Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 5.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Map beveiligen

Map beveiligen

12 mrt 2024 09:42
#1
Ik zou graag jullie advies/mening horen over het volgende:
Ik heb een website waarin ik een archief wil aanleggen dat alleen voor de geregistreerde leden beschikbaar is. Dat is allemaal duidelijk, dat regel ik via ACL in een afgeschermd gedeelte.
Maar nu de documenten die op de site komen te staan. Het plan is om in de map images een archiefmap te maken waarin alle documenten komen te staan (pdf's)
De site is beveiligd met Akeeba admintools waarmee ik ook een htaccess heb gemaakt.
Beveilig ik hiermee de bestanden voldoende tegen onbevoegden?
Ik ben verder al even aan het zoeken geweest en heb geprobeerd de betreffende archiefmap te beveiligen met "deny all" maar dan werken ook de links in het gedeelte voor de geregistreerde leden niet meer.
Voor mijn gevoel heb ik het zo goed aangepakt maar ik wil zeker weten dat ik niets over het hoofd zie.
Heel graag jullie input.

Joomla 5.0.3
PHP 8.1
Admintools laatste versie
 
Discussie gesloten.
  • Ineke_vg
  • Ineke_vg's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 54

Map beveiligen

12 mrt 2024 10:00
#2
Dat gaat niet werken zoals je zelf ook al hebt ondervonden. Het beste gebruik je een downloadextensie zoals Phoca download. Die heeft een speciale map en daar kan je ook heel nauwkeurig instellen wie wat wel en niet mag zien/doen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119

Map beveiligen

13 mrt 2024 15:03
#3
Op zich werkt het wel, de htaccess met deny all daargelaten.
De documenten kunnen nu in een apart inloggedeelte voor geregistreerde gebruikers benaderd worden. 
Wat ik mij alleen afvraag is: hoe veilig zijn die opgeslagen documenten op zich?
Iemand die de naam weet of raad van een doucument kan die in de browser zien. En kan iemand zich nog op een andere maniet toegang verschaffen tot deze documenten?
Discussie gesloten.
  • Ineke_vg
  • Ineke_vg's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 54
Tijd voor maken pagina: 0.759 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie