Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Voor het publiceren van je eigen Joomla! website gelden een aantal regels.
  1. Je website moet gebouwd zijn in Joomla!
  2. De volledige url dient als onderwerp te worden gebruikt.
  3. De website moet af zijn, niet in aanbouw en actief zijn.
  4. Vermeld verder de volgende gegevens in het topic:
  • Een klikbare url naar de website.
  • De gebruikte versie van Joomla!
  • Alle gebruikte extensies.
Let op: Als je een vraag hebt naar aanleiding van een gegeven suggestie, maak hiervoor dan een nieuw draadje aan. Dit forum is niet bedoeld voor het stellen van vragen!

www.TT-wandelreizen.nl

www.TT-wandelreizen.nl

07 mei 2014 16:42
#1
Hieronder de gegevens van mijn website over wandelreizen en wandelvakanties.

www.TT-wandelreizen.nl
Joomla! 3.3.0
JSitemap PRO
Admintools
Akeeba
EasyBlog
JCK Manager
JCE tekstverwerker
JotCache
Phoca Gallery
sh404SEF
CoalaWeb Traffic
Wandelen is goed voor lichaam en geest en je leert vele mensen kennen.

www.tt-wandelreizen.nl
Discussie gesloten.

www.TT-wandelreizen.nl

07 mei 2014 17:04
#2
Goh, leuke site! Nu weten wij waar je mee bezig bent geweest.

Wel wat kleine puntjes nog:

De twee modules links steken een beetje uit naar het midden (mogelijk zijn deze niet helemaal responsive?)
De rechterkolom moet je uitschakelen op de rest van de pagina's, bijvoorbeeld bij het invullen van het formulier! www.tt-wandelreizen.nl/nl-NL/aanmeldform...tt-wandelreizen.html

Een leuke favicon.ico zou je website nog persoonlijker maken.

Sommige foto's in de ari-slider zijn wel erg donker, terwijl in de website zelf best heldere foto's worden gebruikt!
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

www.TT-wandelreizen.nl

07 mei 2014 17:06
#3
Site ziet er netjes uit.
Enkele opmerkingen:
Verander het favicon. Nu staat daar jet Joomla!-logo.

Maak de slider in de header breder of zorg voor minder ruimte rond de slider.

Een automatische vertaler is leuk / grappig, maar niet perfect. Je kunt het beste zelf vertalen of niet vertalen. Probeer maar eens iets te lezen wat op een buitenlandse site staat en dat je naar het Nederlands laat vertalen. Dat is moeilijk leesbaar.

Het inschrijfformulier staat wel erg ver weg op de pagina.
Op die pagina wordt bij mij de header niet gevuld. Blijft grijs.

Om de GPS-cursus te kunnen bekijken kun je het beste de modules aan de rechter kolom uitschakelen voor dit menu-item. Nu valt de helft weg door de beschikbare ruimte.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. :)
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

www.TT-wandelreizen.nl

07 mei 2014 18:54
#4
Bedankt voor je reacties. Ik had een andere favicon.ico, maar die is verdwenen op geen enkele wijze lukt het me deze te veranderen. Ik heb ze al allemaal van de website afgehaald en opnieuw upload. Maar steeds het zelfde resultaat. Lijkt wel of die ergens ingebakken zit.

De foto's ga ik binnenkort vernieuwen, maar komen nog van de oude website.

bedankt
Wandelen is goed voor lichaam en geest en je leert vele mensen kennen.

www.tt-wandelreizen.nl
Discussie gesloten.

www.TT-wandelreizen.nl

07 mei 2014 19:03
#5
Ook bedankt voor de reactie.
Dat van de favicon is voor mij een vraagteken zoals ik al melden op vorig bericht.

Het vertalen van alle teksten is een onmogelijk/tijdrovende opgave zeker als je het niet feilloos kan. Ik hou me liever bezig met het wandelen. Het aantal deelnemers uit het buitenland is zeer beperkt (op jaarbasis circa 10 personen). Echter men kan wel in grote lijnen mijn programma bekijken. De bedoeling is ook niet om met grote groepen mijn wandelreizen te doen. Vaak met een groepje van 9 personen inclusief mij zelf. Nu voor de verre reizen naar Korea-Japan-Taiwan en Indonesië toevallig wel een groep van 20 personen, maar dat is wel de max.

De header heb ik vergroot en de rechterzijbalk bij enkele webpagina uitgeschakeld..

Ik wil ook de kopjes aanpassen maar weet eigenlijk niet wat beter is met kleur aanpassen of via een H3 of H4, daar wordt verschild over geoordeeld als ik de SEO verhalen allemaal leest.

bedankt voor de reactie
Wandelen is goed voor lichaam en geest en je leert vele mensen kennen.

www.tt-wandelreizen.nl
Discussie gesloten.

www.TT-wandelreizen.nl

08 mei 2014 08:36
#6
Een paar kleine dingetjes die mij opvallen:
  • Als ik op het Engelse vlaggetje klik en met de muis over het NL-vlaggetje heen ga, staat er Englisch. Dit moet natuurlijk Dutch zijn
  • Het is English (dus zonder sch op het eind)
  • Als ik op de link klik die in je eerste bericht staat, kom ik op een andere homepage uit dan als ik al op je website ben en vervolgens op "Home" klik. Je button voor aanmelden is dan bijv. niet meer zichtbaar.
  • Er zitten in mijn ogen erg veel taal-technische fouten in (NL-pagina's)
  • Volgens mij gaat er iets niet goed in je sitemap, daar staat bijv. een link naar je 404-pagina?
Discussie gesloten.
  • David
  • David's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1031

www.TT-wandelreizen.nl

08 mei 2014 15:50
#7
Hallo David,

Ik heb een oude back-up weer terug moeten plaatsen.

De vlaggetjes komen van het GoogletranslateLT module. Ik weet niet hoe je daar iets in moet veranderen en je moet begrijpen na alle pogingen om aanpassingen te maken. Het steeds weer afgestraft wordt als ik iets aanpast en weer opnieuw kan beginnen. Maar ik geloof, dat je je hier verkeken heb, want bij mij is het gewoon English

Ik weet niet welke link je bedoeld want met de homeknop kom ik wel steeds op de juiste pagina home uit. Echter als je rechtstreeks binnen komt kom je op een andere landingspagina, van de tocht welke het eerste komt. Dus dat was Frankrijk deze week.

Voor wat betreft de taal-technische fouten zal je zeker gelijk hebben, maar ik heb denk ik meer verstand van wandelen, het organiseren en verzorgen van het wandelen en het koken en rijden. Maar als je me enkele dingen aanreikt zal ik ze zeker aanpassen. Als je hele website controleert krijg je van mij ook nog ene tegoedbon voor een van de wandelreizen.

De sitemap wordt door module JSitemap PRO gemaakt en ik weet niet hoe ik die pagian eruit haalt. Maar door je opmerking heb ik er nagekeken en ben ik er ook achter waar de vreemde teksten vandaan komen. Die worden door deze module veroorzaakt. Dus zal ik eens deze gaan nakijken.

bedankt voor je reactie
Wandelen is goed voor lichaam en geest en je leert vele mensen kennen.

www.tt-wandelreizen.nl
Discussie gesloten.

www.TT-wandelreizen.nl

08 mei 2014 15:58
#8
Bijgaand een afbeelding van "Englisch".
Het lastige met GoogleTranslate-module is dat hetgene dat vertaald wordt letterlijk vertaald wordt.
Ik heb bij mijn eigen website gezien: toen heette mijn bedrijf in eens Peartree Desing i.p.v. Perenboom Design.
Daar ben ik dus gauw vanaf gestapt.
Je zou met de sitemap eens kunnen kijken naar Xmap ( linkje ) Ik gebruik deze voor al mijn sites en dat werkt echt supersimpel.

Met betrekking tot de taal: ik zal daar van het weekend eens naar kijken. Hou je op de hoogte!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • David
  • David's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1031

www.TT-wandelreizen.nl

08 mei 2014 16:02
#9
Dit forumonderdeel is niet bedoeld om vragen te stellen en te beantwoorden! Maak voor elke vraag een nieuw draadje aan s.v.p.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37150
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.312 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie