Niels,
Dat is niet moeilijk.
Stel bij het opleveren van de website voor je klant een contract op waarin je het onderhoudscontract goed vastlegt.
Geef dus aan hoe vaak je een update doet, hoe vaak je een back-up maakt, enz.
Maar als de klant geen onderhoudscontract wil omdat ze dat bijvoorbeeld te duur vinden, dan moet je ze juist helemaal een contract voorleggen waarin je aangeeft te tekenen voor een onveilige website in de toekomst. En ook dat op een bepaald moment de mogelijkheid vervalt om nieuwe functionaliteiten te kunnen toevoegen.
Niet alleen Joomla!, maar de extensie-ontwikkelaars gaan namelijk door en vergeet ook de providers niet. Die gaan ook door met updaten waardoor oude 1.5-sites bijvoorbeeld niet meer werken met de huidige PHP-versie.
Kortom... Je bepaalt zelf door duidelijke afspraken met je klant het verwachtingsmanagement van beide kanten.
Met vriendelijke groet,
Wouter
Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
Laatst bewerkt 25 apr 2013 13:47 door
Astrid.
Discussie gesloten.