Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Cursus PHP volgen, welke wordt aangeraden?

Cursus PHP volgen, welke wordt aangeraden?

26 jan 2014 13:07
#1
Ik heb gemerkt dat, doordat ik niet veel (lees zeer weinig) kennis heb van PHP, toch regelmatig tegen zaken aanloop die ik hier op het forum neerleg en waarbij dan vaak goede oplossingen komen die werken, maar voor mij nog steeds abracadabra zijn.

Nu wil ik dus een cursus PHP en MySQL gaan volgen om zo mijn kennis bij te spijkeren.
Alleen de vraag is: welke is dan het beste?

Ik heb helaas geen oneindige financiële bron die het mogelijk zou maken een cursus bij bijv. Computrain te gaan volgen omdat dit gewoon te veel geld kost (alhoewel de cursus waarschijnlijk wel heel goed is), dus ben ik aangewezen op de goedkopere aanbieders: de LOI biedt een cursus aan voor € 544,= (ik wil dan de variant nemen met "Inleiding programmeren" erbij) maar is deze goed, ja of nee?

Het vervelende is dat er op internet een hoop ellende te lezen is over (in dit geval) beide opleidingen dus het wordt er allemaal niet duidelijker op. Daarom dacht ik: "Ik leg de vraag hier neer."

Dus schiet er maar op, alle info is welkom. Suggesties, do's, don'ts, etc.
Discussie gesloten.
  • David
  • David's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1031

Cursus PHP volgen, welke wordt aangeraden?

26 jan 2014 13:55
#2
Hoi David,

Als je geen groot budget hebt, dan is het heel goed mogelijk om van de gratis mogelijkheden on-line gebruik te maken.
Hier kun je bijvoorbeeld met PHP beginnen.

Zelf leer ik het meest als ik aan de hand van een op te lossen probleem mijn informatie ga vergaren om het op te lossen.
Door PHP, mySQL en Linux beetje bij beetje te begrijpen krijg je vanzelf alles onder de knie.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Cursus PHP volgen, welke wordt aangeraden?

29 jan 2014 19:20
#3
Hoi David,

Ik zou als ik jou was, beginnen met een gewoon boek over PHP (er van uitgaande dat je wat kennis hebt van HTML). Hoewel er veel boeken zijn die geschreven zijn voor beginners, vindt ik ze zelf lang niet allemaal even goed. Zo zijn er veel boeken waarvan beweerd wordt door de schijver dat het PHP 6 is, en maken ze in het boek gebruik van de MySQL driver, in plaats van de MySQLi driver. De MySQL driver wordt op php.net afgeraden om te gebruiken, en PHP 6 bestaat nog niet eens.

Een boek welke ik zelf wel goed vond, hoewel ook niet alles er in behandeld wordt, is "PHP en MySQL voor dummies". Hierin worden alle belangrijke (basis) onderdelen behandeld, en is er in tegenstelling van veel andere boeken wel aandacht voor MySQLi. Hoewel er dus functies in PHP zijn die niet behandeld worden in het boek, is het als basis wel compleet. Er wordt echter ook niet veel aandacht geboden in het boek aan veiligheid(o.a. SQL injecties), er wordt ook in het boek geadviseerd hier andere boeken voor te lezen.

Ook zou je kunnen proberen te beginnen met (gratis):
www.codecademy.com/
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.806 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie