Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Artisteer templates

Artisteer templates

30 aug 2012 23:41 - 31 aug 2012 00:26
#1
Het is onbegonnen werk om een template gemaakt met artisteer om te schrijven naar joomla 2.5
Sorry dat ik het moet zeggen, maar ik heb weer de trouwe 1.5.xx versie er op gezet.
Ik vind het ergens een slechte zaak dat joomla geen rekening houd met templates die custom made zijn.
mijn grootste site, amor.nl moet ook blijven draaien in 1.5 omdat de template niet wil werken in 2.5.

Zolang er geen goede oplossing is blijf ik dan maar bij 1.5, egaal wat er gezegt wordt over support of niet.

Edit Jelle.D: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Edit Jelle.D: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel (Artisteer tamplates) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Laatst bewerkt 31 aug 2012 00:26 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • sexdevill
  • sexdevill's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Artisteer templates

31 aug 2012 00:41 - 31 aug 2012 00:46
#2

Zolang er geen goede oplossing is blijf ik dan maar bij 1.5, egaal wat er gezegt wordt over support of niet.

Dat is jou keuze in deze, maar je bent natuurlijk wel gewaarschuwd dat straks je 1.5 site niet meer de veiligheid heeft die je mag verwachten en dus niet achteraf klagen als je site gehackt wordt.

Wat Artisteer betreft vraag ik mij af of je in deze gelijk hebt, ook joomla templates moeten omgebouwd worden naar de nieuwe versie van joomla.
En volgens mij als je de nieuwste versie van Artisteer hebt dat deze templates wel zeker goed werken onder joomla 2.5
Tja en ombouwen van 1.5 naar 2.5 daar is genoeg over geschreven en daar moet je dan even in gaan verdiepen.
Of ook even vragen of klagen op het Artisteer forum ?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 31 aug 2012 00:46 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13596

Artisteer templates

31 aug 2012 10:06
#3
Ik denk dat mijn 1.5 sites voldoende veilig zijn, zeker daar ze allemaal achter rs firewall draaien.
ze allemaal nog een toegevoegde extentie hebben alvorens in de admin te komen.
Het is in mijn ogen echt waanzin om in ± 12 maanden van 1.5 naar 1.6 door te vliegen naar 1.7 omvervolgens te starten met 2.5 an al de rest niet meer te ondersteunen.en nu beginnen ze alweer met 3.0!!!!
Waar zit de logica dan nog???
Wie hoog vliegt zal diep vallen zeggen ze wel eens.
en hoogmoed komt na de waanzin.
Discussie gesloten.
  • sexdevill
  • sexdevill's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Artisteer templates

31 aug 2012 12:49
#4
Met oog op de veiligheid denk ik dat je dan niet helemaal begrijpt hoe de vork in de steel zit en hoop je hopen dat het goed gaat wat ik sterk betwijfel.

En joomla is een open source CMS dat gratis wordt aangeboden, en zal dus altijd in ontwikkeling blijven.
Ook is het zo dat joomla wordt ontwikkeld door vrijwilligers.
Als je commercieel bezig bent en dit allemaal niet wilt zijn er toch wel alternatieven om op een andere manier websites te bouwen?

Je wordt niet verplicht om joomla te gebruiken.
Net zoals het forum hier waar vrijwilligers een hoop tijd in steken om leden zoals jou te helpen als je problemen hebt.

Maar ook gaan we nu offtopic want je topic titel gaat over Artisteer templates en deze is een commerciële extensie.
Als je daar problemen mee hebt dan moet je bij de makers van Artisteer zijn!
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13596

Artisteer templates

31 aug 2012 16:35
#5
Sorry maar ook jij kunt er mogelijk naast zitten.
Veel van de sites wat ik bouw zijn in Html of Flash geschreven, maar sommige klanten willen joomla gebruiken, waardoor ik dus wel verplicht wordt door mijn opdracht gevers.
Ik nodig je graag uit om de zekerheid van een van de sites te testen, mogelijk dat je mij dan wel gelijk geeft.

Maar oke.
Het klopt dat artisteer hun software moet aanpassen aan joomla (tot op zekere hoogte) maar hoe kun je dit als de systemen op z'n korte termijn zovaak blijven verranderen?
Ik zeg niet dat joomla slecht is, maar soms kun je wel vernieuwen/ verbeteren met het punt dat somige dingen zoals bv een template wel blijft werken zonder dat je het moet omschrijven.
dank bv aan de system legacy voor 1.0 in de 1.5 versie.
hier kon je wel de com's en mod's van 1.0 gebruiken.
Soms is een oplossing dicht bij maar toch ver weg.
Dit is ook een advies aan de ontwikkelaars die het schrijven, en mogelijk iets kunnen (dit is reeds kenbaar gemaakt bij de ontwikkelaars)
om het goed, mooi te maken maar het toch functioneel te houden
Discussie gesloten.
  • sexdevill
  • sexdevill's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Artisteer templates

31 aug 2012 16:56
#6
Misschien even voor de goede orde het volgende.

Operating systemen worden aangepast aan de wensen van vele veeleisende gebruikers. Denk eens aan Windows waar je ook frequent patches hebt. Uiteindelijk stopt zelf Microsoft met het ondersteunen van een commerciële versie.

Webstandaarden zijn ook in ontwikkeling, daar wordt door de browser en CMS ontwikkelaars op ingespeeld. Op een gegeven moment zal er een versie wisseling komen met als gevolg dat de oude versie niet meer onderhouden wordt.

Er is door Joomla.org duidelijk gecommuniceerd dat Joomla 1.6.x en 1.7 zogenaamde STR (Short Time Release) versies zouden zijn. Dit geldt overigens voor Joomla 3.0 ook.
Deze versies zijn bedoelt voor de ontwikkelaars van extensies en templates om in te kunnen spelen op de nieuwe structuur. Deze STR versies zijn niet bedoelt voor productie websites.

Versie 2.5 is weer een LTR (Long Time Release), deze zijn bedoelt voor product versies van websites.

Het lijkt mij zinvol om je eerst in een onderwerp te verdiepen voordat je ongenuanceerde kritiek laat horen.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.975 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie