Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Fout in database

Fout in database

04 feb 2012 18:10
#1
Ik heb sinds de conversie van Joomla 1.7.4 naar Joomla 2.5.0 onderstaande foutmeldingen in de database staan (als ik klik op database in Extensiebeheer):
Tabel 'pgh_redirect_links' bevat geen kolom 'old_url' met type 'varchar(255)'. (Van bestand 1.7.1-2011-09-20.sql.)
en
Tabel 'pgh_redirect_links' bevat geen kolom 'new_url' met type 'varchar(255)'. (Van bestand 1.7.1-2011-09-20.sql.)
Ik weet zou ook niet waar dit mee te maken heeft, volgens mij iets met de SEO. Deze heb ik dan ook al uitgeschakeld en weer ingeschakeld, maar dit heeft ook geen effect.
Nou heb ik al gekeken in de database, maar deze kolomen kan ik inderdaad niet vinden in de SQL-database.
Kan ik deze er gewoon bij inzetten, of moet ik nog ergens iets meer doen om joomla de foutmelding te laten verwijderen?

Mark
Discussie gesloten.
  • mark24
  • mark24's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 104

Fout in database

04 feb 2012 18:22 - 04 feb 2012 18:22
#2
Als je bij de tab database bent zie je rechtsbovenin een Fixknop staan.
Als je daarop klikt is het probleem verholpen.
Laatst bewerkt 04 feb 2012 18:22 door Lazy Garfield.
Discussie gesloten.

Fout in database

04 feb 2012 18:29
#3
Sorry, was ik vergeten te vermelden.
Deze heb ik ook al verscheidene keren geprobeerd na installatie. Maar ook naar updates van verschillende componenten. Maar helaas wil dit ook nog niet werken.
Discussie gesloten.
  • mark24
  • mark24's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 104

Fout in database

04 feb 2012 18:41
#4
Je zou even de tabel uit dat sql bestand kunnen halen en dan de prefix aanpassen naar je eigen prefix en hem dan met phpmyadmin importeren. Eerst ff de oude verwijderen en natuurlijk eerst een backup van je db maken voor de zekerheid.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Fout in database

04 feb 2012 18:46
#5
Dat is juist het probleem, die tabellen missen juist in de database. PGH is al de juiste prefix (al vanaf J1.5).
Kan dit nog een overblijfsel zijn JUpgrade? De waarden van deze extensie zijn ondertussen al wel allemaal (voorzichtig met elke keer een backup) verwijderd. Kan het misschien zijn dat deze niet zijn meegekomen vanaf Joomla 1.5? Kan ik ze dan evt kopiëren vanuit de oude database gebruikt bij Joomla 1.5?
Discussie gesloten.
  • mark24
  • mark24's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 104

Fout in database

04 feb 2012 18:50
#6
Ik zeg toch ook de tabel uit het sql bestand halen en niet uit je database!
Bij elk installatiepakket zitten in de map installation een aantal sql bestanden in 1 daarvan zit die tabel maar dan met #__ i.p.v. de prefix die jij gebruikt. En ja, het ziet ernaar uit dat er ergens tijdens het upgrade/updateproces iets niet goed is gegaan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Fout in database

04 feb 2012 19:05
#7
OK, heb 12 vermeldingen van "redirect_links" gevonden in Joomla.sql. De juiste vinden zal, hoop ik, niet zo'n probleem zijn, maar hoe krijg ik deze het makkelijkst in mijn eigen SQL-database.
Sorry, de database ben ik niet zo heel handig mee, daar dit mij te veel problemen kan geven en ik dit dus eigenlijk niet snel zal toepassen ;)
Discussie gesloten.
  • mark24
  • mark24's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 104
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.775 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie