in de weergave van het artikel beheer.

Ik heb een afbeelding erbij gevoegd die bovenaan de gemigreerde V2.5 toont met de weergave van Artikel beheer. En eronder (als vergelijkend voorbeeld) een nieuw geïnstalleerde V2.5 versie met ook hier zijn weergave in artikel beheer. Je kunt hier duidelijk zien dat er enkele items niet getoond worden waaronder Publikatie Opties en Afbeeldingen en Links.

Tja en nu sta ik voor het dillema hoe kan ik dit tackelen. Nu ga ik langzaam aannemen dat de tabel structuur toch niet in zijn geheel omgezet is naar een V2.5. Dus mocht je een oplossing weten, dan zou dit prachtig zijn.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • hansome85
  • hansome85's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

backuppen van artikelen,categorieen en menus

18 jan 2013 18:12
#6
Is gewoon een verschil in instellingen bij Artikelbeheeropties - Bewerkingsweergave. Kan je daar ook veranderen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37140

backuppen van artikelen,categorieen en menus

19 jan 2013 11:24
#7
Hallo Astrid,

Ik ga naar Artikelbeheer en activeer bewerkingsweergave. Kijk in naar settings in artikel tab en zie dat alles bij publikatie op "Toon" staat. Dit terwijl in artikelbeheer geen Publikatie Optie weergegeven wordt.
Ga dan naar tab weergavebewerking en zie dat ook hier alles wat publikatie betreft op "Toon" staat.
De settings Afbeeldingen en links - beheergedeelte en website staan op niet tonen, verander dit naar tonen.
En alles wordt zichtbaar!!!!! Het werkt!!!

Astrid hartelijk dank!!!!
Discussie gesloten.
  • hansome85
  • hansome85's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

backuppen van artikelen,categorieen en menus

19 jan 2013 11:25
#8
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling .
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37140
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.799 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie