Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Onderhoudscontract verkopen

Onderhoudscontract verkopen

25 apr 2013 13:11
#1
Zoals jullie allemaal weten is het regelmatig updaten van Joomla en de extensies noodzakelijk om een website veilig te draaien. Als website bouwers weten wij dit maar al te goed, alleen onze (mijn) klanten lijken het niet te begrijpen.

Ik heb het al meerdere malen meegemaakt dat een oude website gehackt wordt of dat er iets mis gaat als klanten zelf gaan updaten, daarom biedt ik een onderhoudsverzekering aan twv € 19,- per maand waarbij ik er voor zorg dat de website up-to-date blijft.

De meeste van mijn klanten vinden dit echter overbodig en besparen liever die (nog geen) 2 tientjes per maand. Met als gevolg dat veel websites verouderen en daardoor kwetsbaar worden. Ik heb zelfs nog klanten die niet wil upgraden van versie 1.5...

Ik ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken bij jullie klanten.

Groet, Niels
Gemarkeerd als webneus door: Astrid
Discussie gesloten.
  • nvsdesign
  • nvsdesign's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 19

Onderhoudscontract verkopen

25 apr 2013 13:18 - 25 apr 2013 13:47
#2
Niels,
Dat is niet moeilijk.
Stel bij het opleveren van de website voor je klant een contract op waarin je het onderhoudscontract goed vastlegt.
Geef dus aan hoe vaak je een update doet, hoe vaak je een back-up maakt, enz.

Maar als de klant geen onderhoudscontract wil omdat ze dat bijvoorbeeld te duur vinden, dan moet je ze juist helemaal een contract voorleggen waarin je aangeeft te tekenen voor een onveilige website in de toekomst. En ook dat op een bepaald moment de mogelijkheid vervalt om nieuwe functionaliteiten te kunnen toevoegen.

Niet alleen Joomla!, maar de extensie-ontwikkelaars gaan namelijk door en vergeet ook de providers niet. Die gaan ook door met updaten waardoor oude 1.5-sites bijvoorbeeld niet meer werken met de huidige PHP-versie.

Kortom... Je bepaalt zelf door duidelijke afspraken met je klant het verwachtingsmanagement van beide kanten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 25 apr 2013 13:47 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11173
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.955 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie