Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Mac of PC?

Mac of PC?

19 mei 2013 15:08
#1
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje nieuwsgierig:
Wat is nou handiger om meer te programmeren en ontwikkelen, een mac of pc?

Ik zelf werkt nu op een PC, maar ik denk toch dat ik ga overstappen op mac omdat het volgensmij echt goede computers zijn.

Groeten,
Niels
Kijk op www.joomladocumenten.nl voor handleidingen en documentaties over Joomla!
Discussie gesloten.
  • n9iels
  • n9iels's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 398

Mac of PC?

19 mei 2013 18:11
#2
Hoi Niels,

Dat hangt er eigenlijk een beetje vanaf wat je wilt gaan ontwikkelen.

denk toch dat ik ga overstappen op mac omdat het volgensmij echt goede computers zijn

Ik denk dat Mac's ook wel goede computers zijn, ook al heb ik er geen een. (Ik heb zelf MS windows en Linux distro Ubuntu) Een Mac is een stuk stabieler, en er zijn minder virussen voor. Ook wordt veel software dat voor MS windows wordt uitgebracht, ook uitgebracht voor een Mac.

Hoewel ik zeg dat een Mac stabieler is, heeft dit er volgens mij ook mee te maken dat een Mac zijn hardware wordt samengesteld. En dat is iets wat bij een PC eigenlijk niet zo is. Ik bedoel OS x hoeft maar op een aantal systemen te werken (bovendien mag het volgens de licentie niet op iets anders dan een Mac worden geïnstalleerd, anders wordt er gesproken over een "Hackintosh"). Terwijl een PC met MS windows op allerlei verschillende soorten configuraties zou moeten werken. En ook zijn veel PC systemen verouderd, hoewel veel mensen dan nog vinden dat het "snel" zou moeten werken.

Maar mocht je iets speciaal voor een Apple product willen ontwikkelen, denk ik dat je met een Mac goed zou zitten. Maar iets wat volgens mij het belangrijkste is, is dat jij je er prettig bij voelt.
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722

Mac of PC?

19 mei 2013 18:19
#3
Momenteel ben ik alleen bezig met HTML, PHP en dergelijke.
Maar later voor mijn studie wil ik wel echt gaan programmeren.

Wat mij opvalt is dat je al die designers altijd met mac-books zie zitten.
Dat zal dan denk toch wel een goede reden hebben :)
Kijk op www.joomladocumenten.nl voor handleidingen en documentaties over Joomla!
Discussie gesloten.
  • n9iels
  • n9iels's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 398

Mac of PC?

19 mei 2013 18:51 - 19 mei 2013 19:00
#4

n9iels schreef : Wat mij opvalt is dat je al die designers altijd met mac-books zie zitten.
Dat zal dan denk toch wel een goede reden hebben :)


Tja, eerlijk is eerlijk, als je kijk naar bijvoorbeeld een Mac book pro(Retina). En naar een ultrabook zie je dat zo'n Mac qua specificaties veel beter is. Maar ook als je zo een ding in je handen hebt voelt het heel degelijk. Ook zijn de meeste programma's voor media developers ook beschikbaar voor Mac's bijvoorbeeld Creative Suite programma's.

Wel denk ik dat het een vrij persoonlijke keuze is, iedereen die ik met een Mac ken, wil niet meer een PC. En de meeste met een PC snappen de keuze van een Mac gebruiker dan weer niet. Mocht je iemand kennen met een Mac, vraag dan gewoon eens of je mag kijken, zo krijg je er zelf ook wel een beeld van ;).

Kijk natuurlijk ook even of alle software die je denkt nodig te hebben voor je Mac, of deze daar dan geschikt voor is.
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 19 mei 2013 19:00 door Juliank92.
Discussie gesloten.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722

Mac of PC?

19 mei 2013 19:13
#5
Ik heb altijd PC's gehad en heb nu ongeveer een half jaar een Macbook Pro Retina. Het is een hele degelijke laptop. Stevig gebouwd, aluminium behuizing. Goede koeling waardoor de fan nauwelijks aangaat. De fan hoor je eigenlijk nooit, wat mede komt door het asymetrische ontwerp van de fanbladen (marketingspunt van Apple). Beeldscherm scharnieren zeer degelijk, zeer hoge resolutie beeldscherm, plat, snel etc. Beeldscherm had voor mij wel wat groter gemogen. Qua hardware en betrouwbaarheid zit je het beste met zo'n Mac, wat voor mij erg belangrijk is.

De software voor Mac is in het algemeen beter dan de PC software (bekijk bijvoorbeeld Tower, geweldig version control programma), maar ook duurder. De laptop zelf is ook een stuk duurder overigens alhoewel het verschil klein is met andere toplaptops. Wel dien je met OS X om leren te gaan, maar dat ken je na een aantal weken ook wel. Voordeel is wel dat je vaak terminal commando's tegenkomt voor OS X ed en niet voor Windows.

Als je het budget ervoor hebt en je op zoek bent naar een laptop (waar ik even van uit ging) dan zal je zeker geen verkeerde keuze maken met een Macbook.
Discussie gesloten.
  • Jurian
  • Jurian's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 80

Mac of PC?

19 mei 2013 20:15
#6
Bedankt allemaal voor het advies!

Het is inderdaad zo dat iedereen die van pc naar mac gaat niet meer terug wil, en dat zegt denk zeker wat over de laptops die zij maken.

Ik ben inderdaad een beetje aan het kijken voor een andere laptop.
Dus toch maar eens gaan sparen :)

Groeten,
Niels
Kijk op www.joomladocumenten.nl voor handleidingen en documentaties over Joomla!
Discussie gesloten.
  • n9iels
  • n9iels's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 398
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 1.174 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie