Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Upgrade mislukt, geen koppeling SQL tabellen?

Upgrade mislukt, geen koppeling SQL tabellen?

01 dec 2012 16:45
#1
Hoi allemaal,

Ik heb een upgrade gedaan van 2.5.6 naar 3.0.1.
Deze is compleet mislukt en nee ik had geen backup gemaakt.

Het gevolg is dat ik mijn hosting heb moeten vragen om een backup van de nacht ervoor terug te zetten.
Dat hebben ze gedaan, maar nu kom ik nog steeds niet verder.
Ik krijg de volgende foutmelding en het zegt mij helemaal niks.
Ik heb 0 verstand van SQL en ik gok toch echt dat het daarin zit.......

"Unknown column 'a.title_alias' in 'field list' SQL=SELECT a.id, a.asset_id, a.title, a.alias, a.title_alias, a.introtext, a.fulltext, CASE WHEN badcats.id is null THEN a.state ELSE 0 END AS state, a.mask, a.catid, a.created, a.created_by, a.created_by_alias, CASE WHEN a.modified = 0 THEN a.created ELSE a.modified END as modified, a.modified_by, a.checked_out, a.checked_out_time, a.publish_up, a.publish_down, a.images, a.urls, a.attribs, a.version, a.parentid, a.ordering, a.metakey, a.metadesc, a.access, a.hits, a.metadata, a.featured, a.language, a.xreference,c.title AS category_title, c.alias AS category_alias, c.access AS category_access,u.name AS author,contact.id as contactid,parent.title as parent_title, parent.id as parent_id, parent.path as parent_route, parent.alias as parent_alias,ROUND(v.rating_sum / v.rating_count, 0) AS rating, v.rating_count as rating_count FROM jos_content AS a LEFT JOIN jos_categories AS c on c.id = a.catid LEFT JOIN jos_users AS u on u.id = a.created_by LEFT JOIN ( SELECT contact.user_id, MAX(contact.id) AS id, contact.language FROM jos_contact_details AS contact WHERE contact.published = 1 GROUP BY contact.user_id, contact.language) AS contact ON contact.user_id = a.created_by LEFT JOIN jos_categories as parent ON parent.id = c.parent_id LEFT JOIN jos_content_rating AS v ON a.id = v.content_id LEFT OUTER JOIN (SELECT cat.id as id FROM jos_categories AS cat JOIN jos_categories AS parent ON cat.lft BETWEEN parent.lft AND parent.rgt WHERE parent.extension = 'com_content' AND parent.published <= 0 GROUP BY cat.id) AS badcats ON badcats.id = c.id WHERE a.id = 18 AND (a.publish_up = '0000-00-00 00:00:00' OR a.publish_up <= '2012-12-01 15:49:30') AND (a.publish_down = '0000-00-00 00:00:00' OR a.publish_down >= '2012-12-01 15:49:30') AND (a.state = 1 OR a.state =2)"

Heeft iemand de gouden tip?
Discussie gesloten.
  • onzekralen
  • onzekralen's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 8

Upgrade mislukt, geen koppeling SQL tabellen?

01 dec 2012 17:00 - 01 dec 2012 17:00
#2
Welkom hier op het JoomlaNL-forum,

Het lijkt erop dat de backup die is terug gezet door je provider wel de msppen en bestanden is geweest, maar niet de bijbehorende database.
Neem dus nogmaals contact met ze op en vraag of ze het opnieuw kunnen doen.

Verder weet ik niet waarom je naar Joomla 3.0 wil upgraden.
Joomla 3.0.x is een ontwikkelversie die nog niet wordt aangeraden voor productie-sites.
Lees ook de informatie hierover op onze voorpagina.
Joomla 2.5 is nog tot in 2014 de versie voor productie-sites.
En ik hoop dat je nu geleerd hebt om altijd een backuppagina te maken voordat je een update gaat uitvoeren (klein of groot...)
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 01 dec 2012 17:00 door WoodyF4u.
Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

Upgrade mislukt, geen koppeling SQL tabellen?

01 dec 2012 17:06
#3
tja wat kan ik zeggen .. ik had me er inderdaad helemaal niet goed in verdiept en wilde gewoon de laatste versie downloaden .. Stomme actie, dat snap ik zelf nog wel het beste denk ik.

Ik had de hosting al gevraagd of ze ook die tabellen terug konden zetten, maar dat kunnen ze niet was het antwoord.
Discussie gesloten.
  • onzekralen
  • onzekralen's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 8

Upgrade mislukt, geen koppeling SQL tabellen?

01 dec 2012 17:55
#4
Bij fe upgrade van Joomla 2.5.x naar 3.0.x worden de tabellen behoorlijk aangepast.
Je kunt die dus niet meer gebruiken.

Ik ben bang dat je opnieuw moet beginnen met je 2.5 site.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.856 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie