Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

emailbevestiging van orders worden niet verzonden

emailbevestiging van orders worden niet verzonden

06 aug 2012 16:23
#1
Hallo,

Ik ben al geruime tijd met dit probleem bezig, en er lijkt maar geen oplossing voor te komen.
ik heb een joomla site (2.5.4) en vm 2.06 alles werkt goed behalve wanneer een klant een bestelling plaatst. Wanneer deze betaald is worden er geen bevestigingsmails gestuurd. niet naar de klant en niet naar de beheerder. Wanneer de status van een bestelling veranderd word naar geannuleerd bijvoorbeeld dan worden deze mails wel verzonden. Ik heb vooruitbetalen, ideal en paypall in gebruik. Dit gebeurd tot nu toe alleen bij ideal. De maker van de plugin heeft er al naar gekeken en daar zit het probleem niet. Eerdere vragen hier over werden beantwoord op forums dat ik moest updaten naar de laatste versie.

Momenteel zit ik op joomla 2.5.6 en vm 2.0.8e. Nu werkt voor geen van de betaalmethoden de mailfunctie meer. Wederom heeft de maker van de ideal plugin er naar gekeken maar nog steeds zijn die instellingen goed. Ik gebruik een eigen SMTP server van mijn hoster. Verzenden hiermee gaat prima voor alle overige delen van mijn website.

Iemand nog tips of advies wat ik nu kan doen? Dit probleem speelt nu al te lang en moet opgelost worden :)
Discussie gesloten.
  • alexelbertse
  • alexelbertse's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

emailbevestiging van orders worden niet verzonden

06 aug 2012 17:45
#2
Ik gebruik de PHP mailer. Geen problemen hier.
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

emailbevestiging van orders worden niet verzonden

06 aug 2012 18:44
#3
Die heb ik allemaal al geprobeerd. de sendmail funtie evenals de php mail functie.

dus daar zit het probleem niet in.
Discussie gesloten.
  • alexelbertse
  • alexelbertse's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

emailbevestiging van orders worden niet verzonden

06 aug 2012 22:41
#4
Er schijnt een miniem verschil te zijn in de laatste versies met PayPal plugin (versie VM 2.0.8e) volgens dit topic :sick:

Wellicht zijn er meer verschillen in de betaal plugins??? :woohoo:
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

emailbevestiging van orders worden niet verzonden

27 aug 2012 15:20
#5
Is dit probleem nog aanwezig.
Ik had ook een site waar de mail niet werd verstuurd
Joomla 2.5.6 toen ik de phpmailer.php van de eerdere versie 2.5.4 erover kopieerde was het probleem opgelost.
Het is een bekend isseu en volgens mij bekend bij het joomla team
Discussie gesloten.
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.944 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie